24 Φεβ 2016

Οι Πειραιώτες περιμένουν έργα ανάπτυξης μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ





Με συγκρατημένη αισιοδοξία  αντιμετωπίζουν  οι Πειραιώτες την  ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Σε γενικές γραμμές, οι κάτοικοι  του δήμου Πειραιά διάκεινται περισσότερο ευνοϊκά στην πώληση του ΟΛΠ σε σύγκριση με τους κατοίκους των περιφερειακών δήμων.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε η Public Issue  στις εκλογικές περιφέρειες της Α’ και Β’ Πειραιά. Όσοι τάσσονται θετικά προς την πώληση του λιμανιού θεωρούν ότι θα γίνουν αναπτυξιακά έργα και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις των Πειραιωτών όσο αφορά τα σημερινά προβλήματα λειτουργίας του λιμανιού.


Αναγνωρισιμότητα

Η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ έχει γίνει αντιληπτή σε μεγάλο βαθμό   από την κοινή γνώμη, ποσοστό  74%  ή 3 στους 4 πολίτες. Η αναγνωρισιμότητα   είναι ελαφρώς υψηλότερη στους περιφερειακούς δήμους του Πειραιά (Β’ εκλογική Περιφέρεια) σε ποσοστό 76% συγκριτικά με  τον δήμο Πειραιά 70% (Α’ εκλογική περιφέρεια).

 Η εικόνα ΟΛΠ-Cosco

Τόσο η εικόνα του ΟΛΠ όσο και η εικόνα της Cosco είναι θετική, με ποσοστό 60% για τον Οργανισμό και 57% για τον κινεζικό κολοσσό. Ως προς τον ΟΛΠ η εικόνα του διαμορφώνεται  ευνοϊκότερα στους περιφερειακούς δήμους (61%  έναντι 57% στον δήμο Πειραιά) , γεγονός που δεν ισχύει  για την Cosco  η εικόνα της οποίας παρουσιάζεται σχεδόν ισοδύναμη  (56% έναντι 58% στον δήμο Πειραιά).
Η εικόνα του ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζει σαφώς έλλειμμα δημοτικότητας με θετικές κρίσεις  28%  έναντι  51% αρνητικών.  

Συνδικαλιστές

Στην πειραϊκή κοινή γνώμη  η εικόνα των συνδικαλιστικών οργανώσεων  ιδίως της Ένωσης Λιμενεργατών  (52% συνολικά και 55% στη Β΄ Πειραιά) αλλά και της  Ομοσπονδίας  Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ)  καταγράφεται θετική. Η εικόνα τους εμφανίζει σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ του κεντρικού δήμου και της περιφέρειας με αρκετά υψηλότερα ποσοστά να καταγράφοντα στη  δεύτερη. 
Το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο  Πειραιά  διαθέτει χαμηλή αναγνωρισιμότητα, δεδομένου  ότι το 43% των ερωτηθέντων δεν δύναται να εκφέρει γνώμη. Ωστόσο η χαμηλή δημοτικότητά του παραμένει πλεονασματική  με 36% θετικές κρίσεις, έναντι 22% αρνητικών.
Οι κυβερνητικοί χειρισμοί στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης αποδοκιμάζονται από την πλειοψηφία του εκλογικού σώματος με ποσοστά 75% κατά και 16% υπέρ.

Διαφωνούν με την ιδιωτικοποίηση

Σε γενικές γραμμές, οι κάτοικοι  του δήμου Πειραιά αντιμετωπίζουν περισσότερο ευνοϊκά την πώληση του ΟΛΠ σε σύγκριση με τους κατοίκους των περιφερειακών δήμων.
Με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ συντάσσεται το 37%  της πειραϊκής κοινής γνώμης, 4 στους 10 πολίτες (από το ποσοστό αυτό το 42% είναι στον δήμο Πειραιά και 33% στην περιφέρεια). Διαφωνεί το 46%,  σχεδόν ένας στους 2, (εκ του ποσοστού αυτού  42% στο δήμο Πειραιά και 49% στην περιφέρεια) ενώ το 17% δεν εκφέρει γνώμη.
Επιπλέον, το 38% (σχεδόν 4 στους 10 πολίτες) των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι η διαχείριση θα πρέπει να δοθεί στους ιδιώτες, ενώ η πλειοψηφία που  προσεγγίζει το 56% θεωρεί ότι πρέπει να παραμείνει στο κράτος.

Τα  οφέλη

Όσο αφορά στο τι θα προσφέρει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ  ότι θα γίνουν έργα υποδομής πιστεύει το 69%, ότι θα ενισχυθεί η διεθνής θέση του Πειραιά το 64%, ενώ στην ερώτηση για το αν θα δημιουργηθούν  νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή απάντησε θετικά  το 59% των ερωτηθέντων.
Επίσης, το 65% θωρεί ότι οι υπηρεσίες που παρέχει το λιμάνι στους επιβάτες και στους χρήστες  θα καλυτερέψουν, το 50% ότι και οι συνθήκες εργασίας θα καλυτερέψουν ενώ  το 54% πιστεύει ότι  θα χειροτερέψουν οι μισθοί των εργαζομένων.
Το 65% θεωρεί ότι οι επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση θα είναι θετικές για την ανάπτυξη του Πειραιά, το 57% θετικές για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής, το 50% θετικές γα την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη,  το 47% θετικές για το περιβάλλον και 39% θετικές για το κυκλοφοριακό της περιοχής.
Το 85% πιστεύει ότι η επέκταση του λιμανιού για την κρουαζιέρα θα έχει θετικές επιπτώσεις, το 76% ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις η επέκταση του επιβατικού λιμανιού και τέλος το 66% θεωρεί ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις η επέκταση του εμπορικού λιμανιού. 

 Το λιμάνι του Πειραιά

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις για τη λειτουργία του λιμανιού. Ικανοποιημένοι ανέρχονται σε ποσοστό 49%, δυσαρεστημένοι 35% ενώ δεν εκφέρουν γνώμη 16%.
Από τους ικανοποιημένους το 47%  ζουν στον δήμο Πειραιά και το 51% στους περιφερειακούς δήμους.
Από τους δυσαρεστημένους το 38% είναι στον δήμο Πειραιά και το 33% στην περιφέρεια.

Προβλήματα
Όσο αφορά τα σημαντικότερα προβλήματα στο λιμάνι, -το 38% αναφέρει το κυκλοφοριακό-συμφόρηση/μονοδρομήσεις/παρακάμψεις,
 - το 7% την έλλειψη καθαριότητας
- άλλο ένα 7% τα έργα του Μετρό, το τραμ και τα εργοτάξια,
- Το  6% την κακή πρόσβαση και
- ένα 5% τα δρομολόγια πλοία –αραιά δρομολόγια.
- Επίσης ένα 5% θεωρεί πρόβλημα τους αλλοδαπούς-μετανάστες και
-  4% την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Στο ίδιο ποσοστό βρίσκονται η συμφόρηση κατά την αναχώρηση/άφιξη των πλοίων και η πώληση του ΟΛΠ.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.