15 Φεβ 2016
Το μεγάλο στοίχημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
«Στοίχημα» για τον εξαπλασιασμό των επιβατών κρουαζιέρας μέχρι το 2021 βάζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΟΛΘ-4,35% Α.Ε. Δημήτρης Μακρής από το βήμα ημερίδας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού.
Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, η ενίσχυση των δράσεων εξωστρέφειας του ΟΛΘ, και κυρίως η δημιουργία Cruise Terminal μέχρι το 2019 στον δεύτερο προβλήτα, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη του λιμανιού σε home port και την αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας, σε βάθος εξαετίας, σε 150.000 ετησίως, από περίπου 25.000 σήμερα.
Να σημειωθεί ότι η δημιουργία του Cruise Terminal, ύψους επένδυσης 27 εκατ. ευρώ, που θα αυξήσει το βύθισμα στα 10 μέτρα από 8-8,5 σήμερα, περιλαμβάνεται στο master plan της διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και εκτιμάται ότι είναι μια επένδυση που θα υλοποιήσει η εταιρεία η οποία θα λάβει την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΘ , ανεξάρτητα από τις προβλέψεις της συμφωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης.
Παρότι την τελευταία τριετία τα μεγέθη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη αυξήθηκαν σημαντικά, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα: Από 18 κρουαζιερόπλοια και 14.500 επιβάτες το 2013, η περσινή χρονιά έκλεισε με 35 κρουαζιερόπλοια και 26.500 επιβάτες, ενώ ο κ. Μακρής εκτιμά ότι ο αριθμός των πλοίων το 2016 θα κινηθεί περίπου στα επίπεδα του 2015, με ελαφρά αύξηση τους επιβάτες.
«Παρά την άνοδο των τελευταίων ετών, τα νούμερα είναι μικρά για τις δυνατότητες της Θεσσαλονίκης. Εχουμε δεχθεί κρούσεις από μεγάλες εταιρείες, οι οποίες διερευνούν το ενδεχόμενο δημιουργίας home port, αλλά, πέρα από τις υποδομές, μας ζητούν κι άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις ή τη δημιουργία λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας από το αεροδρόμιο στο λιμάνι», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ, συμπληρώνοντας ότι η ασφάλεια του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι το ισχυρό χαρτί στον διεθνή ανταγωνισμό εν μέσω της ταραγμένης γεωπολιτικής συγκυρίας στην ευρύτερη περιοχή.
Το ζήτημα, βέβαια, της βελτίωσης των υποδομών, σε συνδυασμό με την καλύτερη αξιοποίηση του ελκυστικού τουριστικού ελληνικού πακέτου στην τρέχουσα γεωπολιτική συγκυρία, στη βάση μιας εθνικής στρατηγικής με τη δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, είναι ευρύτερο και αφορά τις προοπτικές της κρουαζιέρας συνολικά στη χώρα μας, την ώρα που ο ανταγωνισμός στη «γειτονιά» μας αυξάνεται - η Κωνσταντινούπολη αναβαθμίζει τις λιμενικές υποδομές της, το Ντουμπρόβνικ είναι σε φάση ιδιωτικοποίησης.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο γενικός γραμματέας της MedCruise Θάνος Πάλης κάλεσε τις διοικήσεις των ελληνικών λιμένων να αξιοποιήσουν τη δικτύωση του φορέα, ο οποίος εκπροσωπεί 100 λιμάνια σε 20 χώρες της Μεσογείου, για να προσελκύσει ευκολότερα τόσο την ασιατική όσο και την αμερικανική αγορά.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.