Την
αξιοποίηση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι
του Πειραιά προς όφελος του Δήμου και των Πειραιωτών έχει ως στόχο ο δήμαρχος της
πόλης, Γιάννης Μώραλης. Κοιτάμε μπροστά ήταν το σύνθημα μετά την απόρριψη της προσφυγής που είχαν
κάνει οι φορείς της πόλης κατά της πώλησης του ΟΛΠ.
Μιλώντας σε
συνέντευξη τύπου για την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π.
τόνισε:
«Είχαμε μια άποψη όλη η
πόλη και οι όμοροι Δήμοι για το λιμάνι. Από τις Δημοτικές Αρχές, τους φορείς
της πόλης και ενδεχομένως την πλειοψηφία των
Δημοτών. Με διαφορές βέβαια στο τι θέλαμε ο καθένας, ήμασταν εναντίον στην
πώληση των μετοχών του Οργανισμού στο λιμάνι. Και η προηγούμενη κυβέρνηση και η
σημερινή. Όμως και η πλειοψηφία
της Βουλής σε ποσοστό τρομακτικό υπερψήφισε μια συμφωνία που προέβλεπε την
πώληση των μετοχών. Πως θα μπορούσε να το αποτρέψει λοιπόν μια Δημοτική Αρχή, η
όποια Δημοτική Αρχή, οι όποιοι φορείς. Η προσφυγή των φορέων της πόλης στο ΣτΕ,
απερρίφθη σήμερα.
Θέλω να πω ότι είναι
και προβλήματα που ξεπερνούν τα όρια μιας πόλης. Ένας Δήμος δεν είναι
κυβέρνηση, ένας Δήμαρχος δεν είναι πρωθυπουργός. Πρέπει να κατανοήσουμε μέχρι
που είναι οι δυνατότητές μας, η παρέμβασή μας, η πίεσή μας.
Φαίνεται όπως είπε και ο αρμόδιος
υπουργός, ότι ολοκληρώνεται τον «Ιούνιο, η διαδικασία» και ξεκαθάρισε τη θέση της
δημοτικής αρχής:
«Θυμίζω ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή,
γιατί εδώ υπάρχουν ορισμένες παρανοήσεις, δεν ήταν εναντίον της εμπλοκής ιδιωτών στο λιμάνι, ήταν υπέρ της
εμπλοκής ιδιωτών με μακροχρόνιες παραχωρήσεις όπως ήταν το καθεστώς της COSCO μέχρι σήμερα.
Ήταν εναντίον της πώλησης των μετοχών
και της σύμπραξης ενδεχομένως ενός μονοπωλίου που δημιουργείται στο λιμάνι»
«Τώρα τι περιμένουμε εμείς»
Στη συνέχεια ο δήμαρχος του Πειραιά
αναφέρθηκε στο τι περιμένουν οι δημότες από δω και πέρα, μετά την
ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ:
«Πρέπει να δούμε την επόμενη ημέρα και όχι να στεκόμαστε συνέχεια στο χθες.
Πάρθηκε μια απόφαση, υπερψηφίστηκε επαναλαμβάνω από το σύνολο των κομμάτων της
Βουλής με εξαίρεση το ΚΚΕ και τη Χρυσή Αυγή.
Και τα κόμματα το Μάιο του 2014
προεκλογικά έλεγαν για τους Δήμους: όχι στην πώληση, δημόσιο χαρακτήρα
του λιμανιού, ωστόσο είτε γιατί υποχρεώθηκαν είτε γιατί πιέστηκαν, άλλαξαν γνώμη.
Η Βουλή, η Κυβέρνηση καθορίζει τα της
χώρας. Οι Δήμοι έχουν τις δικές τους αρμοδιότητες. Αυτό που περιμένουμε εμείς
είναι μια καλύτερη σύμβαση του λιμανιού με την πόλη, αυτό που λέμε ανοιχτό
λιμάνι.
Περιμένουμε οι επενδύσεις, οι οποίες
προβλέπονται με σύμβαση παραχώρησης να είναι επενδύσεις που θα συμμετέχει και ο
Δήμος Πειραιά, τουλάχιστον στο δικό του κομμάτι, σε διαβούλευση όπως
προβλέπεται στην παραχώρηση, όχι δεσμευτικά βεβαίως, αλλά προβλέπεται. Να
υπάρχει μια διαβούλευση για να δούμε πως αυτές οι επενδύσεις μπορεί να έχουν
μια κοινή λογική μεταξύ λιμανιού και πόλης» και προσέθεσε:
«Περιμένουμε να ξεκινήσουμε και αυτό
θα γίνει. Να έχουμε επιτέλους -και κακώς έπρεπε να υπάρξει η πώληση των μετοχών
του Οργανισμού για να γίνει αυτό- έναν ετήσιο πόρο από τη λειτουργία
του λιμανιού, περίπου στα 2 εκατομμύρια στην αρχή ως Δήμος. Είναι ένα
σημαντικό ποσό για το Δήμο Πειραιά και να δούμε από εκεί και πέρα και η COSCO, ως μια κρατική κινεζική εταιρεία αν
θα ήθελε μέσα στην πόλη μας και με αφορμή τη λειτουργία του λιμανιού, να
εξετάσει συνέργειες με τη Δημοτική Αρχή και ένα ανοιχτό λιμάνι. Λιμάνι που θα
έχει κοινή στρατηγική: Πόλη και Οργανισμός, για να βελτιώσουμε την ανάπτυξή
μας. Πιστεύω ότι αυτή η πώληση, άσχετα αν δεν τη πίστευα με τον τρόπο που
έγινε, θα έχει και θετικά αποτελέσματα για την πόλη. Το πιστεύω, αρκεί να
τηρηθούν αυτά που γράφονται στη σύμβαση παραχώρησης και να δούμε ότι αυτό το
οποίο εκφράζει η Κίνα ότι δηλαδή βλέπει τον Πειραιά ως μια δυνατότητα δική της
για ένα άνοιγμα προς την Ευρώπη. Και επιπλέον, αν έχει τη
δυνατότητα να έρθει και να επενδύσει χρήματα και να βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες. Δεν θεωρώ ότι
έχει μόνο αρνητικά, θεωρώ ότι έχει και θετικά και από την έρευνα την οποία
παρουσιάσατε την προηγούμενη φορά φάνηκε αυτό.
Όπως είπατε οι δημότες φαίνεται στην
έρευνα που παρουσιάσατε ότι εμπιστεύονται το ελληνικό δημόσιο-ΟΛΠ, αλλά σε άλλα ερωτήματα βλέπουμε
ότι περίπου 50% με 50% ή εν πάση περιπτώσει 60/
40 πιστεύουν ότι υπάρχουν ευκαιρίες και με τη νέα εξέλιξη του λιμανιού.
Εδώ είμαστε να τις αξιοποιήσουμε και
πιστεύω ότι αυτό τελικά θα αποβεί προς όφελος της
ευρύτερης περιοχής. Αυτό είναι το πιστεύω μου, ασχέτως επαναλαμβάνω αν είχα διαφορετική άποψη για τον τρόπο και
συνεχίζω να έχω ότι θα έπρεπε να έχει γίνει διαφορετικά».
«Το κυκλοφοριακό είναι το μεγαλύτερο
πρόβλημα του Δήμου αυτήν την περίοδο. Αφορά και τους δημότες -κατοίκους και τους επισκέπτες –
τουρίστες. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Δε
νομίζω ότι θα έχουμε σημαντική βελτίωση το 2016. Όσο διαρκούν τα έργα του ΤΡΑΜ
και με αυτή τη μορφή που υπάρχουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα - τουλάχιστον σε αυτόν τον άξονα που
εκτελούνται τα έργα του ΤΡΑΜ θα είναι παρόμοια και το 2016. Είχα συνάντηση με τον κ. Σγουρίδη
καθώς και με την ΤΡΑΜ και την ΜΕΤΡΟ Α.Ε. πριν περίπου ένα μήνα και θέσαμε αυτά
τα προβλήματα. Δυστυχώς -και το επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά– δεν έχουμε πολύ
μεγάλη δυνατότητα παρέμβασης. Δεν γνωρίζουν όλοι οι δημότες ότι το ΤΡΑΜ δεν
είναι δημοτικό έργο. Είναι ένα έργο της κεντρικής κυβέρνησης. Ούτε το επέλεξε ο
Δήμος ούτε ενδεχομένως το επικρότησε ποτέ. Αλλά αυτό δεν πάει να πει, ότι
μπορεί και να το αποτρέψει κατά την άποψη μου όπως και κατά την άποψη και της κεντρικής διοίκησης και των
τριών κυβερνήσεων, που τουλάχιστον εγώ έχω προλάβει ως Δημοτική Αρχή. Δεν
μπορεί αυτό το έργο να σταματήσει ή να το βγάλουμε από τον Πειραιά. Αυτό που
προσπαθούμε λοιπόν, είναι να κάνουμε μία διαχείριση της έλευσης του ΤΡΑΜ για να
λύσουμε όσα περισσότερα προβλήματα μπορούμε. Σας διαβεβαιώνω ότι δεν είναι εύκολο.
Εμπλέκονται μια σειρά άλλων υπηρεσιών – πέρα από την ΤΡΑΜ – η ΕΥΔΑΠ, η ΔΕΗ, το
Φυσικό Αέριο. Όλα αυτά τα οποία βλέπετε να ανοίγουν και να κλείνουν και να
ξανανοίγουν και να γίνεται όλος αυτός ο «μύλος», είναι πράγματα δυστυχώς τα οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε.
Προσπαθούμε σε ένα βαθμό να λύσουμε
και να βελτιώσουμε μικρά προβλήματα, αλλά δεν είναι
εύκολο. Θεωρώ λοιπόν ότι πληροφοριακά θα μπορούσε να παίξει ρόλο το «pireapp», πληροφόρηση δηλαδή προς τους
δημότες: ποιος δρόμος κλείνει, που θα κλείσει
κ.λ.π. Πιστεύω όμως, ότι και το 2016, επειδή δεν έχουμε και τις μεγάλες
λεωφόρους στον Πειραιά και τους μεγάλους δρόμους, το κυκλοφοριακό θα
είναι δυστυχώς στην ίδια κακή κατάσταση που ήταν και το 2015. Το θέμα είναι να
ακούσουμε και από εσάς τους δημοσιογράφους ή και άλλες παρατάξεις πως θα μπορούσαν
αυτά τα προβλήματα να βελτιωθούν. Γιατί επαναλαμβάνω αυτά δεν είναι έργα τα
οποία ελέγχει ο Δήμος Πειραιά. Δεν κάνει ο Δήμος Πειραιά τα
έργα που λέτε στον ΗΣΑΠ – φαντάζομαι να λέτε τα έργα του ΜΕΤΡΟ - ή του ΤΡΑΜ. Είναι έργα που κάνει η
Κυβέρνηση. Εμείς τα παρακολουθούμε. Υποχρεωτικά δίνουμε αδειοδοτήσεις και τα
παρακολουθούμε. Δεν έχουμε τρόπο παρέμβασης.
Πήγαμε στον αρμόδιο Υπουργό. Στο
ΜΕΤΡΟ υπάρχει καθυστέρηση λόγω διαφόρων ευρημάτων στον σταθμό του λιμανιού, του
ΗΣΑΠ. Στο δε ΤΡΑΜ το νέο χρονοδιάγραμμα είναι για τον Φεβρουάριο του 2017 και
αυτό χωρίς ασφάλεια. Σε αυτά τα έργα λοιπόν, που δημιουργούν και το μεγάλο
κυκλοφοριακό πρόβλημα, τί μπορεί να κάνει μια Δημοτική Αρχή, όταν δεν μπορούν
να απενταχθούν τα έργα αυτά, όταν δεν μπορούν να σταματήσουν. Το ΜΕΤΡΟ όταν
ολοκληρωθεί, θα βοηθήσει την πόλη. Για το ΤΡΑΜ άλλοι λένε ότι είναι μια
γραμμή που δεν είναι χρήσιμη, άλλοι λένε να το δούμε στην πράξη.
Θέλω να πω ότι αυτά δημιουργούν
ταλαιπωρία μέχρι να κατασκευασθούν. Πράγματι το ΤΡΑΜ όπως ξέρετε έπρεπε να
παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2015 και ήδη είμαστε ένα χρόνο μετά. Αλλά,
επαναλαμβάνω, δεν αφορούν καθυστερήσεις του Δήμου, ούτε της προηγούμενης Δημοτικής
Αρχής. Δεν τα χειρίζεται ο Δήμος τα έργα αυτά. Άρα δεν μπορούμε να παρέμβουμε
καθοριστικά».
Για το θέμα των Παροδίων και την ανακοίνωση του «Λιμανιού της Αγωνίας»
«Ουδέποτε 18 μήνες τώρα έβγαλα ανακοίνωση για την οποιαδήποτε
παράταξη. Αλλά οφείλω και κάποια στιγμή να απαντήσω, όταν η όποια παράταξη
επιτίθεται σε εμένα ή την δημοτική αρχή. Το θέμα των παροδίων είναι γνωστό.
Δημιουργήθηκε όταν ξεκίνησαν κάποιες απαλλοτριώσεις τη δεκαετία του 90, βγήκαν οι πίνακες με βάση τις
απαλλοτριώσεις, βεβαιώθηκαν κατάλογοι στους παρόδιους ιδιοκτήτες και έκτοτε,
παρά τις προσπάθειες που έκαναν και ο κος Αγραπίδης και ο κος Μιχαλολιάκος για
να απαλλάξουν τους δημότες από αυτήν την χρέωση, δεν κατέστη δυνατόν. Διότι δεν
υπήρξε ποτέ νομοθετική ρύθμιση. Φτάσαμε λοιπόν το 2014 να ελεγχθούμε και να μας
εγκαλέσουν για τα έσοδα του 2013 συγκεκριμένα, γιατί δεν εισπράττουμε αυτές τις
βεβαιωμένες οφειλές και γιατί δεν προβαίνουμε σε αναγκαστικά μέτρα. Οι
υπηρεσίες του Δήμου ήταν υποχρεωμένες να προβούν σε αυτές τις ενέργειες.
Μπήκαμε σε μια διαδικασία όλο το δημοτικό συμβούλιο. Πέρυσι τον Μάιο, θυμίζω,
ομόφωνα αποφασίσαμε ότι για να λυθεί το θέμα χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση, δεν
λύνεται με άλλον τρόπο. Στη συνέχεια προσπαθήσαμε – και το Λιμάνι της Αγωνίας
και άλλες παρατάξεις και εμείς ως δημοτική αρχή να βρούμε λύση και να
απαλλάξουμε τους δημότες από αυτή τη χρέωση, γιατί θεωρούμε ότι είναι άδικο να
πληρώσουν αυτά τα χρήματα. Δεν έχει βρεθεί ο τρόπος. Εγώ δεν κατηγόρησα για
αυτό ποτέ κανέναν, αλλά από την άλλη δεν μπορεί ένα πρόβλημα, το οποίο ξεκινάει
το 1992 και οι χρεώσεις βεβαιώθηκαν το 2000, δηλαδή μια υπόθεση το λιγότερο 16
ετών, να τη χρεώνεται η σημερινή δημοτική αρχή. Αυτό είναι αυτονόητο για οποιονδήποτε λογικό και αντικειμενικό
άνθρωπο. Αυτό λοιπόν που έγινε μεταξύ εμού και του Λιμανιού της Αγωνίας είναι
ότι προσπάθησαν να πουν ότι η σημερινή δημοτική αρχή φταίει που δεν λύνει το
πρόβλημα. Η απάντησή μου ήταν λοιπόν, ότι έχειστις τάξεις του ο Πειραιάς Νικητής ανθρώπους που διοίκησαν τον Δήμο ή συμμετείχαν σε δημοτικάσυμβούλια. Η απάντησή μου
λοιπόν ήταν ότι δεν μπορεί να εγκαλείται αυτή η δημοτική αρχή επειδή προσπαθεί
υπεύθυνα, με σύστημα και με δουλειά να λύσει το πρόβλημα και ότι σε κάθε
περίπτωση και το Λιμάνι της Αγωνίας έχει στις τάξεις του έμπειρους δημοτικούς
συμβούλους, που ήταν στις δημοτικές αρχές και δεν είδα όλα αυτά τα χρόνια να
αναλάβουν κάποια αντίστοιχη πρωτοβουλία, όπως η σημερινή, που την παρουσιάζουν
τόσο εύκολη και να λύσουν το πρόβλημα.
Και επειδή σήμερα διάβασα και
ανταπάντηση του “Λιμανιού της Αγωνίας”, δεν θα μπω στη διαδικασία ανταλλαγής
ανακοινώσεων. Έχουμε σοβαρά προβλήματα στο Δήμο. Είπα τη γνώμη μου άπαξ και στο
Δημοτικό Συμβούλιο και απάντησα και στο Λιμάνι της Αγωνίας.
Θεωρώ ότι οποιοσδήποτε αντικειμενικός
δημότης ακόμα και ο χειρότερος προσωπικός εχθρός μου ή της παράταξής μου, δεν
μπορεί να ισχυριστεί ότι το πρόβλημα των παρόδιων ιδιοκτητών είναι πρόβλημα που
δημιούργησε ή δεν επιθυμεί να λύσει η σημερινή δημοτική αρχή. Εδώ θα
καταργήσουμε και την κοινή λογική. Για ένα πρόβλημα που ξεκίνησε τη δεκαετία
του 90 και δεν έχει λυθεί μέχρι τώρα, με αποφάσεις που αρκετοί δημοτικοί
σύμβουλοι ψήφισαν στην κατεύθυνση του να λυθεί το πρόβλημα, δεν μπορεί να
εγκαλείται η σημερινή δημοτική αρχή. Είναι παράλογο».
Για το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων στο Σχιστό
«Όπως ξέρετε συμμετείχα σε μία συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη
και τους συναδέλφους Δημάρχους της περιοχής σε μια μεγάλη συνάντηση που έγινε
στο Υπουργείο Ναυτιλίας, όπου ο κ. Βίτσας, ο κ. Δρίτσας και οι Γενικοί
Γραμματείς του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και Μετανάστευσης που μας
ενημέρωσαν γενικότερα για το προσφυγικό – μεταναστευτικό, αλλά και για το
Σχιστό. Η ενημέρωση που έχω είναι ότι ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς. Είχα
μια συνομιλία με τον Αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος πήγε και είδε το στρατόπεδο
και μου είπε ότι ολοκληρώνεται τάχιστα τις επόμενες μέρες.
Δυστυχώς δεν ξέρουμε ποια είναι τα νέα δεδομένα. Εάν μιλάμε για
μια λειτουργία του Σχιστού, του στρατοπέδου εννοώ σαν αυτή που μας
περιέγραψαν οι Υπουργοί στη συνάντηση που σας είπα για μια δυναμική δηλαδή που
στο maximum θα φτάνει τα
2.100 άτομα και τα οποία θα μένουν μέχρι 72 ώρες και θα προωθούνται προς τα
Βόρεια κ.λ.π. ναι πιστεύω ότι είμαστε έτοιμοι. Και μιλάω εγώ που είμαι και έξω
από τη γειτονιά. Γιατί θέλω να είμαι δίκαιος: κυρίως επιβαρύνονται οι περιοχές
του Κερατσινίου και του Περάματος – οι άλλοι δύο Δήμοι. Αλλά παρ’ όλα
αυτά είδαμε ότι είχαμε μια κοινή πλεύση, παρά τους προβληματισμούς που
αφορούσαν τη μη ενημέρωση που το έχουμε καυτηριάσει. Να μην επανερχόμαστε. Οι
δήμαρχοι έπρεπε να έχουν μια ενημέρωση πριν το διαβάσουν στις εφημερίδες για το
Σχιστό, αλλά και μία ανασφάλεια για το πώς όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα ζήσουν εάν
μαζευτούν 4.000 να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές περίθαλψης, φαγητού, για τα
ασυνόδευτα παιδιά. Όλα αυτά μας τα εξήγησαν. Εάν λοιπόν αυτά που μας εξήγησαν
συμβούν, τότε δεν θα υπάρξει πρόβλημα.
Αυτό που φοβίζει αν θέλετε τον Πειραιά και το Λεκανοπέδιο είναι
κάτι που το έθεσα και στους Υπουργούς και ήταν και στην ανακοίνωση μου και το
έθεσα και στη συνάντηση μου με τον Πρωθυπουργό. Είναι: Εάν τα σύνορα κλείσουν,
στο απευκταίο αυτό σενάριο, το οποίο όμως πλησιάζει απ’ ότι φαίνεται, τότε θα
πρέπει να γίνει χρήση και των υπολοίπων λιμανιών της χώρας. Διότι εάν
συνεχίσουν όλοι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες να έρχονται στο λιμάνι του
Πειραιά και το λιμάνι και ο Πειραιάς ως ευρύτερη περιοχή, αλλά και η Αττική
κάπου θα μπλοκάρουν. Γιατί
όσοι έρχονται στον Πειραιά που κατανέμονται
όπως είπατε: στο Γαλάτσι, στο TAE KWΟNDO, στο Ελληνικό στον Ελαιώνα, στον Ταύρο
στο Σχιστό.
Πρέπει λοιπόν και το θεωρώ αυτονόητο και
είναι κάτι όπως είπα και στη δήλωσή μου, το άκουσε ο Πρωθυπουργός και
θεώρησε ότι είναι ένα λογικό επιχείρημα και λογικό αίτημα να γίνει χρήση
των υπολοίπων λιμανιών. Και τότε το επιχείρημα των Υπουργών ότι αν πήγαιναν στη
Βόρειο Ελλάδα θα θεωρείτο ενδεχομένως ότι το κράτος οργανώνει ένα
«trafficking» των προσφύγων για να φύγουν από τη χώρα, εφόσον τα σύνορα είναι
κλειστά δεν υπάρχει πλέον τέτοια υποψία ή τέτοια κατηγόρια ενδεχομένως
από τους εταίρους μας ότι δρομολογούμε αυτό το πράγμα. Άρα, νομίζω ότι είναι
πάρα πολύ λογικό και αυτονόητο να χρησιμοποιηθούν και τα άλλα λιμάνια της
χώρας: του Βόλου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, ώστε να γίνεται μια
καλύτερη κατανομή και στα λιμάνια και στη χώρα. Αυτό νομίζω είναι το ζητούμενο.
Ο Δήμος Πειραιά, το έχω ξαναπεί και καμία φορά
και στο Δημοτικό Συμβούλιο υπάρχουν αντιπαραθέσεις πολύ μικρές για το
συγκεκριμένο θέμα, δεν έχουμε νομίζω στον Πειραιά αντιμετωπίζει και το
σημαντικό πρόβλημα όλους αυτούς τους μήνες. Επαναλαμβάνω το σημαντικό. Τώρα, αν
κάποια στιγμή σε μια πλατεία που παίρνουν και καταγγέλλουν δημότες,
μπορεί να είναι και 20 άνθρωποι, ναι αυτό για μένα στο μέγεθος του
προβλήματος ή σε αυτό που έχει αντιμετωπίσει η Αθήνα ή τα νησιά μας, δεν μπορεί
ο Πειραιάς, κατά την άποψή μου ο Δήμος Πειραιά να λέει ότι εμείς
ταλαιπωρηθήκαμε από τους πρόσφυγες, τους μετανάστες, τουλάχιστον μέχρι
τώρα. Γι΄αυτό και λέω: θα δούμε στο μέλλον.
Πιστεύω λοιπόν, και οι άλλοι Δήμαρχοι
επαναλαμβάνω που είναι πιο κοντά στο Σχιστό, ήμασταν θετικοί ότι σε ένα τέτοιο
πολύ μεγάλο πρόβλημα ότι δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας ή να είμαστε
στη λογική : «βεβαίως όλοι τους θέλουμε τους πρόσφυγες και είμαστε
αλληλέγγυοι κλπ, αλλά στου αλλουνού το σπίτι».
Πιστεύουμε ότι αυτό ήταν λάθος. Γι αυτό
κι εμείς ποτέ δεν θέσαμε ούτε σαν πόλη θέματα για το λιμάνι, δηλαδή που θα
πήγαιναν από τα νησιά; Δεν θα ερχόντουσαν και στον Πειραιά; Εμείς
λέμε να χρησιμοποιηθούν και άλλα λιμάνια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.