Οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια έχουν στο πλευρό τους τις τράπεζες οι οποίες δίνουν πιο εύκολα δάνεια.
Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η XRTC, εταιρεία οικονομικών συμβούλων για τη ναυτιλία, το 28% των ναυτιλιακών εταιρειών προτιμούν να επενδύσουν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Η κυρίαρχη απάντηση για το ποιόν τομέα θεωρούν κατάλληλο για χρηματοδότηση το 29% απάντησε τα δεξαμενόπλοια, ενώ η αγορά ξηρού φορτίου μόλις 12%.
Η κυρίαρχη απάντηση για το ποιόν τομέα θεωρούν κατάλληλο για χρηματοδότηση το 29% απάντησε τα δεξαμενόπλοια, ενώ η αγορά ξηρού φορτίου μόλις 12%.
Οι άλλες τέσσερις αγορές Container, Cruise, LNG/LPG και Offshore δεν αναφέρονται στις προτιμήσεις των τραπεζών.
Τα 2/3 των ελληνικών τραπεζών απάντησαν τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και το 1/3 την αγορά ξηρού φορτίου. Οι γαλλικές τράπεζες κινήθηκαν στον ίδιο χώρο με τις γερμανικές, οι αγγλικές προτίμησαν την αγορά ξηρού φορτίου και οι τράπεζες της Δανίας τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Τα 2/3 των ελληνικών τραπεζών απάντησαν τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και το 1/3 την αγορά ξηρού φορτίου. Οι γαλλικές τράπεζες κινήθηκαν στον ίδιο χώρο με τις γερμανικές, οι αγγλικές προτίμησαν την αγορά ξηρού φορτίου και οι τράπεζες της Δανίας τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Σε πλήρη αντιδιαστολή με την αγορά του ξηρού φορτίου που έχει κατακρημνιστεί καταρρίπτοντας κάθε αρνητικό ρεκόρ στην ιστορία του δείκτη ναυλαγοράς, βρίσκεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων: «Οι ιδιοκτήτες τους απολαμβάνουν υψηλών ναύλων και ικανοποιητική αύξηση των τιμών των πλοίων τους εξαιτίας της παρατεταμένης πτώσης της τιμής του πετρελαίου η οποία αποτελεί ευκαιρία για δημιουργία και διεύρυνση των αποθεμάτων πετρελαίου», επισημαίνουν τραπεζικοί κύκλοι.
Όμως λόγω της καλής πορείας της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων τα επενδυτικά funds πωλούν τις μετοχές τους για να κεφαλαιοποιήσουν το κέδρος τους, κάτι που είναι πάγια τακτική τους. Κάποιοι ανησυχούν ότι οι κινήσεις αυτές προεξοφλούν την πτώση της αγοράς μέσα στο 2016.
Τους κύκλους αυτούς έρχεται να καθησυχάσει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, σύμφωνα με τον οποίο η υπερπροσφορά πετρελαίου θα συνεχισθεί μέχρι το 2020 με τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 1% σε ετήσια βάση.
Επίσης, προβλέπει ότι τιμή του πετρελαίου δεν πρόκειται να επιστρέψει στα 80 δολάρια το βαρέλι πριν από το 2020. Αυτό θα κρατήσει χαμηλά τις τιμές με συνέπεια να υπάρχουν πολλές παραγγελίες για προμήθεια πετρελαίου και τα δεξαμενόπλοια να συνεχίσουν να είναι περιζήτητα.
Σύμφωνα με διεθνείς οικονομικούς αναλυτές οι τιμές του πετρελαίου θα παραμείνουν σε χαμηλό επίπεδο τουλάχιστον για ακόμη 10 χρόνια καθώς «η κινεζική οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνει και η βιομηχανία του σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ λειτουργεί ανασχετικά σε οποιοδήποτε ράλι επιχειρηθεί, σύμφωνα με το μεγαλύτερο ανεξάρτητο οίκο διαπραγμάτευσης πετρελαίου στον κόσμο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.