Οι σοφοί της οικονομίας
προέβλεπαν ότι «η χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας
από μη τραπεζικούς πόρους όπως το χρηματιστήριο και οι ιδιωτικές τοποθετήσεις
θα διαδραματίσει τα επόμενα 2-3 χρόνια υψηλότερης σημασίας ρόλο από
αυτόν που έχουν μέχρι σήμερα».
Όμως οι οιωνοί δεν
είναι καλοί. Και αυτό γιατί η διόρθωση του δείκτη της ναυλαγοράς
έχει προκαλέσει τον έντονο προβληματισμό στα Private Equity Funds τα οποία τα
δύο τελευταία χρόνια στήριζαν την παγκοσμία ναυτιλία.
Το αποτέλεσμα είναι
το τελευταίο χρονικό διάστημα να μην επενδύουν πλέον στις εισηγμένες
εταιρείες ενώ κάποια μειώνουν ακόμη και τις υπάρχουσες θέσεις τους, σε αντίθεση
με την προτροπή των αναλυτών της Wall Street που εκτιμούν ότι δεν
δικαιολογείται το εύρος της πτώσης των μετοχών και συνεχίζουν να συστήνουν
αγορές εκτιμώντας πως τους επόμενους μήνες η αγορά θα ανακάμψει.
Οι οικονομικοί αναλυτές
πιστεύουν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας αφού οι τιμές των πλοίων
αυξήθηκαν μέσα στο 2014 και αυτό το θεωρούν ως ένδειξη ότι οι πλοιοκτήτες
έχουν δει ήδη τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν και προσπαθούν να πάρουν την
καλύτερη θέση στην αγορά ώστε να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην προσφορά
φορτίων και να καλύψουν τη ζήτηση.
Ως παράδειγμα
της γενικότερης πεποίθησης για βελτίωση της αγοράς, αναφέρεται η
κίνηση ενός εκ των μεγαλυτέρων εφοπλιστών του κόσμου, του John
Fredriksen να δημιουργήσει την μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία με πλοία
Capesize στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, υπονοώντας ότι η κίνηση αυτή από
έναν από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες παγκοσμίως δεν μπορεί παρά να σημαίνει
ότι τα χειρότερα έχουν περάσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.