Ένα μέρος των δισεκατομμυρίων που επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές
στην ναυπηγική βιομηχανία της Άπω Ανατολής θέλει να διοχετεύσει προς
τις ελληνικές εταιρείες εξοπλισμών πλοίων η ελληνική κυβέρνηση, σε
μία προσπάθεια να τονώσει τον ευρύτερο κλάδων των επισκευών που
μαραζώνει στην Ελλάδα και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας μέσω της
ανάπτυξης, ενώ θα υπάρξουν έσοδα και για τα κρατικά ταμεία.
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον οικονομικό αιμοδότη των ασιατικών
ναυπηγείων, με εκατοντάδες παραγγελίες να δίνονται στις γυάρδες κυρίως
της Κίνας, της Νοτίου Κορέας αλλά και της Ιαπωνίας, αξίας
δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με το Newsfront, Greek Shipping
Intelligence, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στο 2013
επένδυσαν περισσότερα από 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε παραγγελίες
ναυπήγησης 275 πλοίων χωρητικότητας άνω των 24,5 εκατομμυρίων τόνων
(dwt) και αύξησαν το υπό παραγγελία συνολικό dwt κατά 364% σε σχέση με
το 2012.
Οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες, στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013.
Πιο συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δισ. δολάρια σε φορτηγά πλοία,
καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην αντίστοιχη κατηγορία με 134
παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολάρια σε πλοία
μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου
φυσικού αερίου (LNG) παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία.
Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολαρίων
και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.
Η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η
Νότια Κορέα εξασφάλισε πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών
πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό
παραγγελιών.
Με συντονισμένες κινήσεις ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης
Βαρβιτσιώτης, σε συνεννόηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στοχεύει
να ανοίξει μία νέα αγορά για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες
και τις εταιρείες εξοπλισμών σε ασιατικές χώρες. Στρατηγικός στόχος του
ΥΝΑ, είναι οι ελληνικές εταιρείες να εξάγουν τεχνολογία, εξοπλισμό
πλοίων κάθε φύσεως, σε μία αχανή αγορά όπως αυτή της Κίνας.
Τα θέματα αυτά αναπτύχθηκαν σε συνάντηση με τον Κινέζο Πρέσβη, προ
ολίγων ημερών και μπαίνουν στο τραπέζι μετά και την πρόθεση της
ελληνικής κυβέρνησης να επιταχύνει την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, με την
κατάθεση της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη.
Επίσης, στις αρχές του χρόνου έγιναν επαφές και με τους Νοτιοκορεάτες, όπου τέθηκε το συγκεκριμένο ζήτημα.
«Στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας αποτελεί η παροχή δυνατότητας
πρόσβασης ελληνικών ναυτιλιακών φορέων σε χρηματοδοτήσεις μέσω
αντίστοιχων προσφορών των κινεζικών τραπεζών, η ευόδωση της οποίας, σε
κάθε περίπτωση, θα πρέπει να επαφίεται στην ελεύθερη επιχειρηματική
δραστηριότητα των ενδιαφερομένων ελληνικών ναυτιλιακών φορέων»
επεσήμαναν πήγες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και προσέθεσαν:
«Τα ελληνικά ναυπηγεία αδρανοποιήθηκαν με αποτέλεσμα οι έλληνες
πλοιοκτήτες να είναι οι καλύτεροι πελάτες των αναδυόμενων Ασιατικών
χωρών. Έχοντας κάτι τέτοιο κατά νου ο Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας διείδε
ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια, τουλάχιστον για τις ελληνικές εταιρείες
που κατασκευάζουν εξοπλισμό στα πλοία να «μπουν» στα κινεζικά ναυπηγεία
και με ρεαλιστικές πιθανότητες να πάρουν δουλειές. Για τους γνωρίζοντες
της κινεζικής φιλοσοφίας στις «δουλειές», το για να γίνει κάτι τέτοιο
χρειάζεται το κρατικό «passport» της κινεζικής κυβέρνησης. Άλλωστε η
οικονομική φιλοσοφία της Κίνας θέλει το Κράτος και το Κόμμα να είναι
αυτοί που ελέγχουν τον ιδιωτικό τομέα, άρα το άνοιγμα του Υπουργείου
Ναυτιλίας στην Κίνα θεωρείται κομβικής σημασίας». Είναι μια προσπάθεια
δύσκολη αφού τα ναυπηγεία επιλέγουν τοπικά συνεργεία. Όμως και δύναμη
του ελληνικού χρήματος δεν είναι αμελητέα αλλά ζωτικής σημασίας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ήδη έχουν πάρει πρωτοβουλίες προς την
κατεύθυνση της στήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων στα ναυπηγεία της Άπω
Ανατολής. Στο ταξίδι του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια στη
Νότια Κορέα, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ο καπετάν Παναγιώτης
Τσάκος κίνησε τις διαδικασίες, με πρότασή του, ώστε οι Έλληνες
κατασκευαστές να εγγραφούν στις λίστες των κορεατικών ναυπηγείων. Ο
έλληνες πλοιοκτήτης χαρακτήρισε την πρόταση αυτή ως ανταποδοτικό όφελος
για τα εκατοντάδες πλοία που κατασκευάζουν οι έλληνες στις κορεατικές
γιάρδες. Μάλιστα σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος
εξέφρασε την απογοήτευσή του γιατί όταν παραλαμβάνει πλοία από ασιατικά
ναυπηγεία διαπιστώνει ότι «ούτε τα στρώματά τους δεν είναι
ελληνικά».Δύο μήνες αργότερα στις 7 Φεβρουαρίου ο ΥΝΑ, Μιλτιάδης
Βαρβιτσιώτης σε συνάντηση που είχε στον Πειραιά, με τον υπουργό
Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας, αρμόδιο για θέματα Ναυτιλίας, της
Νότιας Κορέας,κ.Yoon Samg-jick του ζήτησε τα κορεατικά ναυπηγεία να
εμπιστευθούν και να χρησιμοποιούν την ελληνική τεχνολογία στις
κατασκευές πλοίων.
«Στον τομέα των εξοπλισμών πλοίων μπορεί να δημιουργηθεί ένα ευρύ
φάσμα επιχειρηματικής συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών εταιρειών και των
ναυπηγείων σας» τόνισε ο ΥΝΑ.
Από την πλευρά του ο κ.Yoon Samg-jick συμφώνησε με την πρόταση του
έλληνα ομολόγου του για συνεργασία των Κορεατικών Ναυπηγείων με
ελληνικές εταιρείες εξοπλισμών πλοίων, υπογραμμίζοντας: «Έχουμε
εμπιστοσύνη στην ελληνική τεχνογνωσία στα θέματα ναυτιλίας και οφείλουμε
να την επεκτείνουμε, όπου καθίσταται αυτό δυνατό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.