Από αριστερά διακρίνονται ο Σπύρος Ντάικος, η Χρύσα Χαλικιοπούλου και ο Στρατής Ανδρέαδης |
Παράλληλα, η δυναμική αυτή επιχειρηματική ομάδα γίνεται από τώρα χορηγός Ελλήνων ιστιοπλόων τους οποίους στηρίζει, σε δύσκολες εποχές, στην προσπάθειά τους να συμμετάσχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο της Βραζιλίας το 2016.
Όλα ξεκίνησαν μία ημέρα του Γενάρη, 2013. Ο Στρατής Ανδρεάδης, μέλος του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, δεινός ιστιοπλόος και Πρόεδρος της κλάσης Platu 25 στην Ελλάδα προσκλήθηκε να διδάξει ένα σεμινάριο match racing στην Κέρκυρα.
Το Match Racing, ένας δυναμικός θεσμός στην παγκόσμια ιστιοπλοΐα, που βασίζεται στην «μονομαχία» δύο ίδιων σκαφών δημιουργώντας έντονες συγκινήσεις και συναρπαστικούς αγώνες – κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους εντός και εκτός θάλασσας.
Το ταξίδι αυτό στάθηκε η αφορμή να γίνει μία εκτενής μεταμεσονύχτια κουβέντα, μεταξύ παστιτσάδας και τσιτσιμπύρας, και να ακούσει ο Στρατής τις μέχρι τότε σκέψεις του Σπύρου Ντάικου, του Πάνου Βαρούχα και της Χρύσας Χαλικιοπούλου για την κατασκευή τσαντών από παλιά ιστιοπλοϊκά πανιά. Ενθουσιάστηκε με την ιδέα αυτή.
Από το επόμενο κιόλας πρωϊνό οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες με αποτέλεσμα στις 25 Μαρτίου 2013 να ιδρυθεί η Salty Bag την 25η Μαρτίου 2013. Μέσα σε δύο μήνες η ομάδα είχε δημιουργήσει ένα πρότυπο εργαστήριο κατασκευής των τσαντών σε ένα παλιό καφεκοπτείο, σε τρεις μήνες λειτούργησε το e-shop, σε τέσσερις μήνες είχαν ήδη 10 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και αμέτρητους φίλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που θέλανε να κρατήσουν στα χέρια τους μία salty bag και να διαβάσουν την μοναδική ιστορία των πανιών της κάθε τσάντας.
Το 2014 στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Ελληνικής Προεδρίας της Ε.Ε., ο Στρατής Ανδρεάδης στο Joint Research Center της Ε.Ε. Ισπρα της Ιταλίας, μίλησε για την συναρπαστική αυτή πορεία του ενός έτους και το Greek success story της Salty Bag. Στον έναν χρόνο από την ίδρυση της εταιρείας, πιστή στο όραμά της στο να βοηθάει και να δίνει πίσω στην κοινωνία, η Salty Bag ανακοίνωσε το project Road to Rio για τη στήριξη των Ελλήνων ιστιοπλόων και ο Στρατής Ανδρεάδης μιλάει για την επιχειρηματικότητα και την ιστιοπλοία.
- Κύριε Ανδρεάδη πως γεννήθηκε η ιδέα για την δημιουργία του συγκεκριμένου προϊόντος το οποίο τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα είναι πρωτότυπο;
H ιδέα γεννήθηκε από δύο συνιστώσες: την κοινή αγάπη όλων μας για την ιστιοπλοΐα αλλά και γενικά τις ελληνικές θάλασσες ταυτόχρονα με την οικολογική μας ευαισθησία. Από την πρώτη στιγμή που γνωριστήκαμε στην Κέρκυρα, τον Ιανουάριο 2013, νιώσαμε ότι είχαμε κοινές ανησυχίες αλλά και κοινά οράματα. Θέλαμε από την αρχή να είμαστε συνεπείς στα πιστεύω μας – δηλαδή στην δημιουργία μιας καινοτόμου ελληνικής επιχείρησης που θα παράγει εξαιρετικά φτιαγμένα χειροποίητα προϊόντα από αχρηστεμένα ιστιοπλοϊκά πανιά. Θεωρώ ότι η καινοτομία έγκειται όχι μόνο στο αντικείμενο αλλά στην έννοια του upcycling που είμαστε από τις ελάχιστες εάν όχι η μοναδική ελληνική εταιρεία που το εφαρμόζει. Το upcycling που ως όρος πρωτοχρησιμοποιήθηκε μόλις το 1997 από τον Γερμανό Gunter Pauli είναι η διαδικασία της ανακύκλωσης υλικών για να ξαναγεννηθούν ως κάτι με καλύτερη ποιότητα και αξία.
- Ποιες είναι οι δυσκολίες στην υλοποίηση της ιδέας;
Οι δυσκολίες είναι αρκετές. Από την καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν όλες οι μικρές επιχειρήσεις, αλλά κυρίως ο αγώνας εναντίον του φθηνού, του κακοφτιαγμένου και του πρόχειρου. Για εμάς η κάθε τσάντα, που μάλιστα έχει εσωτερικά το μότο μας “we love making bags that you love”, είναι μία διαδικασία αγάπης και παράλληλα μόχθου. Το κάθε πανί που έρχεται, ερευνάμε ενδελεχώς την ιστορία του και την καταγράφουμε. Μετά κόβεται, πλένεται και σιδερώνεται, όλα στο χέρι και με βάση το σχέδιο ράβεται πάλι στο χέρι για να γίνει μία salty bag. O καινούργιος ιδιοκτήτης εκτός από την τσάντα παίρνει και την ιστορία του πανιού και ένα QR code όπου μπορεί να δει περισσότερες πληροφορίες για την προηγούμενη ζωή του πανιού όπως που ταξίδεψε κλπ. Ταυτόχρονα, όλα τα επιπλέον κομμάτια από τις τσάντες που δεν είναι από πανί, επιμένουμε να τα προμηθευόμαστε όπου μπορούμε, από μικρές ελληνικές επιχειρήσεις που επίσης όπως και εμείς αγαπάνε αυτό που κάνουν. Προφανώς, όλη αυτή η διαδικασία θα είχε πολύ λιγότερα έξοδα και χρόνο εάν αγοράζαμε φτηνά πανιά από την Κίνα και τα ράβαμε στo Bangaldesh.!
- Πόσο εύκολο είναι στην καρδιά της οικονομικής κρίσης να δημιουργήσεις μια επιχείρηση;
Πρόθεση μας είναι να δημιουργούμε ωραία πράγματα. Η κρίση δεν μας σταμάτησε - ίσα ίσα - που υπό μία έννοια μας έδωσε και ώθηση μέσα στις δύσκολες στιγμές που περνάμε όλοι, να μην βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο αλλά γεμάτο από αέρα, θάλασσα, ιδέες και τόλμη να προχωρήσουμε. Πρώτος μας στόχος, όταν ξεκινήσαμε την προσπάθεια μας ήταν και παραμένει, να μαθευτεί το νέο ελληνικό μεράκι παντού. Να δείξουμε ότι οι Έλληνες δεν είναι λαός τεμπέλης, αλλά ότι υπάρχουν και άνθρωποι που δουλεύουν με οίστρο και ζήλο. Συνηθίζουμε να λέμε ότι από τις λέξεις που δεν μεταφράζονται είναι το φιλότιμο και το μεράκι. Θεωρούμε ότι με σωστό πλάνο και μεθοδικές ενέργειες, η ελληνική αγορά μπορεί να στηρίξει προσπάθειες, σαν και τις δικές μας και ίσα ίσα η κρίση δεν μας τρομάζει αλλά μέχρι ένα σημείο μας δίνει κίνητρο.
- Πιστεύετε ότι η επιχειρηματικότητα πάσχει από φρέσκιες ιδέες;
Πιστεύουμε ότι ιδέες υπάρχουν αλλά σίγουρα είναι δύσκολη η υλοποίησή τους και κυρίως η καθημερινότητα. Εμείς εδώ και 11 μήνες, χωρίς υπερβολή αυτό που σας λέω, ζούμε και αναπνέουμε για την salty bag. Είναι ένας αδιάκοπος αγώνας να μπορεί κανείς να ανταπεξέλθει σε όλες τις προκλήσεις από την παραγωγή μέχρι το μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Επίσης, θεωρούμε σημαντικό ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση και αμέτρητα email στήριξης από την Ελλάδα και το εξωτερικό που είναι για εμάς ένας πολύτιμος σύμμαχος. Νομίζω ότι είναι σημαντικό μέσα στην κρίση, στο βαθμό που μπορεί ο καθένας να στηρίζει ελληνικές επιχειρήσεις και να δίνει κουράγιο σε νέα παιδιά που τολμούν να κάνουν ένα βήμα.
- Υπάρχουν κάποια πανιά που έχουν τη δική τους ιστορία από όσα έχετε χρησιμοποιήσει για την κατασκευή;
Όπως σας προανέφερα για εμάς όλα τα πανιά έχουν την δική τους ιδιαίτερη ιστορία και αυτήν θέλουμε να αναδείξουμε. Μάλιστα ένας από τους salty κανόνες μας είναι ότι σχεδιάζουμε για τις ιστορίες – δηλαδή τα σχέδια πολλές φορές εμπνέονται από τις ιστορίες του συγκεκριμένου πανιού. Παράλληλα, το κάθε μοντέλο φέρει το όνομα ενός μέρους στην Ελλάδα που μας αρέσει. Έτσι βαφτίστηκε η Ασκανιά ένα μικρό ακατοίκητο νοτιο-δυτικά της Σαντορίνη που έχει ύψος 168 μέτρα ή η Κασσιόπη από ένα ψαροχώρι της Κέρκυρας.
- Πως γνωριστήκατε μεταξύ σας και αποφασίσατε να συνεργαστείτε και ποιος είναι ο ρόλος του καθενός στην εταιρεία;
Η ιδέα ξεκίνησε από την Κέρκυρα κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ιστιοπλοΐας που σας ανέφερε. Οι ρόλοι μας στην εταιρεία είναι διακριτοί αλλά και ταυτόχρονα είμαστε ιδιαίτερα ομαδικοί στην διαδικασία λήψεων αποφάσεων και στην καθημερινή ροή της δουλειάς. Η Χρύσα Χαλικιοπούλου είναι η designer, ο Σπύρος Ντάικος ασχολείται με τη οικονομικότεχνικά και το μάρκετινγκ και εγώ με το business development κομμάτι, την προώθηση και την επικοινωνία.
-Ποιος σχεδιάζει τις τσάντες;
Η Χρύσα είναι η designer, ωστόσο όλα τα μέλη της ομάδας συμμετέχουν στην δημιουργική διαδικασία. Η κάθε τσάντα αποτελεί προϊόν συζητήσεων και σκέψεων καθώς πιστεύουμε ότι το καλό design πρέπει να είναι ταυτόχρονα πρακτικό. Και θεωρούμε ακράδαντα, ότι: «ο κόσμος δεν χρειάζεται μια ακόμα τσάντα. Φροντίζουμε να παίρνετε πολύ περισσότερο από αυτό». (Salty Bag Rule#14: The world does not need another bag. We make sure that you buy much more than that.) Άλλος ένας «κανόνας» μας είναι ότι «κάθε πανί έχει μία ιστορία – διάδωσε την»
Ποια είναι τα άμεσα και ποια τα μακροπρόθεσμα σχέδια σας;
Για το 2014, άμεσοι στόχοι είναι να αυξηθεί το δίκτυο πωλήσεων και να ενταθούν τα ανοίγματα προς το εξωτερικό. Ήδη η Salty Bag έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην Ευρώπη ενώ το ενδιαφέρον είναι έντονο και στην Αμερική. Οι τσάντες ήδη εξάγονται μέσω του e- shop που έχουμε στο www.saltybag.com , μάλιστα περίπου το 1/3 των τσαντών που έχουμε πουλήσει έχουν «ταξιδέψει» στο εξωτερικό.
Παράλληλα, βασικός πυλώνας δημιουργίας της Salty Bag είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη και η προσφορά στον συνάνθρωπο και το περιβάλλον και σε αυτό το πλαίσιο τίθεται και ο μακροπρόθεσμος στόχος της που είναι να σωθούν, όσο περισσότερο γίνεται από τα 285.000 τετραγωνικά μέτρα πανιών, που σε αντίθετη περίπτωση, καίγονται ή θάβονται με τεράστια επιβάρυνση για το περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο θα ξεκινήσουμε εντός του 2014 μία συνεργασία με ιστιοπλοϊκούς ομίλους για να κατασκευάζουμε προϊόντα και τσάντες από τα πανιά που αχρηστεύονται σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες και ταυτόχρονα τα έσοδα θα δίνονται για να ξαναδιοργανώνονται οι αγώνες.
Επίσης, στόχος το 2014 αλλά και το 2015 είναι η δημιουργία συνεργιών με άλλα ελληνικά brands που πιστεύουμε ότι έχουμε κοινές αξίες και κοινό τρόπο σκέψης έτσι ώστε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας προς τα έξω.
Μακροχρόνια θέλουμε να είμαστε πιστοί στις αρχές μας και στις ιδέες μας και να δουλεύουμε δημιουργικά και να εξελισσόμαστε.
- Κύριε Ανδρεάδη τι σας παρακίνησε να γίνετε χορηγοί στην ιστιοπλοΐα και να στηρίξετε σε δύσκολες εποχές τους αθλητές που έχουν προοπτική για τους Ο.Α. του Ρίο;
Τα υψηλά ιδεώδη που πρεσβεύει ο αθλητισμός όπως η ευγενής άμιλλα, η συνεχής προσπάθεια , η προσήλωση αντιπροσωπεύουν πλήρως για εμάς το προφίλ του Έλληνα του ανθρώπου που σε καιρό κρίσης δηλώνει παρών και αγωνίζεται. Και εμείς αυτό το πρότυπο θέλουμε να το στηρίξουμε. Η νέα μας σειρά ‘Road to Rio” περιλαμβάνει πέντε τσάντες που έχουν κατασκευαστεί από πανιά σκαφών που είχαν συμμετάσχει σε Ολυμπιακούς Αγώνες, σε παγκόσμια και πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, πανιά που έχουν ζήσει συγκινήσεις, εκνευρισμούς, χαρές και λύπες. Αυτά τα πανιά τα χρησιμοποιήσαμε για την σειρά Road to Rio και το σύνολο των κερδών από την πώληση των συγκεκριμένων μοντέλων θα δοθεί σε τρεις ελληνικές ιστιοπλοϊκές ομάδες που έχουν στόχο την συμμετοχή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ριο το 2016: της Σοφίας Μπεκατώρου και του Κώστα Τριγκώνη που αγωνίζονται σε μία νέα μικτή κατηγορία με το σκάφος Nacra 17, του Γιάννη Μιτάκη που αγωνίζεται στην κατηγορία Finn, και του Τάκη Μάντη και Παύλου Καγιαλή που αγωνίζονται στα σκάφη 470.
Ο Στρατής Ανδρεάδης
Ο Στρατής Ανδρεάδης ξεκίνησε ενεργά να ασχολείται με την ιστιοπλοία από την ηλικία των πέντε ετών. Μάλιστα όπως ο ίδιος δηλώνει ανατρέχοντας στη μέχρι τώρα πορεία του «δεν είναι υπερβολή να πω ότι πολλές περισσότερες ώρες έχουν υπάρξει στην θάλασσα από την στεριά».
Με την ομάδα του, την «Dark and Stormy powered by Atalanti», τρέχουν σε αγώνες Match Racing στο εξωτερικό. Το 2011 υπήρξε ένας από τους εμπνευστές του θεσμού του Spetses Classic Yacht Race που φέτος θα εξελιχθούν προσθέτοντας και τον αγώνα Corfu Classic Yacht Race που θα διεξαχθεί στην Κέρκυρα 12-14 Ιουνίου. Θα ακολουθήσει ένας ομαδικός πλους τον σκαφών από την Κέρκυρα για την Σπέτσες, ο πρώτος στα ελληνικά νερά μετά από περίπου 20 χρόνια για να φτάσουν στην γραμμή της εκκίνησης στο νησί της Μπουμπουλίνας στις 19 Ιουνίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.