28 Μαρ 2014

ΟΛΠ: Ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών




Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής για τα οικολογικά λιμάνια (ECOPORTS) της ESPO με σημαντικές παρεμβάσεις από τους εισηγητές της ESPO, της DG Move, της EMSA και άλλων φορέων της Ε.Ε. Στη σημαντική αυτή εκδήλωση, στην οποία εξετάσθηκε εξειδικευμένα για πρώτη φορά το θέμα των υπηρεσιών υποδοχής των λυμάτων των πλοίων, παραβρέθηκαν και μίλησαν εκπρόσωποι από τα λιμάνια της Στοκχόλμης, Μπρέμενχάβεν, Ταλίν, Γκότενμπουργκ, Moerdijk,  Άμστερνταμ, Γένοβας, Vigo, Αμβέρσας, Όσλο, Αμβούργου, Civitavecchia Ρώμης, Χάβρης και Ρουέν, Kristiasand, Claipeda, Ένωση Λιμένων Δανίας, Πιομπίνο, Ένωση Λιμένων Βουλγαρίας, Ρίγας, Aqaba, Κέρκυρας και φυσικά η ΕΛΙΜΕ και ο ΟΛΠ Α.Ε.

          Την εκδήλωση παρακολούθησαν εκπρόσωποι φορέων της ναυτιλίας, εταιρειών περιβάλλοντος, πανεπιστημιακοί με ειδικό καλεσμένο τον καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Αρ. Νανιόπουλο κ.ά.
          Ομιλία Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη:
«Κυρίες και κύριοι, αγαπητή Γενική Γραμματέα της ESPO κα Isabelle Ryckbost, αγαπητοί καλεσμένοι από τα λιμάνια μέλη της ESPO, σας καλωσορίζουμε εδώ στο λιμάνι του Πειραιά, ένα λιμάνι μεγάλων μεγεθών, που καλύπτει όλους τους τομείς της λιμενικής δραστηριότητας, όπως το θέμα των εμπορευματοκιβωτίων, την κρουαζιέρα, το car terminal, τη ναυπηγοεπισκευή και μια και η Ελλάδα είναι πολυνησία χώρα πάνω απ΄ όλα την ακτοπλοΐα, δηλαδή την επιβατηγό ναυτιλία, που συνδέει το λιμάνι, την πρωτεύουσα με όλα τα νησιά της Ελλάδας.
Η ESPO έχει ξεκινήσει και πρωτοστατήσει σε ένα από τα τρία βασικά θέματα των ευρωπαϊκών πολιτικών, που είναι το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Εάν δηλαδή στις ευρωπαϊκές πολιτικές και τις πολιτικές που ασκούμε το πρώτο θέμα είναι η ανταγωνιστικότητα, το δεύτερο θέμα είναι η διαφάνεια, το τρίτο θέμα για όλους είναι η προστασία του περιβάλλοντος. Και ξέρετε, αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα συνολικά για τη ναυτιλία.
Θυμάμαι πριν από έντεκα χρόνια κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας το 2003 ότι το θέμα που έθεσε η Ελλάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλίας και Μεταφορών κάτω από το βάρος της μεγάλης τραγωδίας του δεξαμενόπλοιου “Prestige”, το θέμα που έθεσε είναι "πως θα προστατεύσουμε τη θάλασσα" από τις επιβαρύνσεις των λυμάτων και των αποβλήτων των πλοίων και των λοιπών επιβαρύνσεων που προέρχονται από τις πόλεις και χύνονται στη θάλασσα και στα λιμάνια.
Μην ξεχνάμε ότι στην ενωμένη Ευρώπη λιμάνια και πόλεις πάνε μαζί, τα λιμάνια είναι κομμάτια μέρος των πόλεων κι επομένως δέχονται πολλαπλές περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις. Θυμάμαι τότε, είχαμε πει ότι εάν ο άνθρωπος εκδιώχθηκε από τον παράδεισο λόγω της γνώσης, σήμερα ο άνθρωπος εκδιώκεται και θα εκδιωχθεί εάν δεν πάρουμε μέτρα για τη γη λόγω της καταστροφής του περιβάλλοντος.
Πιστεύω ότι όλοι εμείς στο χώρο των λιμένων και της ναυτιλίας οφείλουμε να προτάξουμε πριν από τους εμπορικούς και κερδοσκοπικούς μας στόχους αυτόν τον τρίτο άξονα και να τον καταστήσουμε πρώτο, δηλαδή το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος.
Εδώ στον Πειραιά έχουμε κάνει συγκεκριμένα και πολλά βήματα, δαπανάμε σημαντικά ποσά σε συνεργασία με πανεπιστήμια, ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς για το θέμα της προστασίας των χερσαίων χώρων και του θαλάσσιου χώρου από θέματα ρυπάνσεων, λυμάτων, από θέματα αέριων επιβαρύνσεων και δε θα πάψουμε να δαπανάμε έως ότου να είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι από το επίπεδο της ποιότητας του περιβάλλοντος σε αυτή την πόλη και σε αυτό το λιμάνι.
Ξέρετε, από τότε που άρχισε να υπάρχει σημαντική προστασία ειδικά του θαλασσίου περιβάλλοντος εδώ στα ντόκια, στην ακτογραμμή, στους κρηπιδότοιχους που λέμε του Πειραιά, το μεγαλύτερό μας πρόβλημα είναι ότι το λιμάνι γέμισε ψάρια και έρχονται πολλοί ψαράδες παράνομα για να ψαρέψουν και αυτό μας δημιουργεί θέματα ασφαλείας. Εξάλλου αυτό, όχι γιατί είναι μόνο μια ωραία μέρα, μπορεί κανείς να το διαπιστώσει βλέποντας την καθαρότητα των νερών του λιμανιού.
Η ESPO παράγει σημαντικές πολιτικές πάνω σε αυτά τα θέματα και η Επιτροπή σας έχει δώσει δείγματα, κινητοποιώντας όλα τα λιμάνια προς αυτή την κατεύθυνση. Είμαι βέβαιος ότι με τις εργασίες τις σημερινές αλλά και όλες όσες θα ακολουθήσουν από την Επιτροπή σας, θα δώσετε την ευκαιρία σε όλους όσους διοικούν τα λιμάνια να έχουν συγκεκριμένες απόψεις και ιδέες, ώστε να μην καταλήξει η γη και η θάλασσα όπως λέει στην “Αποκάλυψη” το βιβλίο της Καινής Διαθήκης ο Ιωάννης κενή, δηλαδή άδεια και να μην είναι άδεια, ούτε η γη αλλά ούτε και η θάλασσα.
Εμείς στα λιμάνια προστατεύουμε και τα δύο, και τη γη και τη θάλασσα, διότι η προστασία που παρέχουμε μέσα από τους κοινοτικούς κανονισμούς στα θέματα των λυμάτων ή των καταλοίπων των μηχανών των πλοίων, στην ουσία προστατεύουμε τη θάλασσα, διότι επί αιώνες τα λύματα, τα κατάλοιπα, θεωρείτο αυτονόητο, ότι έπρεπε μετά τη χρήση τους κάποιος να τα πετάξει στη θάλασσα.
Η θάλασσα ζητάει την προστασία μας και η λειτουργία μας στα λιμάνια δεν είναι για να είναι καθαρά τα λιμάνια, είναι για να είναι καθαρή η θάλασσα κι έχουμε ευθύνη να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο, να μην φοβηθούμε τις ευθύνες και τις δαπάνες, γιατί τίποτα σημαντικότερο δεν υπάρχει σε αυτόν τον πλανήτη από τη θάλασσα, από το περιβάλλον, από την προστασία που όλοι εμείς οφείλουμε να παρέχουμε.
Ευχαριστώ και εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες σας. «

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.