Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Μετά την κινεζική Cosco φαίνεται να καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά
και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας
Βλαντιμίρ Γιακούνιν με δήλωσή του αποκάλυψε το ενδιαφέρον της ρωσικής
εταιρείας για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
«Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν τις μετοχές που
κατέχει το κράτος στο λιμάνι του Πειραιά», δήλωσε ο κ. Γιακούνιν και
πρόσθεσε: «Θα μπορούσαμε να ενδιαφερθούμε εφόσον υπάρχει οποιαδήποτε
ευκαιρία ανάπτυξης και για τις σιδηροδρομικές μεταφορές».
Με τη δήλωση του κ. Γιακούνιν, ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά στον
πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, οι Ρώσοι επαναφέρουν στο προσκήνιο
το ενδιαφέρον τους να επενδύσουν σε υποδομές στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο οικονομικών ειδήσεων Prime, ο κ.
Γιακούνιν προσέθεσε ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι διατηρούν το ενδιαφέρον
τους να αποκτήσουν την αντίστοιχη ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την επισκευαστική εταιρεία Rosco και αναμένουν τις αποφάσεις της ελληνικής πλευράς.
Οπως είπε ειδικότερα, η ρωσική εταιρεία δεν έχει ακόμη λάβει «από τους
Ελληνες την τελική απόφασή τους πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση,
γιατί συνεργάζονται με την Ε.Ε.».
Το πρακτορείο υπενθυμίζει ότι ο Β. Γιακούνιν έχει ζητήσει από τον
πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, ήδη από το καλοκαίρι ακόμη του
2013, την άδεια να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αυτών
εταιρειών και σχετική χρηματοδότηση.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τους σιδηροδρόμους Βουλγαρίας
και Ελλάδας «στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου διευρασιατικού
διαδρόμου», που σχεδιάζει ο πρόεδρός τους, εξηγώντας ότι γίνεται λόγος
για δίκτυο διαπλατυμένης σιδηροτροχιάς, που θα συνδέει το ρωσικό δίκτυο
με το ευρωπαϊκό και θα επιτρέπει χωρίς αλλαγές σασί να φθάνουν έως και
τη Βιέννη.
Να υπενθυμίσουμε ότι οι Ρώσοι έχουν ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι
διατηρούν το ενδιαφέρον τους για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco, υπό την προϋπόθεση
ότι αυτές θα πωληθούν «πακέτο» με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αρχίσει κάποια διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ, ΟΛΘ
ενώ οι επιλογές της κυβέρνησης για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαίνεται
να έχουν αλλάξει και προκρίνουν τις διαδικασίες παραχώρησης και όχι
πώλησης μετοχών.
Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προκήρυξη πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ ΟΛΠ θεωρεί ως απαραίτητο στοιχείο συμμετοχής στο διαγωνισμό την ύπαρξη εταιρείας με εμπειρία στη διαχείριση λιμένων.
Είναι προφανές πάντως ότι με μία ενδεχόμενη ανάμειξη του ρωσικού
παράγοντα στις διαδικασίες πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ, το «παιχνίδι»
αποκτά νέο ενδιαφέρον.
Μέχρι στιγμής στην ελληνική κυβέρνηση και ειδικότερα στο ΤΑΙΠΕΔ και στο
υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είχε επιδειχθεί ισχυρό ενδιαφέρον από
την Cosco.
Ενδιαφέρον επίσης έχει εκδηλώσει με επιστολή του στο υπουργείο Ναυτιλίας
και Αιγαίου το επενδυτικό fund New Zealand Super Fund, ενώ κατά τη
διαδικασία pre marketing και πριν από αυτή, που είχε ξεκινήσει το
ΤΑΙΠΕΔ, προφορικό ενδιαφέρον είχαν εκφράσει η MSC και η Dubai Ports
World.
Ωστόσο και από τις δυο εταιρείες προς το παρόν δεν έχει δοθεί κάποια συνέχεια.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη που έχει δημοσιοποιήσει το
ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ, όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν
εκδήλωση ενδιαφέροντος το αργότερο έως τις 28 Απριλίου 2014, ενώ έχουν
τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήματα μέχρι τις 14 Απριλίου 2014.
Σημειώνεται ότι, όπως έχει γράψει η «Ν», το ΤΑΙΠΕΔ -εκτός από το
αντάλλαγμα- θα διαπραγματευτεί και την αλλαγή της σύμβασης παραχώρησης
της «γης» από το Δημόσιο στον ΟΛΠ σε διάφορα σημεία.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι
Στο μεταξύ, αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις κατά της
πώλησης του ΟΛΠ δήλωσαν χθες οι εκπρόσωποι εργαζομένων στο λιμάνι του
Πειραιά, έπειτα από συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Ναυτιλίας στο
υπουργείο. Νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει στάση εργασίας και
συλλαλητήριο στην πλατεία Καραϊσκάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.