Η ανοδική πορεία του BDI που
είναι ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, κοντεύει να
κλείσει σχεδόν
μήνα, καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου, όπου βρισκότανε στις 1.085 μονάδες,
παρουσίασε μια άνοδο κατά 368 μονάδες φθάνοντας και τις συνεχόμενη άνοδο και συγκεκριμένα άνοδο 458
μονάδων.
Χθες έκλεισε ο δείκτης στις 1.453 ομάδες μειωμένος κατά 127.
«Τα Capes να
είναι αυτά που ουσιαστικά συντηρούν την άνοδο αυτή καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου ο BCI έχει αυξηθεί κατά 92,5% και
τα έσοδα
τους από τα 8.251 δολάρια την ημέρα στα 24.243 δηλαδή κατά 193% περίπου.
Εν
αντιθέσει, κατά την διάρκεια της συνεχόμενης αυτής
μηνιαίας ανόδου του BDI, τα Panamax έχουν υποστεί πτώση,
τόσο σε επίπεδο επιμέρους
δείκτη (BPI) -18.8%, όσο και σε επίπεδο μέσου όρου
ημερησίων εσόδων κατά -18,3%.
Στους
υπόλοιπους επιμέρους δείκτες, τα Supramax (BCI), τόσο σε επίπεδο δείκτη όσο
και σε μέσο όρο ημερησίων
εσόδων έχουν αύξηση κατά 20% περίπου ενώ τα Handysize (BHSI) δεν
παρουσιάζουν μεταβολή» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός
οίκος G.Moundreas SA:
«Σύμφωνα
με τις τελευταίες εκτιμήσεις
της Braemar Seascope, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει
εισέλθει σε τροχιά
βελτίωσης, η οποία θα αρχίσει να γίνεται πιο εμφανής προς
το τέλος
του χρόνου και κατά το 2015 καθώς κατά τη διάρκεια αυτής
της περιόδου το ισοζύγιο
προσφοράς και ζήτησης θα γέρνει περισσότερο προς την
μεριά της ζήτησης.
Παράλληλα
ο οίκος κάνει αναφορά στην βελτίωση των υποδομών (λιμάνια) της Ινδίας ώστε να
μπορούν να δέχονται Capes
με αποτέλεσμα
η θαλάσσια
μεταφορά του Coal προς την Ινδία να μην γίνεται στο μέλλον με
Supramax και Panamax αλλά με Capes λόγω οικονομιών
κλίμακας».
Στην Κίνα,
η εξάρτησή της
από το εισαγόμενο Iron Ore θα φτάσει
σε επίπεδα
ρεκόρ καθώς εικάζεται ότι αντίστοιχα θα
υπάρξει και αύξηση
στην παραγωγή χάλυβα παρά τις αντίθετες προσπάθειες της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με
εκτιμήσεις,
για το 2014 η
αύξηση
της παραγωγής Iron Ore
από τους βασικούς παραγωγούς της
διεθνής αγοράς υπολογίζεται στους 126 εκ. τόνους η 14%.
« Ένας από
τους βασικούς
παράγοντες που συμβάλλει στην αύξηση των εισαγωγών από
την Κίνα είναι
και οι χαμηλές
τιμές του εμπορεύματος οι οποίες οφείλονται στην αύξηση της παραγωγής.
Το πρόβλημα
όμως που προκύπτει είναι
η εξάρτηση
της Κίνας από ξένους παραγωγούς και
μάλιστα το τελευταίο διάστημα υπάρχει η προτροπή από την κυβέρνηση ώστε
οι παραγωγοί
χάλυβα να «επενδύσουν» σε ορυχεία εκτός Κίνας όπως για παράδειγμα έχει γίνει
με την Αφρική» αναφέρει ο G.Moundreas SΑ:
«Οι εξαγωγές της Αφρικής,
κυρίως
από την Νότιο Αφρική, Iron Οre προς την Κίνα, αντιστοιχούν μόλις στο 8% αλλά το
Πεκίνο προσπαθεί να αποκτήσει σχέσεις με τουλάχιστον 15 χώρες της Αφρικής,
αγοράζοντας μικρές ποσότητες, όπως η Τανζανία, η Ουγκάντα, η Ζάμπια
κλπ. μειώνοντας έτσι τις εισαγωγές από την Αυστραλία και την Βραζιλία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.