Για τον ρόλο και την βαρύτητα της Κίνας στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου, αξίζει
να αναφέρουμε πως οι θαλάσσια μεταφερόμενες εισαγωγές της Κίνας το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ.
τόνους που σημαίνει ότι η Κίνα διπλασίασε τις εισαγωγές της σε διάστημα σε διάστημα 5 χρόνων,
δηλαδή από το 2008. Από το σύνολο αυτό των εισαγωγών, το 75% αφορούσε εμπορεύματα ξηρού
φορτίου και από το σύνολο αυτό των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου το 39% ήταν σε Iron Ore.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, Peter Sand, η βαρύτητα της Κίνας στην ναυτιλία
είναι θεμελιώδης και αναγκαία ώστε η αγορά να καταστεί βιώσιμη και να υπάρξει εξισορρόπηση στο
ισοζύγιο προσφοράς (Supply) και ζήτησης (Demand). Συνεχίζοντας, επιβεβαιώνει αυτό που και εμείς
έχουμε προαναφέρει ότι η χαμηλή αγορά σε γενικές γραμμές είναι πάντα αναμενόμενη το πρώτο
τρίμηνο κάθε χρόνου αλλά καθώς προχωράμε στο 2014 θα υπάρξει βελτίωση. Γεγονός είναι πως το
2013 κατά μέσο όρο η αγορά (ημερήσια έσοδα) κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το 2012 και βάσει
των θεμελιωδών μεγεθών, αύξηση της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου εμπορίου σε
καλύτερα επίπεδα από τα 3 προηγούμενα χρόνια και μείωση της προσφοράς πλοίων, τουλάχιστον για
τα επόμενα 2 χρόνια προμηνύει και βελτίωση της αγοράς παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη της Κίνας
θα επιβραδύνει στο 7,5% φέτος όπως στοχεύει η κυβέρνηση της και το οποίο αν επιτευχθεί σε καμία
περίπτωση δεν αποτελεί «καταστροφή» αλλά προσπάθεια ελέγχου της οικονομίας της χωρίς όμως
αυτό να σημαίνει ότι αγνοούνται οι κίνδυνοι σχετικά με το σκιώδες τραπεζικό σύστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.