Να καθορίζουν τα μέλη του πληρώματός τους με γνώμονα το επίπεδο των
υπηρεσιών που κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία επιθυμεί να προσφέρει, ζητεί από
τον υπουργό Ναυτιλίας ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας
(ΣΕΕΝ).
Ο ΣΕΕΝ, κάνει λόγο για σύγχυση στις υπηρεσίες του υπουργείου σχετικά με τα αιτήματα των ακτοπλόων αναφορικά με τον αριθμό των μελών του πληρώματος και υπογραμμίζει ότι ο αριθμός αυτός θα πρέπει να ρυθμίζεται και να βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών για την ασφάλεια και διάσωση των επιβατών και του πλοίου.
«Ουδέποτε έχουμε αμφισβητήσει την εφαρμογή διεθνών συνθηκών ασφαλείας συμπεριλαμβανομένης και της STCW» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι ακτοπλόοι και εκτιμούν ότι «το σημερινό απαρχαιωμένο καθεστώς δεν βοηθάει, αντίθετα ενισχύει την ανεργία, αφού υπάρχουν πλοία τα οποία διακόπτουν τις δραστηριότητές τους ή αναγκάζονται να μειώσουν τα δρομολόγιά τους αδυνατώντας να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ναυτικών να μην απασχολούνται».
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου μιλώντας στο συνέδριο για την ακτοπλοΐα δήλωσε ανοιχτός στο διάλογο με την ΠΝΟ και τους ακτοπλόους σχετικά με την επάνδρωση των πλοίων, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί να αποδείξει ότι ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα η ακτοπλοΐα με το προεδρικό διάταγμα εν ισχύ είναι πολύ πιο επωφελής προς όλους και λιγότερο γραφειοκρατικός.
Πρόσθεσε επίσης ότι με ευθύνη των φορέων και ιδιαίτερα των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας αλλά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου, έχει ανοίξει ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, σε ότι αφορά τα θέματα επάνδρωσης των πλοίων της ακτοπλοΐας που δεν έχει εκτιμηθεί σωστά και από τους δύο.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι αν εφαρμοζόνταν στα πληρώματα η Διεθνής Συνθήκη Ασφαλείας STCW (Standards of Training, Certification and Watchkeeping), σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις θα χρειαζόταν περισσότερο προσωπικό και μάλιστα αξιωματικοί μηχανής και καταστρώματος, που είναι πολύ πιο ακριβοί απ' ότι οι καμαρότοι και επεσήμανε την ανάγκη όλοι να καθίσουν να δούνε τα νούμερα και χωρίς ιδεοληψίες να τοποθετηθούν.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Ο ΣΕΕΝ, κάνει λόγο για σύγχυση στις υπηρεσίες του υπουργείου σχετικά με τα αιτήματα των ακτοπλόων αναφορικά με τον αριθμό των μελών του πληρώματος και υπογραμμίζει ότι ο αριθμός αυτός θα πρέπει να ρυθμίζεται και να βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών για την ασφάλεια και διάσωση των επιβατών και του πλοίου.
«Ουδέποτε έχουμε αμφισβητήσει την εφαρμογή διεθνών συνθηκών ασφαλείας συμπεριλαμβανομένης και της STCW» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι ακτοπλόοι και εκτιμούν ότι «το σημερινό απαρχαιωμένο καθεστώς δεν βοηθάει, αντίθετα ενισχύει την ανεργία, αφού υπάρχουν πλοία τα οποία διακόπτουν τις δραστηριότητές τους ή αναγκάζονται να μειώσουν τα δρομολόγιά τους αδυνατώντας να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ναυτικών να μην απασχολούνται».
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου μιλώντας στο συνέδριο για την ακτοπλοΐα δήλωσε ανοιχτός στο διάλογο με την ΠΝΟ και τους ακτοπλόους σχετικά με την επάνδρωση των πλοίων, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί να αποδείξει ότι ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα η ακτοπλοΐα με το προεδρικό διάταγμα εν ισχύ είναι πολύ πιο επωφελής προς όλους και λιγότερο γραφειοκρατικός.
Πρόσθεσε επίσης ότι με ευθύνη των φορέων και ιδιαίτερα των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας αλλά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου, έχει ανοίξει ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, σε ότι αφορά τα θέματα επάνδρωσης των πλοίων της ακτοπλοΐας που δεν έχει εκτιμηθεί σωστά και από τους δύο.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι αν εφαρμοζόνταν στα πληρώματα η Διεθνής Συνθήκη Ασφαλείας STCW (Standards of Training, Certification and Watchkeeping), σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις θα χρειαζόταν περισσότερο προσωπικό και μάλιστα αξιωματικοί μηχανής και καταστρώματος, που είναι πολύ πιο ακριβοί απ' ότι οι καμαρότοι και επεσήμανε την ανάγκη όλοι να καθίσουν να δούνε τα νούμερα και χωρίς ιδεοληψίες να τοποθετηθούν.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.