20 Μαρ 2014

Ναυτιλία: Η Κίνα συνεχίζει να στηρίζει τις ναυλαγορές

Τα πρώτα σημάδια αντίστασης του δείκτη της ναυλαγοράς, του  BDI γύρω  στις από τις 1.600 μονάδες έγιναν εμφανή την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς μόλις έφτασε κοντά σε αυτά τα επίπεδα, ήρθε διόρθωσε κατά 127 μονάδες για να βρεθεί και πάλι στα επίπεδα των 1.400 μονάδων. Άρχισε όμως αμέσως να ανεβαίνει και πάλι και χθες έκλεισε στις  1.570 με άνοδο 52 μονάδων με στόχο να σπάσει το φράγμα των 1.600.  

"Για άλλη μία φορά το όχημα ανόδου η συντήρησης του δείκτη σε αυτά τα επίπεδα είναι τα Capes τα οποία από τις 14 Φεβρουαρίου παρουσιάζουν συνεχόμενη άνοδο. Τα Panamax  από τις 13 Δεκεμβρίου βρίσκονται σε τροχιά πτωτικής διόρθωσης, τα Supramax σε οριακή ανοδική πορεία από τις 12 Φεβρουαρίου και τα Handysize σε πτωτική πορεία από τις 18 Δεκεμβρίου για να σταθεροποιηθούν στα επίπεδα των 670 μονάδων από τις 5 Φεβρουαρίου έως και σήμερα. Σαν συνολική εικόνα, στα τρέχοντα επίπεδα του δείκτη και των επιμέρους δεικτών, όλα τα πλοία εξαιρουμένων των Panamax , βρίσκονται στο "πράσινο" αφού όχι μόνο καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα αλλά αφήνουν και περιθώριο κέρδους μη συμπεριλαμβανομένου χρηματοδοτικού κόστους" επισημαίνει στην εβδομαδιαία ανάλυση ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:

"Πέρα όμως από την πρόσφατη πορεία του BDI, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση του δείκτη και των επιμέρους δεικτών με την ίδια περίοδο του 2013. Σε διάστημα λοιπόν ενός χρόνου ο BDI έχει παρουσιάσει άνοδο 65,5%, τα Capes (BCI) άνοδο 106%, τα Panamax (BPI) πτώση 4,2%, τα Supramax (BSI) άνοδο 27,9% και τα Handysize (BHSI) άνοδο 32,61%".

Σύμφωνα με τους αναλυτές η Κίνα συνεχίζει να διαδραματίζει τον  σπουδαιότερο ρόλο  στην πορεία του κλάδου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι  εισαγωγές, μέσω πλοίων,  της Κίνας το 2013 ξεπέρασαν τους 2 δισ. τόνους και έχουν διπλασιαστεί σε διάστημα 5 ετών.

Από το σύνολο αυτό των εισαγωγών, το 75% αφορούσε εμπορεύματα ξηρού φορτίου και από το σύνολο αυτό των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου το 39% ήταν σε Iron Ore.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, Peter Sand, «η βαρύτητα της Κίνας στην ναυτιλία είναι θεμελιώδης και αναγκαία ώστε η αγορά να καταστεί βιώσιμη και να υπάρξει εξισορρόπηση στο ισοζύγιο προσφοράς (Supply) και ζήτησης (Demand)».  Συνεχίζοντας, επιβεβαιώνει  ότι η χαμηλή αγορά σε γενικές γραμμές είναι πάντα αναμενόμενη το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου αλλά καθώς προχωράμε στο 2014 θα υπάρξει βελτίωση.

"Γεγονός είναι πως το 2013 κατά μέσο όρο η αγορά (ημερήσια έσοδα) κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το 2012 και βάσει των θεμελιωδών μεγεθών,  η αύξηση της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου εμπορίου σε
καλύτερα επίπεδα από τα 3 προηγούμενα χρόνια και η μείωση της προσφοράς πλοίων, τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια προμηνύει  βελτίωση της αγοράς παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη της Κίνας
θα επιβραδύνει στο 7,5% φέτος όπως στοχεύει η κυβέρνηση της", επισημαίνει  ο G.Moundreas SA.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.