Ο γγ της ΠΝΟ, cpt Ιωάννης Χαλάς |
H ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
"Η
Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανταποκρινόμενη στην
από 20 Μαρτίου
2014 πρόσκληση για να
παραστεί και να εκφράσει
τις απόψεις της
στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, κατά
την συζήτηση του σχεδίου
νόμου του Υπουργείου
Ναυτιλίας & Αιγαίου «Τουριστικά
Πλοία και άλλες
διατάξεις », σήμερα στις 26
Μαρτίου 2014 και ώρα 13.00,
λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του Γενικού
Γραμματέα αυτής, οι οποίες
και δεν του επέτρεπαν την
προσωπική του παράσταση,
απέστειλε το με σημερινή ημερομηνία υπόμνημα της
στο οποίο και
μεταξύ άλλων τονίζει ότι η ΠΝΟ
ήδη με σειρά εγγράφων της τόσο
προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας
και Αιγαίου όσο και στον
ίδιο τον κ. Πρωθυπουργό
της Χώρας και
τους κ.κ. Αρχηγούς των
Πολιτικών Κομμάτων, έχει
τοποθετηθεί και έχει διατυπώσει
με σαφήνεια και εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία τις
θέσεις της, για το εν θέματι
νομοσχέδιο, το οποίο και
μέχρι της καταθέσεως
του στην αρμόδια Επιτροπή της
Βουλής, υπέστη πλείστες όσες τροποποιήσεις
πλην των σημείων
εκείνων τα οποία
επιφέρουν καίρια πλήγματα
σε βάρος της
ναυτικής εργασίας και των
Ελλήνων Ναυτεργατών, με
αποκορύφωμα νυν την κατάργηση
του συνταγματικά και με διεθνείς
συμβάσεις κατοχυρωμένου
δικαιώματος της απεργίας.
Πιο συγκεκριμένα:
Στο
χρονικό διάστημα το οποίο
και έχει διαρρεύσει από την αρχική
εμφάνιση του άνω
νομοσχεδίου από τον προηγούμενο αρμόδιο
Υπουργό Ναυτιλίας μέχρι
και την παρούσα εισαγωγή του
στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής,
η ΠΝΟ επεσήμανε επανειλημμένα όλες
τις παραμέτρους εκείνες, των
μείζονος σημασίας υπό τροποποίηση
διατάξεων για τους Έλληνες ναυτεργάτες, αναδεικνύοντας τις πραγματικές
και ολέθριες συνέπειες για την απασχόληση στη ναυτεργασία,
με την ταυτόχρονη ισοπέδωση συνταγματικά και
με διεθνείς συμβάσεις
κατοχυρωμένων δικαιωμάτων.
Ευθύς εξ αρχής διατυπώσαμε την
κάθετη αντίθεσή μας και τονίσαμε ότι
και με το νέο ως άνω νομοσχέδιο,
σε συνέχεια του Ν. 4150/2013 περί «Ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις»,
γίνεται ευθεία καταστρατήγηση και πλήρης
κατάργηση των διατάξεων εκείνων, που αφορούν την ύπαρξη
υποχρεωτικών συνθέσεων και στα
συγκεκριμένα πλοία και μάλιστα με την
ένταξη νυν στο καθεστώς του νέου νομοσχεδίου και των πλοίων με
μεταφορική ικανότητα μέχρι 99 επιβάτες, (άρθρα 11 και 12 του Νομοσχεδίου),.οι σε
βάρος των Ελλήνων
Ναυτεργατών δυσμενείς επιπτώσεις είναι πλέον εμφανείς.
Και το πλέον
δυσμενές είναι ότι, « ..κατ’ εξαίρεση ....επιτρέπεται η παραλαβή (-και αποβίβαση - ) επιβατών από
ενδιάμεσους ελληνικούς λιμένες...»,
εξαίρεση όμως η οποία στην πράξη συνήθως μετατρέπεται σε πάγια πρακτική, (άρθρο
12 του νομοσχεδίου).
Και για να
μην καταλείπεται καμία απολύτως αμφιβολία ότι με το νέο νομοσχέδιο καταργείται
πλήρως κάθε πρόνοια για την πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών και την ενίσχυση του ΝΑΤ
με το νέο σχέδιο νόμου καταργούνται όλες οι ισχύουσες διατάξεις που αφορούν την
ελληνομάθεια και την ασφάλιση των ναυτικών
Παράλληλα διατηρείται και με το νέο
νομοσχέδιο η ανυπαρξία αντικειμενικών κριτηρίων για τον καθορισμό συγκεκριμένης
οργανικής συνθέσεως πληρώματος για κάθε κατηγορία σκαφών και επαφίεται ο
καθορισμός αυτός στον εκάστοτε Υπουργό Ναυτιλίας για κάθε ένα σκάφος ξεχωριστά.
Διατηρείται επίσης και επεκτείνεται
η χρησιμοποίηση της έννοιας του «κυβερνήτη» ήτοι τρίτου προσώπου, χωρίς
συγκεκριμένα και προκαθορισμένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, έστω και μη
ναυτικού, αμειβόμενου με «μπλοκάκι», ως ελεύθερος επαγγελματίας. (άρθρο 8, 9
και 10 του νομοσχεδίου)
Δηλαδή
όχι μόνον δεν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για
τους Έλληνες Ναυτεργάτες αλλά
αντίθετα με τις νέες διατάξεις προστίθεται πληθώρα
νέων ανέργων και
αυξάνει έτι περαιτέρω
η ανεργία στο
εργασιακό μας χώρο η οποία έχει
φθάσει σε εφιαλτικά ποσοστά
(55% και άνω) .
Και όλα
αυτά χωρίς να συνυπολογιστούν και οι
καταστροφικές επιπτώσεις επί των
ήδη προβληματικών ασφαλιστικών ταμείων των
ναυτικών (ΝΑΤ κλπ)
λόγω της απώλειας
θέσεων εργασίας και των
εντεύθεν ασφαλιστικών
εισφορών.
Επιπρόσθετα τονίστηκε ότι καμία απολύτως πρόνοια δεν περιέχεται στο νέο νομοσχέδιο, η οποία να αφορά την ασφάλεια της
ναυσιπλοΐας, του πληρώματος και κυρίως των επιβατών και γενικά των επιβαινόντων των εν λόγω σκαφών.
Τέλος ο πλέον αρμόζων χαρακτηρισμός για την
περίπτωση του άρθρου 25 του νομοσχεδίου περί «προγράμματος
δρομολογίων έκτακτης ασφαλείας» είναι τουλάχιστον: «αιδώς».
Αφού καταψηφίστηκαν από την Ελληνική Βουλή και αποδοκιμάστηκαν
κοινοβουλευτικά οι παρόμοιες προσπάθειες του προηγούμενου Υπουργού Εμπορικής
Ναυτιλίας και Αιγαίου στο τότε νομοσχέδιο περί ανασυγκρότησης του ΥΝΑ και ήδη
Ν. 4150/2013, επανεμφανίζεται με την νέα και δυσμενέστατη διατύπωση και μορφή
το άρθρο 25 του νέου νομοσχεδίου όπου πλέον ξεκάθαρα, με ευθεία παρέμβαση της κρατικής εξουσίας, καταργούνται συνταγματικά και θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων και με διεθνείς
συμβάσεις κατοχυρωμένα, και όπου νυν
το «πλοίο ασφαλείας»
μετουσιώνεται σε «πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ασφαλείας»,
με πασιφανείς τις
δυσμενέστατες επιπτώσεις της
νέας αυτής ρύθμισης σε βάρος των
Ελλήνων ναυτεργατών με την οποία
εκτελείται εν ψυχρώ το δικαίωμα
απεργίας και γίνεται ευθεία παρέμβαση για να καταστούν άβουλα υποχείρια των
εκάστοτε κρατούντων.
Είναι πλέον ή
βέβαιο ότι, οι ως άνω «νέες» ρυθμίσεις, εάν τελικώς συμπεριληφθούν στο τελικό
κείμενο του υπό εξέταση νομοσχεδίου, θα μας βρουν την ΠΝΟ κάθετα αντίθετη και
θα οξυνθεί έτι περαιτέρω το ήδη τεταμένο κλίμα στον εργασιακό μας χώρο.
Τέλος τονίστηκε ότι οι θέσεις
και παρατηρήσεις της ΠΝΟ, όπως
εξάλλου έπραξε η Ομοσπονδία και
κατά το παρελθόν,
για προηγούμενα παρόμοια νομοσχέδια, περιορίζονται στα ιδιαίτερα σημεία που αφορούν τους Έλληνες
Ναυτεργάτες, τους οποίους και
εκπροσωπούμε, χωρίς βεβαίως
αυτό να σημαίνει
ή να ερμηνεύεται
ότι η ΠΝΟ συμφωνεί με τα
υπόλοιπα σημεία του
νομοσχεδίου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.