Αναταράξεις σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η προσφυγή στη δικαιοσύνη της κορεατικής Hanjin Shipping Co για προστασία από τους πιστωτές της.
Η εταιρεία που βρίσκεται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), καθώς κατέχει, σύμφωνα με την Alphaliner, την έβδομη θέση στη σχετική κατάταξη με μερίδιο αγοράς 2,9% και διαθέτει 132 containerships, εκ των οποίων 59 ιδιόκτητα, απέτυχε να πείσει τους πιστωτές της με το σχέδιο εθελοντικής αναδιάρθρωσης του χρέους της που κατέθεσε και υποχρεώθηκε, χθες, να ζητήσει την προστασία των δικαστηρίων.
Η είδηση προκάλεσε εκνευρισμό μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών που έχουν ναυλώσει containerships στη Hanjin Shipping, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες Danaos Corporation και Navios Maritime Partners.
Συνολικά υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 20 πλοιοκτήτες με πάνω από 50 πλοία έχουν «έκθεση» στη Hanjin.
Η Hanjin Shipping ανακοίνωσε τον προηγούμενο Μάιο την πρόθεσή της να αναδιαρθρώσει το χρέος σε εθελοντική βάση σε συνεργασία με τους πιστωτές της. Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε συζητήσεις και με τους πλοιοκτήτες, πλοία των οποίων απασχολεί με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Η Danaos από την πλευρά της έκανε γνωστή στις αρχές Αυγούστου κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το πρώτο εξάμηνο την πρόθεση της Hanjin Shipping και τόνισε τότε ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, και δεν ήταν σε θέση να αναφερθεί σε χρονοδιάγραμμα επίτευξης συμφωνίας ή στο περιεχόμενό της.
Η Danaos έχει εμπειρία χειρισμού ανάλογων καταστάσεων καθώς λίγες ημέρες πριν συμφώνησε με την άλλη μεγάλη κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία, τη Hyundai Merchant Marine (HMM), η οποία βρίσκεται στη 14η θέση της σχετικής κατάταξης με μερίδιο αγοράς 2,1%, ένα νέο πλαίσιο ναύλωσης των πλοίων της. Ειδικότερα, η Danaos θα λαμβάνει ναύλους μειωμένους κατά 20% για τα επόμενα 3,5 χρόνια και σε αντάλλαγμα θα καρπωθεί 39 εκατ. δολ. σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκατ. μετοχές της HMM οι οποίες θα είναι ελεύθερες προς διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Κορέας. Μετά την παρέλευση των 3,5 ετών οι ναύλοι θα αποκατασταθούν.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Danaos, ήταν διατεθειμένες να στηρίξουν τη Hanjin, όπως και ξένοι πιστωτές. Τελικά η εταιρεία «πέφτει», όπως αναφέρει ο διεθνής Τύπος, θύμα ενδοκορεατικών διαφορών.
Οι τριγμοί είναι έντονοι και στη «συμμαχία» της CKYHE στην οποία η Hanjin συμμετέχει μαζί με τις Cosco, K Line, Yang Ming, και Evergreen.
H τελευταία ανακοίνωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί τα πλοία της Hanjin για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα οι πελάτες της.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η νοτιοκορεατική Financial Services Commission επεσήμανε ότι η Hyundai Merchant θα μπορούσε να αναλάβει ορισμένα από τα assets της Hanjin Shipping, συμπεριλαμβανομένων πλοίων δικτύου και προσωπικού. Επίσης σημειώνεται ότι οι μετοχές της Hyundai Merchant γνώρισαν άνοδο 26% στο χρηματιστήριο μετά την κατάθεση της αίτησης πτώχευσης της Hanjin.
Μπορεί η εξέλιξη αυτή να σημαίνει λιγότερους ανταγωνιστές, ωστόσο στην πραγματικότητα δεν αλλάζει κάτι σημαντικά στην αγορά των liners, ανέφερε στο Bloomberg αναλυτής της Hana Financial Investment από τη Σεούλ. Αυτό που χρειάζεται η αγορά, πρόσθεσε, είναι να μειωθεί η χωρητικότητα.
Ο όμιλος
Η Hanjin είναι το τελευταίο θύμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο εμπόριο μετά την κρίση του 2008, σε συνδυασμό με την αυξημένη προσφορά χωρητικότητας στα containerships και τον έντονο ανταγωνισμό. Η Hanjin Shipping είναι μέλος του Hanjin Group, το οποίο ελέγχει επίσης την Korean Air Lines Co, την τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο εμπορική αεροπορική εταιρεία. Ο όμιλος διαθέτει ακόμη εταιρείες παροχής αεροπορικών υπηρεσιών, logistics, κ.λπ. Η Hanjin Shipping δεν ήταν κερδοφόρος τα τελευταία χρόνια, ενώ το χρέος της ανέρχεται στα 5,4 δισ. δολ.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.