Την ώρα που ο δείκτης ναυλαγοράς ξηρού φορτίου περιφέρεται στις 800 μονάδες, σε ετήσια βάση, οι τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων 5ετίας, κατά µέσο όρο, έχουν µειωθεί κατά 26,5% καθώς τα Capes είναι στο -31%, τα Panamax στο -25%, τα Supramax στο -19% και τα Handysize στο -31%.
Σε εξαµηνιαία βάση όµως οι τιµές των πλοίων 5ετίας έχουν γυρίσει σε θετικό έδαφος, καθώς στο σύνολο τους, κατά µέσο όρο, οι τιµές έχουν παρουσιάσει αύξηση της τάξης του +12%.
Πιο συγκεκριµένα σε εξαµηνιαία βάση οι τιµές των Capes έχουν αυξηθεί κατά +4%, των Panamax κατά +17%, των Supramax κατά +14% και των Handysize κατά +13%.
«Σε επίπεδα αγοράς πλοίων, έως και τα τέλη Αυγούστου του τρέχοντος έτους, έχουν αλλάξει χέρια περίπου 450 πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής αξίας 3,8 δισ. δολάρια περίπου. Να σηµειώσουµε ότι από το σύνολο των 450 πλοίων, οι µισές περίπου πράξεις σε αγορές και πωλήσεις, έγιναν από Έλληνες» επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
« Στο σύνολο του έτους για το 2015 τα πλοία που άλλαξαν χέρια είναι σε αριθµό σχεδόν τα ίδια µε του φετινού 8µήνου, δηλαδή περίπου 455, αλλά σε συνολική αξία το 2015 επενδύθηκαν 5,6 δισ.δολ. ∆ιαπιστώνουµε λοιπόν ότι το πρώτο οκτάµηνο του 2016 πουλήθηκε ο ίδιος αριθµών πλοίων µε το σύνολο του 2015 αλλά το 2016 η µείωση στη συνολική αξία ήταν της τάξης του 30%».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.