Κορεατικός επιχειρηματικός έπληξε την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία προκαλώντας τεράστιες ζημιές και σε έλληνες εφοπλιστές. Η αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε η νοτιοκορεατικών συμφερόντων Hanjin Shipping Co που είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών, ταρακούνησε τον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων. Είναι η έβδομη μεγαλύτερη στον κλάδο της με μερίδιο αγοράς που ανέρχεται σε ποσοστό 2,9% και διαχειρίζεται 132 containerships, εκ των οποίων τα 59 είναι ιδιοκτησίας της.
Το μεγαλύτερο άνοιγμα φέρεται να έχει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos του δρ. Ιωάννη Κούστα η οποία είναι εκτεθειμένη στους κορεάτες με 560 εκατομμύρια δολάρια.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία επεσήμανε ότι τα συμβόλαια χρονοναύλωσης οκτώ πλοίων της από την Hanjin Shipping Co ανέρχονται σε 560 εκ. δολάρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, δρ.Ιωάννης Κούστας εξέφρασε μεταξύ άλλων την απογοήτευσή του γιατί η Korean Development Bank απέτυχε να στηρίξει έναν παγκόσμιας κλάσης παίκτη στον κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως ήταν η Hanjin.
Η Danaos έχει μεταξύ των εισηγμένων στη Wall Street εταιρειών του κλάδου τη μεγαλύτερη έκθεση προς τους κορεάτες, αφού τους είχε δώσει για ναύλωση τρία πλοία μεταφορικής ικανότητας 10.100 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα και πέντε 3.400 «κουτιών» έκαστο.
Πρόβλημα έχει και η Navios Maritime Partners.
Συνολικά υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 20 ναυτιλιακές εταιρείες με περισσότερα από 50 πλοία πλήττονται από την πτώχευση της Hanjin.
Προβλήματα όμως προκαλούνται στη «συμμαχία» της CKYHE στην οποία συμμετέχει η Hanjin μαζί με τις Cosco, K Line, Yang Ming, και Evergreen. Όπως ανακοινώθηκε δεν δεν θα χρησιμοποιούνται πλέον τα πλοία της Hanjin για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα οι πελάτες της CKYHE.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.