29 Σεπ 2016

Η Κίνα και οι …τυφώνες ανέβασαν τον δείκτη ναυλαγοράς στις 1.000 μονάδες





Μία ανάσα από το ψυχολογικό φράγμα των 1.000 µονάδων  βρέθηκε ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου αλλά όπως επισημαίνουν οι οικονομικοί αναλυτές  « το ζητούµενο είναι αν έχει αρκετές ανάσες ώστε να σπάσει το όριο αυτό   και να διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα»
Σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο G.Moundreas SΑ  «για άλλη µία φορά η θετική πορεία του δείκτη οφείλεται κατ’ αποκλειστικότητα στα Capes και κατ’ επέκταση στην αύξηση της ζήτησης από την Κίνα για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα. Εξετάζοντας την πορεία του δείκτη και κυρίως των υποδεικτών του, διαπιστώνουµε ότι αν εξαιρέσουµε τα Capes, στην παρούσα φάση, οι υπόλοιποι υποδείκτες και ο µέσος όρος ηµερησίων εσόδων βρίσκονται στα ίδια επίπεδα µε αυτά της 18ης Αυγούστου. 

Πιο συγκεκριµένα, στις 18 Αυγούστου ο BDI ήταν στις 682 µονάδες και ουσιαστικά η µόνη διαφορά από τα τρέχοντα επίπεδα ήταν αυτή των Capes, καθώς τότε ο BCI βρισκότανε στις 852 µονάδες µε µέσο όρο ηµερησίων εσόδων στα $ 5,982 ενώ τα Panamax, τα Supramax και τα Handysize δεν παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις. Έκτοτε  παρατηρούµε µία σταθερά ανοδική πορεία των Capes, η οποία έγινε ιδιαίτερα έκδηλη από τις αρχές Σεπτεµβρίου, ενώ οι υπόλοιποι τύποι πλοίων σε γενικές γραµµές κινούνται στα ίδια επίπεδα χωρίς ιδιαίτερες διακυµάνσεις, µε τον κλάδο των Panamax να είναι αυτός που υπό-αποδίδει συγκριτικά µε τους υπόλοιπους τύπους πλοίων»
 Τα έσοδα των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο σε διάστηµα ενός χρόνου περίπου, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα σε Iron Ore και Coal, κυρίως το τελευταίο χρονικό διάστηµα. Τον Σεπτέμβριο  τα έσοδα των Capes έχουν υπέρ- διπλασιαστεί, αλλά σύµφωνα µε Traders και Brokers   «η αύξηση της ζήτησης, που παρασύρει και τα έσοδα, οφείλεται σε παράγοντες οι οποίοι δεν θα κρατήσουν για πολύ».
Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν   ότι η θετική πορεία οφείλεται στις δυσµενείς καιρικές συνθήκες, τυφώνες και έντονες βροχοπτώσεις, που ως αποτέλεσµα έχουν την µείωση της προσφοράς αφού  προκαλούνται  καθυστερήσεις στις αφίξεις και στο ξεφόρτωµα (unloading) των πλοίων, όπως επίσης  ότι λόγω των καιρικών συνθηκών µειώθηκε η εγχώρια παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οδηγώντας τις τιµές των προϊόντων σιδήρου υψηλότερα και φυσικά αυξάνοντας την ζήτηση για Iron Ore για δημιουργία  αποθεµάτων.
«Ταυτόχρονα, η πρόσφατη αύξηση των ηµερησίων εσόδων, αποδίδεται επίσης στο κλείσιµο φορτίων που έλαβε χώρα πριν τις επερχόµενες αργίες στην Κίνα, διάρκειας µίας εβδοµάδας, για τον εορτασµό του Golden Week. Εν ολίγοις, βάσει των εκτιµήσεων, αναµένεται διόρθωση στα Capes όχι µόνο λόγω της πτώσης της ζήτησης αλλά και λόγω της υπέρ-προσφοράς. Βάσει των στοιχείων, τους πρώτους 8 µήνες του έτους παραδόθηκαν 75 Capes ή 14,3 εκ. DWT, όταν την ίδια περίοδο οδηγήθηκαν προς διάλυση 72 πλοία ή 12.3 εκ. DWT, νούµερο που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ αλλά η αγορά εκτιµά ότι για να είναι βιώσιµη και θετική η αγορά των Capes θα πρέπει να διαλυθούν περίπου 120 µε 150 πλοία» υπογραμμίζει ο G.Mundreas SA και προσθέτει:

« Αναφορικά µε τον κλάδο που έως τώρα έχει υπό-αποδώσει, τα Panamax, παρά το γεγονός ότι ο στόλος το 2016 θα παρουσιάσει οριακή αύξηση 0,5%, αντιµετωπίζει ανταγωνισµό από τα µικρότερα πλοία, όπως τα Ultramax και τα Supramax των οποίων ο στόλος θα αυξηθεί µε ρυθµό άνω του 4%».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.