Με «ούριο άνεμο» πλέουν οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση SMM του Αμβούργου σημειώνουν, σε ετήσια βάση, αύξηση εξαγωγών κατά 11%, ενώ η αύξηση του συνολικού τζίρου ανέρχεται κατά μέσο όρο στο 5%.
Η Ελλάδα είχε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του Enterprise Greece περίπτερο στη γερμανική έκθεση, που θεωρείται μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως. Σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές, η λίστα με τα «ραντεβού» των στελεχών των ελληνικών επιχειρήσεων με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, ναυπηγεία και εταιρείες ήταν μεγάλη.
Γεγονός που φαντάζει ακόμα σπουδαιότερο, όταν αντίστοιχα στο τεράστιο περίπτερο της Κίνας, που φιλοξενούσε περισσότερες από 50 εταιρείες, επικρατούσε εκκωφαντική σιωπή από την απουσία επισκεπτών.Τη διαφορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε σχέση με άλλες εκθέσεις στο παρελθόν, έκανε η μεταξύ τους συνεργασία. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η πρόεδρος της HEMEXPO Ελένη Πολυχρονοπούλου, το μυστικό της επιτυχίας είναι η συλλογική δράση. Πλέον οι εταιρείες ανταλλάσσουν πληροφορίες, τις γνωριμίες και τις διασυνδέσεις τους, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η συλλογική ανάληψη πρωτοβουλίας με στόχο την εξωστρέφεια και την επικοινωνία με τις αγορές του εξωτερικού. «Είμαστε στην αρχή» σημείωσε η κα Πολυχρονοπούλου, «αλλά στόχος μας είναι η καθιέρωση ενός ελληνικού brand name το οποίο θα είναι αναγνωρίσιμο και αποδεκτό διεθνώς».
Ήδη οι δύο φορείς, ΗΕΜΕΧPO και WIMA, κάτω από την ομπρέλα των οποίων στήθηκε το ελληνικό περίπτερο στο Αμβούργο, έχουν υιοθετήσει το «GREECE Smart Ship Solutions» ως σύνθημα προκειμένου τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν παγκοσμίως γνωστά.
«Είχαμε συνηθίσει να περιμένουμε να χτυπήσει το τηλέφωνο. Το τηλέφωνο όμως σταμάτησε να χτυπά. Εμείς πλέον πρέπει να αναζητήσουμε τον πελάτη. Να τον ακούσουμε. Ποια είναι τα προϊόντα που αναζητά, ποια πιστοποίηση, ποια υπηρεσία έχει ανάγκη. Αν δεν υπάρξει εξέλιξη θα χαθεί η τεχνογνωσία και η εμπειρία μας» τόνισε και προσέθεσε η πρόεδρος της HEMEXPO: «Ο ανταγωνισμός είναι εκεί έξω και όχι μεταξύ μας».
Όσον αφορά τον ανταγωνισμό με τις χώρες της Ασίας, ο πρόεδρος της WIMA, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης, αποκάλυψε μια άλλη πτυχή της καθημερινότητας στη ναυτιλία. «Πολλά από τα προϊόντα που κατασκευάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, ειδικά από την Κίνα, ήταν ελαττωματικά. Υπήρξαν σημαντικά ζητήματα με την ποιότητα των υλικών και τεχνολογιών σε πολλά από αυτά. Οι Έλληνες κατασκευαστές να προσφέρουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους προϊόντα και υπηρεσίες με ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές».
Παράλληλα, σύμφωνα με τον Θανάση Αθανασόπουλο, υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της WIMA, οι εταιρείες χρειάζεται να αναπτύξουν ένα διεθνές δίκτυο προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση. «Μια κρίση που όμως δημιουργεί και ευκαιρίες αφού πλέον υπάρχει χώρος για όλους. Τα ναυπηγεία πλέον έρχονται ορισμένες φορές και μόνα τους και αναζητούν συνεργασίες» σημείωσε. Κρίση που οδηγεί τις εταιρείες να εστιάσουν και σε άλλες αγορές, σύμφωνα με τον Πάνο Μάλλιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της HEMEXPO. Η μεγάλη είδηση της έκθεσης ήταν τα πέντε κρουαζιερόπλοια που ναυπηγεί στα STX της Γαλλίας η Celebrity. Πρόκειται για ένα project πολλών δισεκατομμυρίων και εταιρείες από όλο τον κόσμο κατέβαλαν προσπάθειες στο Αμβούργο να κλείσουν κάποιο deal που θα αφορά τα κρουαζιερόπλοια αυτά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, ήδη τέσσερις με πέντε ελληνικές εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις προκειμένου να συμμετέχουν στο project. H εξέλιξη αυτή θεωρείται ως η απάντηση της Ευρώπης στη ναυπηγική κρίση που μαστίζει τα ναυπηγεία της Ανατολής και κυρίως της Κορέας, αλλά και της Κίνας.
«Οι Έλληνες εξελίσσονται, βελτιώνουν την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών τους, τo service και τις γενικότερες υπηρεσίες τους. Υπάρχει πλέον μια συνεχής προσπάθεια εξέλιξης» σημείωσε από την πλευρά της η ταμίας της WIMA, Ζωή Χασούρα.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Μερική αναδημοσίευση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.