Όσο αφορά τα άλλα οικονομικά στοιχεία:
· Μείωση
15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση
εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs. Από τα τρέχοντα στατιστικά
στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της
διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η
διακίνηση των Ε/Κ, που αποτελεί τη βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρίας, στο
τέλος του 2016, θα κλείσει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
· Η διακίνηση
στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που οφείλεται στις
πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στη μείωση της δραστηριότητας των
εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη
διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια. Υπάρχει ανάκαμψη στη
διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του
συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
· Τα έσοδα από
την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών
και άλλων εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και ως
αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρίας για τη σύνδεση του Λιμένα με
την πόλη.
· Τα έσοδα από
τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών
κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις
Βόρειες Σποράδες.
· Τα έσοδα από
την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρίας μειώθηκαν κατά 18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων
άνω του 50%.
· Η ΟΛΘ ΑΕ συνέχισε την πολιτική περιορισμού των εξόδων
τα οποία μειώθηκαν κατά 5,83%.
Παρά τις αρνητικές εξελίξεις η ΟΛΘ ΑΕ διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας.
Πιο συγκεκριμένα για το Α’ εξάμηνο του 2016
:
· Το μικτό
κέρδος διαμορφώθηκε σε 9.198.348 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να
ανέρχεται στο 43,46%.
· Τα
λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 10.325.503 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να
ανέρχεται στο 48,78%.
· Τα
αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8.961.938 ευρώ με το ποσοστό επί του
κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 42,34%,
ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ με
το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%.
«Η ΟΛΘ ΑΕ αντιμετώπισε το Α’ εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς
εξελίξεις που είχαν επίπτωση στα έσοδα της εταιρίας. Σημειώνεται ότι στις 180
ημέρες του Α’ εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος)
και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και
τις υπερωρίες. Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές
κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική
σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και
γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση
προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers» επισημαίνει ο διευθύνων
σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Δημήτρης Μακρής:
«Διακόπηκε για αυτούς του λόγους η ανοδική τάση (+8%) στη
διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και
επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.
Το 3μηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε
το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers του Α’ εξαμήνου και στο
τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015.
Αντίστοιχα, τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου
υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο που θα περιορίσει σημαντικά την
πτώση του Α’ εξαμήνου.
Η ΟΛΘ ΑΕ στάθηκε δίπλα στους πελάτες και σε συνεργασία μαζί
τους προσπάθησε να αμβλύνει τις επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων.
Η εταιρία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία
και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των
εξόδων.
Εκτιμάται, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Β’ εξαμήνου,
σημαντική ανάκαμψη της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου
ανάκαμψη τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών
όσο και της κερδοφορίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.