Σε χρυσοφόρα επένδυση εξελίσσεται το λιμάνι του Πειραιά για τον όμιλο της Cosco «πριν αλέκτωρ φωνήσαι»... Οι Κινέζοι ποντάρισαν και βγαίνουν ήδη κερδισμένοι πριν καν αφομοιώσουν την ΟΛΠ ΑΕ η αγορά της οποίας έκλεισε μέσα στο καλοκαίρι.
«Είμαστε στρατηγικοί επενδυτές και όχι κερδοσκόποι» ξεκαθάρισε με επιστολή του προς τους εργαζόμενους ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Fu Chengqiu, στα μέσα Αυγούστου.
"Σύμφωνα με τα εξαγγελθέντα προγράμματα της νέας Διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ θα δοθεί άμεση προτεραιότητα στον τομέα της Κρουαζιέρας ώστε να μπορέσομε σε μικρό χρονικό διάστημα να επωφεληθούμε από τη ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου της Κρουαζιέρας σε διεθνές επίπεδο, και να δούμε τον Πειραιά μας να φιγουράρει αν όχι πρώτος, στις πρώτες θέσεις των Μεσογειακών λιμένων κρουαζιέρας και σε διερχόμενους αλλά και σε homeporting επιβάτες.
Τα μεγαλεπήβολα σχέδια του κινέζικου «κολοσσού» προβλέπουν πρόσθετες επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ και θα έχουν ως κύρια στόχευση τον τομέα της Κρουαζιέρας. Αυτές οι εξαγγελίες είναι πέρα για πέρα ελπιδοφόρα μηνύματα ότι η παρουσία της COSCO στο τιμόνι του πρώτου λιμανιού της χώρας μας θα είναι αποδοτική, επιτυχής και θα έχει σαν στόχο να καταστήσει τον Πειραιά το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα σπουδαιότερα και πρωταγωνιστικά λιμάνια της Ευρώπης» επισημαίνει στο «b.s.» ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises INC:
«Είμαι βέβαιος ότι όλοι οι επαγγελματικοί φορείς του Πειραιά με επικεφαλής την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, και τον Δήμο του Πειραιά, ταυτίζονται απόλυτα με τις εξαγγελίες της COSCO που αφορούν τον τομέα της Κρουαζιέρας, και θα πράξουν ό,τι είναι δυνατόν για να συμπαρασταθούν και για να βοηθήσουν αυτό το έργο.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της COSCO είναι πέρα για πέρα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ήδη έχει έλθει σε επαφές με τις μεγάλες διεθνείς εταιρείες Κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Με άλλα λόγια να κάνουν τον Πειραιά homeport για τις κρουαζιέρες.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της COSCO είναι πέρα για πέρα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι ήδη έχει έλθει σε επαφές με τις μεγάλες διεθνείς εταιρείες Κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους. Με άλλα λόγια να κάνουν τον Πειραιά homeport για τις κρουαζιέρες.
Εδώ χρειάζεται άμεσα η ενεργοποίηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας που επιτέλους ανακοινώθηκε πρόσφατα από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και Τουρισμού. Επειδή αυτή η Επιτροπή είναι δυστυχώς πολυμελής, η καλύτερη λύση που θα βοηθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα της Κρουαζιέρας είναι να δημιουργηθεί μέσα στην συσταθείσα Επιτροπή μια ολιγομελής ομάδα κρούσης που θα αποτελείται από όχι περισσότερα από δέκα μέλη, ούτως ώστε να μπορεί να συνεδριάζει χωρίς προβλήματα και να παράγει εποικοδομητικό έργο».
Η Επιτροπή
Για το έργο που θα πρέπει να επιτελέσει η Επιτροπή, ο Μιχάλης Λάμπρου επισημαίνει:
«Αυτή η ολιγομελής ομάδα κρούσης της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας θα πρέπει να είναι σε θέση να συμπαρίσταται και να συντονίζει τις ενέργειες της COSCO με τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, και με τον τρόπο της να προωθεί την έγκαιρη επίλυση των προβλημάτων που πιθανόν να παρουσιάζονται κατά την διάρκεια των συνομιλιών. Φυσικά οι αρμοδιότητες αυτής της Επιτροπής δεν θα περιορίζονται μόνο στις σχέσεις της με την COSCO, αλλά θα επεκτείνονται σε δραστηριότητες που καλύπτουν όλο τα φάσμα του τομέα της Κρουαζιέρας στη γενική του μορφή.
Χαιρετίζουμε αυτές τις προσπάθειες και τονίζουμε ιδιαίτερα το άμεσο ενδιαφέρον της COSCO για την αναβάθμιση και την περαιτέρω επέκταση του λιμανιού του Πειραιά ώστε να δέχεται τα κρουαζιερόπλοια τρίτης γενιάς και να αυξηθεί με αυτόν τον τρόπο ο αριθμός των επισκεπτών κρουαζιέρας στα επίπεδα των λιμανιών της Ιταλίας και της Ισπανίας.
Ο τομέας της κρουαζιέρας αυξάνεται διεθνώς κάθε χρόνο, σε ένα ποσοστό 5-7% και για να μπορούν να εξυπηρετούνται οι επιβάτες, οι εταιρείες έχουν προβεί σε παραγγελίες 50 νέων κρουαζιεροπλοίων μέχρι το έτος 2020, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο την διαθέσιμη χωρητικότητα κατά περίπου 180000 κρεβάτια.
Πιστεύω ακράδαντα ότι η Ελλάδα που αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς επιβατών κρουαζιέρας, μπορεί με τις κατάλληλες βελτιώσεις, τις επεκτάσεις και τα νέα έργα που προγραμματίζει η COSCO για τον Πειραιά, να αναδειχθεί ως ένας κορυφαίος προορισμός κρουαζιεροπλοίων και να αυξηθεί ο αριθμός επισκεπτών στον Πειραιά στα τρία εκατομμύρια και άνω, στόχος που έχει προγραμματίσει να πιάσει η COSCO τα επόμενα χρόνια» και καταλήγει λέγοντας:
«Για όλους αυτούς τους λόγους αλλά και για να επιτύχουν οι στόχοι των νέων αφεντικών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά ΑΕ, πιστεύομε ότι όλοι οι φορείς του Πειραιά που έχουν κάποιου είδους σχέση με τον τομέα της Κρουαζιέρας, και κατά κύριο λόγο η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, και η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, πρέπει να συμπαρασταθούν και να στηρίξουν τις προσπάθειες της COSCO όχι μόνο για το καλό του Πειραιά μας αλλά κυρίως για την οικονομική ενίσχυση των κρατικών πόρων, κάτι που αυτή την περίοδο χρειάζεται το Κράτος μας παρά ποτέ άλλοτε».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.