Ασφυκτικά παραμένει το οικονομικό πλαίσιο για τον κλάδο της ακτοπλοίας αφού ο κρατικός παρεμβατισμός πιέζει τις καταστάσεις. Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν την επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου «ούτως ώστε η κρατική παρέμβαση να περιοριστεί στον συντονιστικό της ρόλο απαλλάσσοντας τον κλάδο από παράλογες παρεμβάσεις και την επιβολή υποχρεώσεων. Είναι καιρός πλέον να επανεξετάσουμε το θεσμικό μας πλαίσιο».
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης «η Κρατική παρέμβαση στη λειτουργία των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και η διακριτική αντιμετώπιση των αερομεταφορών αποτελεί απαράδεκτη παρέμβαση στον υγιή ανταγωνισμό και βλάπτει τα συμφέροντα των εταιρειών μας» και προσέθεσε:
«Σε ό,τι αφορά στις υποχρεώσεις δρομολόγησης των συμβατικών πλοίων προτείνουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης και αντ’ αυτής να συζητήσουμε τη δωδεκάμηνη δρομολόγηση, με την προϋπόθεση ότι η υποχρέωση αυτή αφορά την εταιρεία και όχι το πλοίο. Επίσης πρέπει να συζητήσουμε και τη δυνατότητα ανακοίνωσης δρομολογίων για περισσότερα από ένα χρόνια.
Με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεών μας οι εταιρείες αποκτούν ευελιξία στη διαχείριση των πλοίων τους και επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας ενώ ταυτόχρονα διευκολύνεται η δρομολόγηση νέων πλοίων και αυξάνονται οι διαθέσιμες χωρητικότητες την υψηλή περίοδο».
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν λύσεις «για τις εκπρόθεσμες ετήσιες δρομολογήσεις πλοίων, δηλαδή τις δρομολογήσεις που ανακοινώνονται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε χρόνου και οι οποίες κανονικά εγκρίνονται μόνον εφ όσον διαπιστώνονται συγκοινωνιακές ανάγκες. Η αλλαγή της νομοθεσίας για την αποδοχή των εκπρόθεσμων ετήσιων δρομολογήσεων με κάποιους ίσως περιορισμούς σε ό,τι αφορά στις ώρες αναχώρησης σε σχέση με τα εμπρόθεσμα δρομολόγια είναι απαραίτητη».
Για το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών οι ακτοπλόοι προτείνουν την αναβάθμισή του «με ταυτόχρονο περιορισμό των μελών αλλά και συμμετοχής εξειδικευμένων συμβούλων νομικών ή άλλων».
Τέλος ζητούν «να απαλλαχθούν από ποινικές ευθύνες οι εταιρείες αλλά και οι πλοίαρχοι και να εφαρμόζεται ότι ακριβώς ισχύει και με τα άλλα μέσα μεταφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.