28 Νοε 2013

Γ.Καββάδας: Ο εφοπλιστής που πάει κόντρα στην κρίση του κλάδου μεταφοράς αυτοκινήτων


Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες  υποστηρίζει ο ελληνικός ναυτιλιακός κόσμος και υπάρχουν εταιρείες που το κάνουν πράξη.
 Μπορεί στην Ελλάδα  η λέξη ανάπτυξη να φαντάζει ουτοπία σε πολλούς,  όμως  υπάρχουν Έλληνες επιχειρηματίες που δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα, «παίζουν» δυναμικά, αναπτύσσονται, δημιουργούν θέσεις εργασίας και διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Όπως η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, Mediterranean Car-carriers Line SA, η οποία ανακηρύχθηκε «Τhe Shipping Company of The Year», Ναυτιλιακή εταιρεία της Χρονιάς για το 2013. Πρόκειται για έναν   από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στον τομέα της μεταφοράς δια θαλάσσης αυτοκινήτων.
Ο Γιώργος Καββάδας είναι  ο  ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος  και υποστηρίζει με σθένος το  ρητό ότι «η απάντηση στην κρίση έρχεται μέσα από την ανάπτυξη και την ποιοτική αναβάθμιση».  
Η εταιρεία του,  η Mediterranean Car-Carriers Line (MCCL), μία από τις κορυφαίες feeder operator της Μεσογείου, προγραμματίζει συστηματικά τα βήματά της  για μία συνεχή ανάπτυξη.
Τους λόγους για τους οποίους  ξεχώρισε η MCCL εξηγεί ο ίδιος στο “b.s.” :
 «Θεωρούμε ότι η επιτυχία αυτή δεν είναι διόλου τυχαία. Η MCCL έχει θέσει εδώ και πολλά χρόνια συγκεκριμένους στόχους και δεν παρέκλινε απ’ αυτούς για κανένα λόγο:

α) Ποιότητα  στις προσφερόμενες υπηρεσίες,
β) Ασφάλεια  για τα μεταφερόμενα αυτοκίνητα,
γ) Υψηλή εκπαίδευση των πληρωμάτων για προστασία πλοίου/φορτίου/περιβάλλοντος,
δ) Υψηλή ποιότητα  και κατάλληλος σχεδιασμός  των πλοίων,
ε) Συνέπεια στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των πλοίων»

Η διάκριση για την ελληνική εταιρεία  έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί  κάποιος την κρίση που πλήττει τον κλάδο:

 «Ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει επηρεαστεί αρνητικά όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία έχει συγκεκριμένους στόχους και παρά τις αντίξοες συνθήκες στη Μεσόγειο βαδίζει πάνω σε συγκεκριμένο πρόγραμμα» επισημαίνει ο Γ.Καββάδας ο οποίος εστίασε στις συνθήκες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη αγορά: 

«Είναι η  ασταθής κοινωνικοπολιτική κατάσταση σε κάποιες χώρες όπου η Εταιρεία μας δραστηριοποιείται (Αίγυπτος/Λιβύη/Συρία),  ο  “κακός” ανταγωνισμός με πλοία χαμηλού κόστους που είναι σε θέση να προσφέρουν χαμηλότερους ναύλους. Αν και οι πελάτες μας αποφεύγουν συνεργασίες με τέτοια πλοία,   οι χαμηλές προσφορές επηρεάζουν τους ναύλους και στις σοβαρές εταιρείες».

Ο στόλος

 Σε απάντηση αυτού του ανταγωνισμού, η  MCCL επενδύει στην αγορά πλοίων κατάλληλων ακριβώς για την κάθε μορφή φορτίων. Διαθέτει στόλο από πέντε ιδιόκτητα πλοία ενώ διαχειρίζεται άλλα δύο.

Ειδικότερα:

- Για τις μεταφορές μικρού αριθμού αυτοκινήτων (μέχρι 750/800) η εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της τέσσερα car-carriers.

- Για τις μεταφορές βαρέων οχημάτων η εταιρεία διαθέτει δύο PCTC πλοία.

- Για τις μεταφορές μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων 3000-4000 η Εταιρεία διαθέτει ένα ιδιόκτητο πλοίο και δύο ναυλωμένα.

«Έτσι λοιπόν, τα φορτία διανέμονται και φορτώνονται στα κατάλληλα πλοία ώστε να έχουμε την καλύτερη εκμετάλλευση χώρου» τονίζει ο Γ.Καββάδας ο οποίος δεν είναι αισιόδοξος για το μέλλον του Πειραιά όσο αφορά τη διακίνηση οχημάτων.

«Με τις παρούσες συνθήκες δεν είμαστε αισιόδοξοι για τον Πειραιά. Ένα μεγάλο μέρος έργου από τις μεταφορτώσεις έχει μετακινηθεί σε ανταγωνιστικά λιμάνια (Gioia Tauro/Malta/Barcelona).
 Οι δημόσιες σχέσεις για προσέλκυση μεταφορτώσεων έχουν απομείνει αποκλειστικά στα χέρια των Ναυτιλιακών Πρακτορείων που προσπαθούν με κάθε τρόπο και κόστος να καλύπτουν τα προβλήματα του λιμανιού ώστε να διατηρήσουν έστω κάποια διακίνηση transit αυτοκινήτων.
 Πληρώνουμε ακριβά τη δυσλειτουργία των διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών».


 Η MCCL είναι ένας Οργανισμός με ευρύ φάσμα μεταφορικής δυνατότητας.
 Εκτός από τις θαλάσσιες μεταφορές που καλύπτει το 80% των δραστηριοτήτων της, συνεργάζεται  με εταιρείες που προσφέρουν οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.

‘Με αυτό τον τρόπο, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υψηλών προδιαγραφών DOOR TO DOOR υπηρεσίες. Δηλαδή παραλαμβάνουμε το αυτοκίνητο στο χώρο του εργοστασίου που κατασκευάστηκε και το παραδίδουμε στη αποθήκη του παραλήπτη. Έτσι οι Car-dealers δεν έχουν καμία ανάμειξη σε κάποιο κομμάτι της μεταφοράς των αυτοκινήτων τους» επισημαίνει ο έλληνας πλοιοκτήτης.

Η εταιρεία διατηρεί υποκαταστήματα σε λιμάνια άμεσου ενδιαφέροντος όπως για παράδειγμα  στο Koper της Σλοβενίας, στην Tρίπολη της Λιβύης.

«Σε πείσμα της δύσκολης εποχής που διανύει η χώρα μας, η εταιρεία προσλαμβάνει νέους ανθρώπους και επεκτείνει τις δραστηριότητες σε νέους προορισμούς.  Ήδη ξεκινήσαμε μια νέα θαλάσσια σύνδεση μεταξύ των λιμένων KOPER (Σλοβενία)/ΠΕΙΡΑΙΑΣ/DERINCE(Τουρκία)/POTI (Γεωργία).
 Αυτή η θαλάσσια σύνδεση θα εξυπηρετήσει τη μεταφορά των αυτοκινήτων στις χώρες του Καυκάσου (Γεωργία/Αρμενία/ Αζερμπαϊτζάν/Τουρμενιστάν).
 Επίσης μια νέα γραμμή συνδέει το λιμάνι NOVOROSSIYSK (Ρωσία) με την ALEXANDRIA (Αίγυπτος)»  δηλώνει ο  διευθύνων σύμβουλος της MCCL  και αποκαλύπτει τα σχέδιά του:

«Η εταιρεία βρίσκεται σε στάδιο συζητήσεων για την μεταφορά αυτοκινήτων και φορτηγών από East Coast USA προς West Africa.
Δύο πλοία θα αναλάβουν την εκτέλεση αυτής της θαλάσσιας σύνδεσης.
 Επεξεργαζόμαστε καινούριες ιδέες  ώστε η επόμενη χρονιά να μας βρει με νέες δραστηριότητες. Η MCCL  είναι σε διαπραγμάτευση για την αγορά δύο πλοίων μεταφοράς 4.600 αυτοκινήτων έκαστο για τις ανάγκες που δημιουργούνται την επόμενη χρονιά.

 Για την προσωπική του πορεία στον χώρο ο Γ.Καββάδας παραμένει ολιγόλογος:
«Από τότε που με θυμάμαι ήθελα να ασχοληθώ με τη θάλασσα παρά το ότι η οικογένεια μου δεν είχε καμία σχέση  με το αντικείμενο. Αφού με απέτρεψαν οι γονείς μου  να γίνω καπετάνιος, βρήκα άλλον τρόπο   και ασχολήθηκα με τη θάλασσα. Ξεκίνησα σε ναυλομεσιτικό γραφείο, αμισθί, για ένα χρόνο προκειμένου να μάθω τη δουλειά. Από τον Ιανουάριο του 1980 μέχρι τον Φεβρουάριο του 1981. Μετά δούλεψα σε ναυτικό πρακτορείο έως το 1996 και από το 1996 ξεκίνησα την MCCL. Από τα 1988 ασχολούμαι αποκλειστικά με το αυτοκίνητο.»

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Πρωτο ΘΕΜΑ
Μερική Αναδημοσίευση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.