3 Δεκ 2015

Ναυλαγορά: Η επιβίωση του ισχυρότερου- «Survival of the Fittest»





Μετά το δεύτερο  ιστορικό χαµηλό της 20ης Νοεµβρίου στις  498 µονάδες, ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου  άρχισε να κινείται ανοδικά, με δειλά βήματα. Τάση η οποία οφείλεται όμως αποκλειστικά στα Capes καθώς όλοι οι άλλοι δείκτες  δεν έχουν παρουσιάσει βελτίωση. Χθες  Τετάρτη, ο δείκτης έχασε οκτώ μονάδες και έκλεισε στις  590.  

«Όπως όλα δείχνουν ο κλάδος µεταφοράς ξηρού φορτίου αρχίζει και εισέρχεται, αν δεν έχει ήδη εισέλθει, στην λογική του «Survival of the Fittest», καθώς λόγω έλλειψης τραπεζικού δανεισµού αλλά και ιδίων κεφαλαίων, σε αρκετές περιπτώσεις, γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τις µικρότερες εταιρείες να ανταπεξέλθουν, οι οποίες καταλήγουν να γίνουν «βορά» των µεγαλύτερων εταιρειών είτε εξαγοραζόµενες πλήρως είτε αναγκαζόµενες να πουλήσουν µέρος του µικρού τους στόλου σε ιδιαίτερα χαµηλές  τιµές, καθώς οι µεγάλες εταιρείες έχουν ακόµη την πολυτέλεια έστω και µε δυσκολία σε τραπεζικό δανεισµό, προσέλκυση επενδυτών αλλά και χρήση ιδίων κεφαλαίων» επισημαίνει στην ανάλυσή του, ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
« Όπως συνήθως γίνεται σε περιόδους κρίσης η αγορά αρχίζει και γίνεται πιο συγκεντρωτική, δηλαδή αρχίζει και µπαίνει σε λογική συγχωνεύσεων. Το πρόβληµα βέβαια µε αυτή τη λογική/πρακτική είναι ότι ουσιαστικά δεν λαµβάνει χώρα η εξυγίανση της αγοράς, καθώς η λογική του Consolidation, δεν µειώνει τον αριθµό των πλοίων που υπάρχουν στο νερό παρά µόνο των αριθµών των εταιρειών κυρίως των µικρών, καθώς τα πλοία απλά αλλάζουν χέρια. Εν αντιθέσει, υπάρχει η λογική ότι η περίοδος που η πρακτική του Consolidation είναι σε εφαρµογή,  δηµιουργεί περαιτέρω πτωτικές πιέσεις στην αγορά των ναύλων ή τουλάχιστον βραχυπρόθεσµα λειτουργεί αποτρεπτικά στην άνοδο των ναύλων λόγω ότι η κτήση ενός πλοίου η οποία γίνεται σε χαµηλές τιµές αυτόµατα µειώνει και το Break Even Rate που απαιτεί η επένδυση επιτρέποντας στην αγορά να προσαρµόζεται στα χαµηλά ναύλα»
 Η σωρευτική αύξηση του στόλου από τα προηγούµενα χρόνια έχει επιδράσει αρνητικά στην ναυλαγορά και η κατάσταση χειροτέρεψε  το 2015  εξαιτίας της  µείωσης της ζήτησης παγκοσµίως.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.