8 Δεκ 2015

Γ.Γράτσος: Ανάγκη για προστασία της Ναυπηγοεπισκευής





Θέση για την πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει  ΦΠΑ στις νέες κατασκευές και τα περί αυτές υλικά, ανταλλακτικά, εφόδια κα, σε αντίθεση με την κείμενη Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία  πήρε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος μέσω του προέδρου του Γιώργου Γράτσου ο οποίος εξέφρασε την ανησυχία του.


«Το ΝΕΕ με δικαιολογημένη ανησυχία πληροφορήθηκε από τα μέλη του πρόθεση του Υπουργείου Οικονομικών να επιβάλλει ΦΠΑ.

Το ΝΕΕ σημειώνει ότι :


  • Αυτή την χρονική περίοδο της κρίσης και των προβλημάτων στους παραγωγικούς τομείς της χώρας μας κατασκευάζονται 12 νέα πλοία και η εισροή πολύτιμου  συναλλάγματος φθάνει τα 70.000.000 δολάρια, με παράλληλη προσφορά εργασίας σε εκατοντάδες περί την ναυπηγοεπισκευή ασχολούμενους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις υλικών, ανταλλακτικών και ειδών για την κατασκευή πλοίου. Αντίστοιχα έρχονται πλοία για μετασκευή ή επισκευή.

  • Πρόσφατα η συνήθης διαδικασία διεκπεραιώσεως με την ΔΟΥ Πλοίων των τιμολογίων διεκόπει και οι ενδιαφερόμενοι ενημερώθηκαν ό,τι  αυτή η εντολή έχει δοθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, λόγω προωθούμενης διοικητικής πράξης για φορολόγηση.

  •  Η Ελληνική Πολιτεία για να προσελκύσει επενδυτές και να ενδυναμώσει την  Ναυπηγοεπισκευή με το άρθρο 27 του ν.2859 (ΦΕΚ Α 248/2000) προβλέπει όπως «Απαλλάσσονται από υποκείμενο στον φόρο του κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ η παράδοση και εισαγωγή πλοίων………τα αντικείμενα και υλικά, εφόσον προορίζονται να ενσωματωθούν ή χρησιμοποιηθούν στα πλοία…………οι εργασίες κατασκευής, μετασκευής, επισκευής και συντήρηση των πλοίων ………» Και προσθέτει:

·          «Το ΝΕΕ, ως επίσημος θεσμικός φορέας της Πολιτείας με σκοπό πέραν της Ναυτιλίας και την προαγωγή/προστασία των γενικών συμφερόντων του Κράτους και της Εθνικής Οικονομίας, αξιολογεί ό,τι η ενδεχόμενη αλλαγή του  ανωτέρου άρθρου θα είναι επιζήμια για την χώρα. Τούτο διότι, αλλάζοντας τη νομοθεσία και επιβαρύνοντας με ΦΠΑ ανεβαίνει το κόστος κατασκευής, ή μετασκευής, ή επισκευής αναγκάζοντας πλοιοκτήτες και επενδυτές να διαλέγουν άλλα ναυπηγεία ή επισκευαστικές ζώνες. Αυτό θα καταστρέψει Ελληνικές θέσεις εργασίας και τεχνογνωσία και θα βοηθήσει την ανάπτυξη βιομηχανιών και θέσεων εργασίας γειτονικών χωρών.





Τέλος, το ΝΕΕ διατυπώνει έντονα την ανησυχία του και πιστεύει ό,τι θα είναι λάθος ενδεχόμενη αλλαγή του άρθρου 27 και πλήγμα στην προσπάθεια αναβίωσης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, δεδομένου ό,τι έχει διαπιστωθεί χώρες πλησίον μας να προσεγγίζουν πλοιοκτήτες με δελεαστικές προτάσεις για κατασκευή, συντήρηση και επισκευή πλοίων.»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.