Παιχνίδι για έναν παίκτη αποδεικνύεται ο διαγωνισμός πώλησης του 51% συν 16% των μετοχών του ΟΛΠ, με την Cosco να αποτελεί τον μοναδικό όμιλο που κατέθεσε χθες δεσμευτική προσφορά.
Αν και ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε κάτω από συνθήκες πρωτοφανούς μυστικότητας, με το ΤΑΙΠΕΔ να ενημερώνει τους δημοσιογράφους ότι ο διαγωνισμός συνεχίζεται και ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν αφότου αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές στις 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» μέχρι τη λήξη της διορίας στις 5 το απόγευμα ώρα Λονδίνου, μόνο η κινεζική Cosco είχε καταθέσει προσφορά.
Οι Κινέζοι τήρησαν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στην ελληνική κυβέρνηση και μέσω του μεγαλύτερου κρατικών συμφερόντων ναυτιλιακού ομίλου που διαθέτουν έκαναν ένα ακόμα βήμα εμπρός σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά. Αντίθετα η APM Terminals, που αποτελεί το «αντίπαλο δέος» των Κινέζων και είναι θυγατρική του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο, της Maersk Moller, δεν πήγε στο προγραμματισμένο «ραντεβού».
Η απουσία της εταιρείας με έδρα την Ολλανδία δεν αποτέλεσε έκπληξη, αφού το τελευταίο διάστημα είχε καταγραφεί μια αποστασιοποίηση. Για την επιλογή των Ολλανδών να απέχουν, η αγορά «βλέπει» δύο εκδοχές. Από τη μια επισημαίνεται ότι είναι πολύ πιθανόν να έχουν εστιάσει εξαρχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να συμμετείχαν στον Πειραιά προκειμένου να διαπιστώσουν πώς λειτουργεί το σύστημα στη χώρα μας.
Η δεύτερη εκδοχή αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο στην απόφασή τους ενδεχομένως να διαδραμάτισε η μειωμένη οικονομική απόδοση πολλών από τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, όπως αυτή του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ. Από τα 18,74 εκατ. έσοδα που είχε πέρυσι στο εννεάμηνο έχει πέσει φέτος περίπου στα μισά και πιο συγκεκριμένα στα 9,83 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: naftempopriki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.