Ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας υπάρχει μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας και της κυβέρνησης με έναν κοινό στόχο. Τη δημιουργία ενός καθ΄ όλα ανταγωνιστικού πλαισίου το οποίο αφενός θα προσελκύσει ναυτιλιακά κεφάλαια στην Ελλάδα, ελλήνων και ξένων και αφετέρου την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα με μέσω νομοθεσίας που θα συναγωνίζεται τις ανταγωνίστριες προς την Ελλάδα ναυτιλιακές δυνάμεις. Στο σημείο αυτό αναμένεται να κλειδώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα των ατομικών συμβάσεων.
Η συμβολή της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας που διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό, μπορεί να είναι σημαντική με την προσφορά θέσεων εργασίας στα ελληνικών συμφερόντων πλοία που αγγίζουν πλέον τα 5.000.
«Η δυναμική του τομέα συνυπάρχει με την εμπιστοσύνη στη ναυτοσύνη των Ελλήνων. Ωστόσο απαιτείται η δημιουργία εκείνων των θετικών προϋποθέσεων που θα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους ανταγωνιστικούς οικονομικούς όρους εργασίας, σύμφωνους με τα κρατούντα στην παγκόσμια ναυτιλία και τη διεθνή ναυτεργατική νομοθεσία» επισημαίνουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη και προσθέτουν για τα εργασιακά:
«Στην παρούσα φάση υφίσταται ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας με την ηγεσία του ΥΝΑ και επ αυτού του θέματος».
Η δημοσίευση οικονομικών μελετών επαναβεβαιώνει με κάθε ευκαιρία, την καθοριστική σημασία της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία είτε ως πυλώνα προσφοράς χιλιάδων θέσεων εργασίας, είτε ως σοβαρού επενδυτή σε άλλους τομείς της ευρύτερης οικονομίας ενώ εντυπωσιακές ήταν οι αναφορές στην δυναμική που ενέχει ο τομέας για περαιτέρω οφέλη προς την ελληνική οικονομία.
Στην παρούσα φάση διαφαίνεται ότι υπάρχει συναντίληψη της κυβέρνησης με την τη ναυτιλαική κοινότητα για τη σημασία και το ρόλο της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και της εμπέδωσης μιας άλλης αντίληψης για αυτήν.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας
«Η κάθε νέα θέση εργασίας τροφοδοτεί περί των 2,77 νέων θέσεων εργασίας στο σύνολο της οικονομίας. Είναι προφανές ότι δημιουργεί πεδίο για 30.000 - 32.000 θέσεις εργασίας ακόμη και για τομείς του θαλάσσιου τουρισμού και ιδιαίτερα του yachting (luxury yacht, motor yacht) και με δεδομένο ότι στα σκάφη του τύπου αυτού μπορεί να απασχοληθούν έλληνες ναυτεργάτες με αξιοποιήσιμη εμπειρία» επισημαίνουν οι μελέτες.
Στον τομέα των επενδύσεων σε τομείς της οικονομίας η ναυτιλία είναι παρούσα ενώ θα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι εκτός των άλλων έχουν γίνει σημαντικές τοποθετήσεις στον τομέα του real estate χάρη στις οποίες καταβάλλονται εκατομμύρια σε φόρους.
«Θα μπορούσε στο πλαίσιο της πολιτικής προσέλκυσης ναυτιλιακών κεφαλαίων από την διεθνή αγορά να υιοθετηθεί ένα μοντέλο όπως εκείνο που υιοθέτησε σχετικά πρόσφατα η Κύπρος το οποίο και προσομοιάζει με το Βρετανικό. Το οποίο και στοχεύει στην δημιουργία ενός ελκυστικού, ανταγωνιστικού, «πακέτου» που συμπεριλαμβάνει και ορισμένες σημαντικές παραμέτρους για το στελεχιακό δυναμικό» επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι της Ακτής Μιαούλη: «Οι σκέψεις μας αυτές δεν είναι άγνωστες στο κυβερνητικό επιτελείο με το οποίο διατηρείται δίαυλος επικοινωνίας αναφορικά με το πώς ο Πειραιάς θα μπορούσε να εξελιχθεί ως ναυτιλιακό κέντρο αλλά και να προσελκυστούν και άλλες υποστηρικτικές προς τη ναυτιλία υπηρεσίες. Η ύπαρξη ενός πλαισίου θα μπορούσε να επιταχύνει την έλευση των τέτοιων δραστηριοτήτων δημιουργώντας ένα «πλέγμα» το οποίο θα απέδιδε πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία αρχής γενομένης από την ανάπτυξη σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.