Η συνεχής αύξηση, σε ετήσια βάση, του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας, σε διεθνές επίπεδο, κατά 7%-10%, οδηγεί σε καταιγισμό νέων παραγγελιών κρουαζιεροπλοίων μέχρι και το έτος 2020, ενώ υπάρχει και στροφή μερίδας επιβατών προς τα μικρού και μεσαίου μεγέθους παραδοσιακά κρουαζιερόπλοια.
«Είναι αλήθεια ότι τρεις ή τέσσερις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων μονοπωλούν σχεδόν την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας με πλοία χωρητικότητας μεταξύ 3.000 έως 5.000 επιβατών και μήκος άνω των 300 μέτρων, όμως υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό κρουαζιεροπλοίων μικρής και μεσαίας χωρητικότητας τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν αυξήσει την επιρροή τους σε επιβάτες, κυρίως μεσαίας και ανώτερης οικονομικής επιφάνειας, οι οποίοι προτιμούν ένα ήσυχο περιβάλλον μέσα στο οποίο απολαμβάνουν πιο άνετα τις διακοπές τους και συγχρόνως έχουν την ευκαιρία να δημιουργούν φιλίες και στενές επαφές με τους άλλους επιβάτες, κάτι που λείπει σίγουρα από τα τριτοκοσμικά κρουαζιερόπλοια που οι επιβάτες ζουν έντονες στιγμές μεταξύ αγνώστων» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, πρώην αντιπρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises Inc.:
«Αυτή η στροφή των επιβατών κρουαζιέρας στα μικρού και μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά κρουαζιέρας, κάτι που είχε να συμβεί πάρα πολλά χρόνια.
Κρουαζιερόπλοια αυτής της κατηγορίας τα οποία είχαν παραγκωνιστεί με κίνδυνο εξαφάνισής τους επανήλθαν στο προσκήνιο και ξεκίνησαν ήδη ναυλώσεις από tour operators καλύπτοντας χρονικές περιόδους αρκετά ικανοποιητικές ώστε να έχουν στο τέλος κάθε περιόδου θετικά οικονομικά αποτελέσματα» και συμπληρώνει:
«Αυτή την εποχή στην αγορά της Γερμανίας, η οποία όπως όλοι γνωρίζομε ξεπέρασε σε αριθμό επιβατών κρουαζιέρας κατά πολύ την αγορά της Αγγλίας, δραστηριοποιούνται έξι κρουαζιερόπλοια μεσαίας δυναμικότητας τα οποία είναι υπερπλήρη από τώρα για όλη τη θερινή περίοδο του έτους 2016».
Οφέλη για την ελληνική κρουαζιέρα
Ο Μιχάλης Λάμπρος πιστεύει ότι η δυναμική είσοδος των μικρού και μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοιων στον χάρτη θα ωφελήσει την ελληνική κρουαζιέρα:
«Προσωπικά βλέπω ότι αυτή η στροφή των επιβατών προς τα μικρής και μεσαίας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια, μπορεί να αποτελέσει καινούρια αφετηρία για την Ελληνική αγορά αλλά κυρίως για τα Ελληνικά λιμάνια προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων, και ιδιαίτερα για τους νέους προορισμούς που προωθούνται τα τελευταία χρόνια. Οι περισσότεροι νέοι προορισμοί, όπως η Κως, η Μήλος, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και τα άλλα μικρότερα νησιά, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα τριτοκοσμικά κρουαζιερόπλοια, ενώ μπορούν άνετα να φιλοξενήσουν αυτής της χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια, κάτι που θα ενισχύσει σημαντικά τον τοπικό τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Ίσως αυτή η νέα κατάσταση να βοηθήσει ουσιαστικά στην άνοδο του τομέα της Κρουαζιέρας στην πατρίδα μας και να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η εθνική μας οικονομία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.