23 Ιουλ 2015

Μιχ.Λάμπρος: Επικρατεί ασφυξία στις συναλλαγές σε κρουαζιέρα και ακτοπλοία λόγω των capital controls






Eπιστολή στον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη, απέστειλε ο Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής, MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC. με κοινοποίηση στον  Θεόδωρο Βενιάμη, πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στον  Μιχάλη Σακέλλη, Πρόεδρο του  ΣΕΕΝ και στον  Θεόδωρο Κόντε, Πρόεδρον ΕΕΚ&ΦΝ.  Αφού περιγράφει τη δυσχερή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι κλάδοι της κρουαζιέρας και της ακτοπλοίας λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων-capital controls- επισημαίνει ότι άμεση προτεραιότητα των υπεύθυνων κυβερνητικών στελεχών μετά την επαναλειτουργία των τραπεζών είναι η εξεύρεση τρόπου τραπεζικής επικοινωνίας των εκατοντάδων ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων επιχειρήσεων με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό.  «Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα αποβεί επιζήμια για την επιβίωση και την ομαλή λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων στη χώρα μας» υπογραμμίζει.

Αναλυτικά η επιστολή:



Κύριον                                                                                                22-7-2015
Ανδρέα Ανδρεάδη,
Πρόεδρον ΣΕΤΕ,
Αθήνα                                                                                                     ΜΛ/αμ                                                                                                                                                                                                                                                               



Αγαπητέ κύριε Πρόεδρε,

Διάβασα με προσοχή και μεγάλο ενδιαφέρον την πρόσφατη συνέντευξή σας στην έγκριτη εφημερίδα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ , και συμφωνώ απόλυτα με τις προτεραιότητες που προτείνετε να ακολουθήσει ο τομέας του Τουρισμού στην πατρίδα μας μετά την πρόσφατη καταιγίδα που περάσαμε, ιδιαίτερα με το κλείσιμο των Τραπεζών τις τρεις τελευταίες εβδομάδες.

Επειδή εγώ πάντα υπολογίζω ότι η Κρουαζιέρα αποτελεί ένα σοβαρό παράγοντα ενίσχυσης του Τουρισμού στη χώρα μας, και επειδή όλοι μας υποφέρομε και συμπάσχομε από τα περίφημα capital controls, θέλω για άλλη μια φορά να τονίσω μερικά πράγματα που πρέπει να γίνουν σύντομα για να μην αποτελέσουν στο τέλος τα capital controls boomerang για την ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας.

Ο ΣΕΤΕ με όλα τα καταξιωμένα στελέχη του υπό την σοβαρή, σωστή και υπεύθυνη δική σας διεύθυνση, έχει κατά γενική ομολογία επιτύχει να φθάσει το επίπεδο των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας σε αξιοζήλευτο σημείο με τον απίστευτο αριθμό στο τέλος της περασμένης χρονιάς να ξεπερνά τα 23 εκατομμύρια.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι μας συμφωνούμε απόλυτα με την προτροπή σας «ότι αυτή τη στιγμή προέχει η επαναλειτουργία της Ελληνικής οικονομίας, η αποκατάσταση της ρευστότητας στην αγορά και η επιστροφή σε φυσιολογικές συνθήκες στις επιχειρήσεις».

Όλοι οι κλάδοι της Ελληνικής Ναυτιλίας και ιδιαίτερα οι κλάδοι της Κρουαζιέρας και της Ακτοπλοΐας οι οποίοι συνδέονται στενά με τον τομέα του Τουρισμού αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα τραπεζικής επικοινωνίας με το εξωτερικό, εφόσον συνεχίζονται οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων.

Αυτή τη στιγμή επικρατεί ασφυξία σε αυτού του είδους τις συναλλαγές, οι οποίες στηρίζονται σε κεφάλαια που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό με την μορφή ναύλων, διότι είναι αδύνατη η εξόφληση λογαριασμών που έχουν λήξει, και αφορούν κυρίως προμήθειες πετρελαίων, λιπαντικών, προμήθειες υλικών, τροφοδοσίες, πληρωμές προς ασφαλιστικούς και άλλους οργανισμούς, πράκτορες, κλπ.

Τα Κρουαζιερόπλοια λόγω της φύσεως των ταξιδιών που πραγματοποιούν, αντιμετωπίζουν καθημερινές πληρωμές τις οποίες δυστυχώς αδυνατούν να πραγματοποιήσουν με την συνέχιση των capital controls.  Τα προβλήματα διογκώνονται καθημερινά και υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι να σταματήσουν οι προμηθευτές να συνεργάζονται με τις εταιρείες με καταστρεπτικά αποτελέσματα για τον κλάδο της Κρουαζιέρας.

Αποτελεί άμεση ανάγκη η έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία θα καθορίζει το πλαίσιο κάτω από το οποίο θα λειτουργήσουν όχι μόνο τα ναυτιλιακά γραφεία που εδρεύουν στη χώρα μας, αλλά και οι εκατοντάδες επιχειρηματίες, πολλοί από τους οποίους είναι μέλη του ΣΕΤΕ, οι οποίοι συνεργάζονται με εταιρείες που εδρεύουν στο εξωτερικό.

Είναι επιβεβλημένη ανάγκη να μιμηθούμε το παράδειγμα της Κύπρου, όταν είχαν κλείσει οι τράπεζες και επιβλήθηκαν στη μεγαλόνησο capital controls το έτος 2013, από το οποίο είχαν εξαιρεθεί οι ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες είχαν δίοδο τραπεζικής επικοινωνίας με το εξωτερικό.

Η Ελληνική και η Ελληνόκτητη ναυτιλία πλοίων όλων των κατηγοριών που είχαν και έχουν προσφέρει μόνο θετικά στοιχεία στην Ελληνική Οικονομία, δικαιούνται αυτού του είδους τη μεταχείριση στη δύσκολη περίοδο που περνά η χώρα μας, και που όλοι μας ελπίζομε ότι αργά ή γρήγορα θα ξεπεραστεί με επιτυχία.

Είμαι βέβαιος κύριε Πρόεδρε ότι τα στελέχη του ΣΕΤΕ και εσείς προσωπικά, συμφωνείτε ότι άμεση προτεραιότητα των υπεύθυνων κυβερνητικών στελεχών μετά την επαναλειτουργία των τραπεζών είναι η εξεύρεση τρόπου τραπεζικής επικοινωνίας των εκατοντάδων ναυτιλιακών εταιρειών και άλλων επιχειρήσεων με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό.  Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα αποβεί επιζήμια για την επιβίωση και την ομαλή λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Ο ΣΕΤΕ μπορεί να βοηθήσει θετικά στην επίλυση αυτού του προβλήματος, απλά διότι μας έχετε συνηθίσει σε παρόμοιες επιτυχημένες παρεμβάσεις σας στο παρελθόν.

Σας ευχαριστώ που είχατε την καλοσύνη να με ακούσετε.

Με εκτίμηση και πολλούς φιλικούς χαιρετισμούς,



__________________
Μιχάλης Λάμπρος
Γενικός Διευθυντής
MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC.






Κοινοπ.:
-          κον. Θεόδωρον Βενιάμη, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
-          κον. Μιχάλη Σακέλλη, Πρόεδρον ΣΕΕΝ
-          κον. Θεόδωρον Κόντε, Πρόεδρον ΕΕΚ&ΦΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.