Ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει την
ανοδική του πορεία. Σε διάστηµα µίας
εβδοµάδας κέρδισε 174 µονάδες για να κλείσει την προηγούµενη Παρασκευή πάνω από
το ψυχολογικό όριο των 1.000 µονάδων, όριο που είχε να σπάσει από τις 5
∆εκεµβρίου του 2014.
Η εξέλιξη αυτή αύξησε τις προσδοκίες για µία καλύτερη πορεία το δεύτερο εξάµηνο του 2015.
« Το πρώτο εξάµηνο του έτους ο µέσος όρος του BDI
έκλεισε στις 623 µονάδες , σηµατοδοτώντας την χειρότερη «απόδοση» των
τελευταίων 30 ετών. Κάνοντας έναν απολογισµό του 1ου εξαµήνου, ο µέσος όρος
ηµερησίων εσόδων την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου για τα Capes έκλεισε στα 4.591
δολάρια (172,000 DWT – 4 TC Rates)
και 5.752 δολάρια (180,000 DWT – 5 TC Rates), έσοδα που δεν
κάλυπταν καν τα ηµερήσια έξοδα των πλοίων που κυµαίνονται στα 7.000 - 7.500 δολάρια την ηµέρα, εξαιρουµένου του οποιουδήποτε
χρηµατοδοτικού κόστους» επισημαίνει σε ανάλυση του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος
G.Moundreas SA:
«‘Ενας από τους λόγους που ο BDI αυξήθηκε είναι ο
κλάδος των Capes καθώς τον Ιούνιο οι εισαγωγές
σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα άρχισαν να παρουσιάζουν ελαφρώς
αυξητική πορεία, τη στιγµή που βάσει των τελευταίων στοιχείων τα αποθέµατα της
Κίνας στα λιµάνια είναι στους 80,2 εκ. τόνους, µειωµένα κατά 22,2 εκ. τόνους σε
ετήσια βάση γεγονός το οποίο ενισχύει την άποψη ότι η αυξητική πορεία θα συνεχιστεί
και τους επόµενους µήνες» και προσθέτει:
« Σύµφωνα µε την Goldman Sachs, το πρώτο 15νθήµερο του
Ιουνίου, ο όγκος φορτίων Iron Ore για εξαγωγή από τα κύρια λιµάνια της
Βραζιλίας και της Αυστραλίας παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά µε
τον µέσο όρο της περιόδου Ιανουαρίου – Μαΐου. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως από
το Port Hedland της Αυστραλίας, το µεγαλύτερο εξαγωγικό λιµάνι σε Iron Ore, οι
εξαγωγές του Ιουνίου παρουσίασαν αύξηση 12% σε ετήσια βάση. Αναφορικά µε τα
Panamax, ο κλάδος ενισχύθηκε από την σταθερή εξαγωγική «ροή» φορτίων από ECSA (East Coast South America), όπως για
παράδειγµα οι εξαγωγές σόγια από την
Βραζιλία τον Μάιο που έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, στους 10,9 εκ. τόνους. Σύµφωνα
µε την Commodore Research, τις τελευταίες 6 εβδοµάδες έπεσαν στην αγορά 165
φορτία Grains από South America συγκριτικά µε 110 φορτία την ίδια περίοδο του
2014, αλλά σε αντίθεση µε την περυσινή περίοδο, φέτος το Port Congestion είναι
σε χαµηλότερα επίπεδα».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.