16 Ιουλ 2015

Κάμψη 2,9% της διακίνησης κοντέινερ από την Cosco τον Ιούνιο

Πτώση της τάξεως του 2,9% σημείωσε κατά τη διάρκεια του Ιουνίου η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα σχετικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από τον κινεζικό όμιλο, τον φετινό Ιούνιο διακινήθηκαν συνολικά 252,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 260,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Πάντως, σε επίπεδο εξαμήνου διατηρήθηκε, έστω και οριακά, η ανοδική τροχιά της σχετικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, κατά το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν συνολικά 1,487 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.


Πάντως, η πτώση του Ιουνίου δεν ήταν η πρώτη του 2015, καθώς ακόμη μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση της σχετικής δραστηριότητας τον Απρίλιο, με 13,2% σε 225,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Σε κάθε περίπτωση, στελέχη της ΣΕΠ δεν εκφράζουν ιδιαίτερη ανησυχία σχετικά με τη φετινή πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αντίστοιχα, αναφορικά με την πορεία του Ιουλίου, η μέχρι στιγμής εικόνα δεν εμπνέει μεγάλη ανησυχία, παρά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, καθώς το εσωτερικό εμπόριο αποτελεί μικρό μέρος της σχετικής δραστηριότητας.

Επιπλέον, η πρόσφατη επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών, εφόσον επικυρωθεί και τυπικά, προβλέπεται να δώσει σημαντική ώθηση και στη δραστηριότητα της ΣΕΠ, καθώς θα αρθεί ώς ένα βαθμό και η αβεβαιότητα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Μάλιστα, εκτιμάται ότι θα «τρέξει» πολύ πιο καλά και η συμφωνία της ΣΕΠ, με την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Yang Ming Lines, βάσει της οποίας θα μεταφερθεί ένα σημαντικό μέρος του διαμετακομιστικού της εμπορίου στο λιμάνι του Πειραιά. Η συμφωνία ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση τις τελευταίες εβδομάδες και σύντομα αναμένεται να αποδώσει καρπούς.

Παράλληλα, η ΣΕΠ συνεχίζει να επενδύει στην αύξηση της παραγωγικότητας τόσο στην Προβλήτα ΙΙ, όσο και στην Προβλήτα ΙΙΙ. Πριν από λίγες εβδομάδες, οριστικοποιήθηκε η υποβολή μιας ακόμη παραγγελίας εννιά νέων ηλεκτρικών γερανοφόρων οχημάτων (E-RTG), με ορίζοντα παράδοσης εντός του 2016. Αποδέκτης της παραγγελίας ήταν η σουηδική εταιρεία Kalmar. Οι νέες γερανογέφυρες προορίζονται για την αύξηση της παραγωγικότητας στην Προβλήτα ΙΙΙ. Επιπλέον, η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει τις εννιά συνολικά γερανογέφυρες που παρήγγειλε το 2014, επίσης από την Kalmar. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο την ετήσια δυναμικότητα της ΣΕΠ, ενώ παράλληλα προβλέπεται να συμβάλει και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, λόγω του χαμηλότερου κόστους λειτουργίας. Με την προσθήκη και των νέων γερανογεφυρών έως το τέλος του 2016, εκτιμάται ότι η ΣΕΠ θα αγγίξει πλέον το ανώτατο δυνατό όριο στην ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, ήτοι τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr
Toυ Νίκου Ρουσάνογλου 
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.