30 Ιουλ 2015

Ναυλαγορά: Συγκρατημένη αισιοδοξία ενόψει Αυγούστου





Πάνω από τις 1.000 µονάδες παραμένει ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου με τα ον Ιούλιο να «εκπνέει». Το ερώτημα είναι εάν τον Αύγουστο θα διορθώσει όπως γίνεται  τέτοια εποχή κάθε χρόνο ή θα κρατηθεί σταθερά πάνω από το ψυχολογικό  όριο  που βρίσκεται σήμερα.

 «Γεγονός  είναι πως η άνοδος του δείκτη και κατ’ επέκταση των ηµερησίων εσόδων, κυρίως των T/C Rates και όχι τόσο των Spot Rates, έχει λειτουργήσει θετικά στην αγοραστική διάθεση για µεταχειρισµένα πλοία παρά το γεγονός ότι και οι τιµές των πλοίων έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις. Ο Ιούνιος αποδείχτηκε ένας ιδιαίτερα καλός µήνας για τον κλάδο των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, ιδιαίτερα για τα Capes και τα Panamax όπου οι υπό-δείκτες τους, BCI και BPI αυξήθηκαν κατά 60% περίπου ενώ των Supramax (BSI) και των Handysize (BHSI) αυξήθηκαν κατά 11% και 9% αντίστοιχα» επισημαίνεται στην εβδομαδιαία ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA:
 «Τα Capes, από τα µέσα του Ιουνίου και µετά άρχισαν να έχουν ανοδική πορεία λόγω της αύξησης της ζήτησης τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό. Το διάστηµα αυτό παρατηρήθηκε µία αύξηση της ζήτησης για Capes από τους κύριους εξαγωγείς σιδηροµεταλλεύµατος, όπως την BHP και την Rio Tinto, εντείνοντας την δραστηριότητα στην περιοχή του Ειρηνικού µε αποτέλεσµα την αύξηση των ηµερησίων εσόδων κατά 12%. Την ίδια στιγµή, η έλλειψη τονάζ (πλοίων) στο Ατλαντικό σε συνδυασµό µε την αυξηµένη ζήτηση οδήγησε σε αύξηση των Spot Rates κατά 20%. Συνολικά o µέσος όρος του 5TC, δηλαδή για τα Capes των 180,000 DWT, έχει παρουσιάσει αύξηση 72% περίπου το τελευταίο διάστηµα. Αντίστοιχα η αύξηση της δραστηριότητας από ECSA (East Coast South America) τον Ιούνιο είχε σαν αποτέλεσµα την αύξηση των εσόδων κατά 61% περίπου. Αυτό οφείλεται στο ότι τον Ιούνιο η δραστηριότητα των Grains έφτασε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως για παράδειγµα η µεταφορά Soybean από Santos για Qingdao» Και καταλήγει:
«Παράλληλα, η αύξηση της προσφοράς σε φορτία Coal από την Ανατολική Αυστραλία και την Ινδονησία οδήγησε σε αύξηση των ναύλων στον Ειρηνικό. Ειδικά για την Ινδονησία, να επισηµάνουµε πως η Κυβέρνηση έχει επιβάλει φόρο 1,5% στην αξία των εξαγώγιµων φορτίων Coal, φόρος ο οποίος αναµένεται να καταργηθεί από τον Αύγουστο, ευνοώντας έτσι ακόµη περισσότερο τις εξαγωγές. Τέλος, τα έσοδα των Supramax παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 11% λόγω της αύξησης των Κινεζικών εισαγωγών σε Nickel Ore από τις Φιλιππίνες αλλά και της αύξησης των εξαγωγών σε Coal απόν την Νότιο-Ανατολική Ασία προς την Ινδία και την Κίνα όπως επίσης και την αύξηση των εξαγωγών σε Grains από τις ΗΠΑ.»

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.