«Εξαιτίας της σημαντικά αυξημένης ζήτησης που παρουσιάζεται τόσο
φέτος όσο κυρίως για τα επόμενα 2 χρόνια για τις κρουαζιέρες, μας οδηγεί
στην απόφαση να προχωρήσουμε άμεσα σε νέες επενδύσεις και αύξηση του
στόλου μας και των δρομολογίων». Την επισήμανση αυτή κάνει μιλώντας στο
Newmoney.gr ο υπεύθυνος επενδύσεων του ομίλου Variety Cruises Φιλλιπος
Βενετόπουλος ο όποιος αναλύει τα επόμενα σχέδια του ομίλου. H Variety
Cruises
είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο έχοντας στην κατοχή της 12 πλοία χωρητικότητας έως και 72 επιβατών.
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Ποτέ αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την οικογενειακή επιχείρηση; Ήταν μια δύσκολη απόφαση;
Για να είμαι ειλικρινής μαζί σου, δεν είχα ποτέ φανταστεί τον εαυτό
μου εκτός της οικογενειακής επιχείρησης. Πέρασα τα παιδικά μου χρόνια
γνωρίζοντας ότι οι διακοπές μου θα είναι πάντα μέσα σε ένα πλοίο το
οποίο διασχίζει τις Ελληνικές θάλασσες. Κάθε χρόνο περίμενα με
ανυπομονησία την στιγμή που θα τελείωναν οι σχολικές μου υποχρεώσεις για
να ζήσω αυτό που πιστεύω πως πραγματικά αξίζει από την χώρα μας. Δεν
κάθισα λοιπόν να φανταστώ να δουλεύω σε κάτι διαφορετικό από αυτό που
τόσο πολύ αγαπούσα και αγαπώ, ούτε για μία στιγμή. Διότι κακά τα ψέματα,
από τα μεγαλύτερα αγαθά που προσφέρει η Ελλάδα είναι ο ήλιος και η
θάλασσα, σε συνδυασμό βέβαια με την ιστορία και την κουλτούρα μας. τη
μοναδικότητα της χώρας μας τη συνειδητοποιεί κανείς όσο περισσότερο
ταξιδεύει στον κόσμο. Τα παραπάνω μαζί με τους παραδοσιακούς δεσμούς της
οικογένειας μου με την θάλασσα, δεν άφηναν καμία αμφιβολία στο μυαλό
μου ότι η ενασχόληση με την επιχείρησή μας ήταν αυτό που πραγματικά
ήθελα να κάνω. Σημείωσε βέβαια ότι ήθελα προτού μπω στην εταιρία να έχω
μαζέψει όσες περισσότερες εμπειρίες στους εκπαιδευτικούς και
επαγγελματικούς τομείς, έτσι ώστε να μπορέσω να πατήσω στα πόδια μου
δυνατά και να μην αφήσω περιθώρια για αμφισβήτηση. Λένε όταν ο άνθρωπος
κάνει πλάνα ο Θεός γελά, έτσι κάπως συνέβη και στην περίπτωσή μου, καθώς
ενώ είχα αρκετές προτάσεις να εργαστώ στην Αμερική μόλις τελείωσα το
μεταπτυχιακό μου, η Ελλάδα με καλούσε δυνατά και καθαρά.
Η εταιρία μας όπως και η υπόλοιπη Ελλάδα ήταν εγκλωβισμένη στην κρίση
και έτσι αποφάσισα χωρίς δεύτερες σκέψεις να επιστρέψω και να αναλάβω
κάποιον πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να βοηθήσω όσο μπορούσα να ξαναδούμε
ήρεμες θάλασσες. Ούτως ή άλλως δε καθώς η εταιρία μας χαρακτηρίζεται από
εξωστρέφεια και συνεχή επαφή με ανθρώπους από κάθε άκρη του κόσμου,
είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
Ποια είναι η εικόνα που υπάρχει για τον τουρισμό φέτος στην Ελλάδα (Small ship cruise); Πως μας αντιμετωπίζουν οι Αμερικάνοι;
Γενικότερα ο Αμερικάνος θέλει να έρθει στην Ελλάδα. Οι τουριστικοί
οργανισμοί μεγάλοι και μικροί θέλουν να στείλουν τον πελάτη τους στην
Ελλάδα. Απλώς ακόμα είναι επιφυλακτικοί για τον απλούστατο λόγο πως δεν
νιώθουν
σίγουροι, ότι τα πράγματα έχουνε σταθεροποιηθεί. Σε οποιαδήποτε μου
συνάντηση με εκπροσώπους Αμερικανών Τουρ Οπερατέρ οι πρώτες ερωτήσεις
έχουν να κάνουν με την Ελληνική κατάσταση. Έχουν φτιάξει τα πράγματα;
Επικρατεί μεγάλη ανεργία; Έχει ανέβει η εγκληματικότητα; Τι διάθεση
επικρατεί; Η τελευταία ερώτηση είναι η αγαπημένη μου, διότι μου δίνει
εύκολο άλλοθι να απαντήσω μία πιο προσιτή αλήθεια. Οπότε από αυτό και
μόνο μπορείς να καταλάβεις ότι είναι πολύ σκεπτικοί. Σαν λαό μας
λατρεύουν και μας σέβονται, για την κουλτούρα μας και την ιστορία μας,
αλλά και για όλες της ομορφιές που έχει να προσφέρει η χώρα μας. Είτε
ξέρουν από πρώτο χέρι ή έχουνε ακούσει χιλιάδες ιστορίες για τους
αρχαιολογικούς χώρους μας, την θάλασσα μας, την ελληνική κουζίνα, το
άπλετο χρώμα και την πανέμορφη γραφικότητα των ελληνικών νησιών και
πολλά άλλα. Είναι όμως λυπηρό ένα πολύ μεγάλο μέρος των κρουαζιερών στη
χώρα μας να προτιμούν να το ξεκινούν από την Τουρκία, καθώς όπως είναι
γνωστό σε όλους οι απ' ευθείας πτήσεις στην Ελλάδα από την Αμερική είναι
σχεδόν εκμηδενισμένες τα τελευταία χρόνια.
Δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί ακόμα η σεζόν για να μπορέσω να απαντήσω
με ειλικρίνεια για το ποσοστό τις ανόδου στις κρατήσεις μας σε σχέση με
τις προηγούμενες χρονιές, όμως υπάρχει σαφέστατα σημαντική άνοδος. Ενώ η
Ελλάδα δεν έχει φτάσει ακόμη στα νούμερα του 2008, η εταιρία μας από το
2009 που ξεκίνησε η κρίση δρομολόγησε τμήμα του στόλου μας στο
εξωτερικό (Αδριατική, Δυτική Μεσόγειο, Δυτική Αφρική, Σεϊχέλες, Παναμά
κλπ.). Η αλλαγή αυτή στρατηγικής συνέβαλλε στο να αντεπεξέλθουμε με
επιτυχία στη κρίση που βίωσε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια και μας
εξασφάλισε πρόσθετα σημαντικά έσοδα ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες που
ο τουρισμός της χώρας μας είναι ανύπαρκτος.
Η θεωρία μου είναι ότι ο Αμερικάνος πάντα ονειρεύεται να έρθει στην
Ελλάδα, απλά σε στιγμές όπως αυτήν το βάζει σε λίστα αναμονής μέχρι να
έρθουν τα πράγματα σε μία απόλυτη ευθεία και βεβαίως να έχει
περισσότερες επιλογές
αεροπορικής σύνδεσης. Αν είχα μία φωνή να μιλήσω σε όλη την Ελλάδα, θα
ήθελα να πω ότι είτε αγαπούμε τους ξένους είτε όχι, ο τουρισμός είναι
απαραίτητος για την επιβίωση και την ανάπτυξη της Ελλάδας, και αυτό
πρέπει να το θυμόμαστε και να πράττουμε αναλόγως και έμπρακτα. Και έτσι
θα δούμε κάποτε το φως στο τούνελ και θα καρπωθούμε αυτό που πιστεύω πως
δικαιούται η χώρα μας.
Οι περισσότεροι πελάτες προέρχονται από τις ΗΠΑ ή την
Ευρώπη; Ποια είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη για τον Αμερικανό και τον
Ευρωπαίο;
Η εταιρία μας παραδοσιακά αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων
της από την αγορά της Αμερικής, που στο παρελθόν κυμαινόταν περίπου στο
90% των συνολικών κρατήσεων ενώ, τώρα, βρίσκεται στο 70%. Το γεγονός
αυτό οφείλεται στο ότι οι Αμερικανική κουλτούρα και υψηλή παιδεία
διακοπών βρίσκει πιο προσιτή σαν ιδέα την πραγματοποίηση μίας
κρουαζιέρας σε σκάφος αναψυχής ή μικρό κρουαζιερόπλοιο στο Αιγαίο. Μικρή
χώρα, μικρά νησιά, μικρά πλοία, μεγάλη ιστορία, υψηλό σέρβις. Με λίγα
λόγια αποτελεί ένα όνειρο ζωής για τον Αμερικάνο μέσου και ανώτερου
οικονομικού επιπέδου.
Ο μέσος Ευρωπαίος απτήν άλλη δεν βρίσκεται τελικά τόσο μακριά από όλα
αυτά, έτσι ώστε να αποζητά μια Ελληνική κρουαζιέρα. Ένας απ’ τους
λόγους είναι ότι με κάποια απ’ τις πολλές πτήσεις τσάρτερ από την χώρα
του, μέσα σε λίγες ώρες βρίσκεται σε ένα από τα Ελληνικά νησιά. Τέλος,
χωρίς να σε φορτώσω με στατιστικά στοιχεία θα σου αναφέρω ότι ο
Αμερικάνος γενικά ξοδεύει σημαντικά περισσότερα χρήματα στις Ελληνικές
διακοπές από τον Ευρωπαίο κατά ένα ποσοστό που πλησιάζει το 30%. Πέραν
τούτου ο Αμερικάνος δίνει λιγότερη προσοχή σε ειδικές προσφορές,
ημερομηνίες εκτός σεζόν, καθώς κιόλας θέλει συχνότερα την απόλαυση μίας
καμπίνας υπερπολυτελείας, αντί της οικονομικότερης.
Έχει διαφοροποιηθεί το «κλίμα» για την Ελλάδα σε σχέση με τις προηγούμενες δυο η τρεις χρονιές;
Σαφέστατα και αυτό αντικατοπτρίζεται στις αυξημένες κρατήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Αυτή την στιγμή πόσα πλοία έχει στο χαρτοφυλάκιο της η
εταιρία; Πόσα από αυτά βρίσκονται στην Ελλάδα και πόσα στις υπόλοιπες
χώρες;
Ο στόλος της εταιρίας αποτελείται από 8 πλοία χωρητικότητας από 49
έως και 72 επιβατών. Το τελευταίο από τα επτά μας κρουαζιερόπλοια /
MEGAYACHT ναυπηγήθηκε εξ' ολοκλήρου στην Ελλάδα από Ελληνικά χέρια και
ανταγωνίζεται επιτυχώς τα πολυτελέστερα μικρά κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως
ταξιδεύοντας κυρίως στη Δυτική Μεσόγειο, τη χώρα μας και το χειμώνα
Παναμά, Κόστα Ρίκα, Κολομβία. Τα 3 εκτελούν μόνιμους ναύλους στα
Ελληνικά νησιά και τα υπόλοιπα τέσσερα εκτελούν ναύλους στο εξωτερικό
είτε σε μορφή τσάρτερ ή προγραμματισμένες κρουαζιέρες. Διαθέτουμε επίσης
4 yachts πολυτελείας προς ενοικίαση σε πελάτες που έχοντας την
οικονομική άνεση αναζητούν μία ακόμα πιο VIP εμπειρία.
Η σημαντικά αυξημένη ζήτηση που παρουσιάζεται τόσο φέτος όσο κυρίως
για τα επόμενα 2 χρόνια για τις κρουαζιέρες μας οδηγεί στην απόφαση να
προχωρήσουμε άμεσα σε νέες επενδύσεις και αύξηση του στόλου μας και των
δρομολογίων μας και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση ανακοίνωσης και
υλοποίησης τους.
Οι μαρίνες στην Ελλάδα συνεργάζονται μαζί σας ή τα προβλήματα του παρελθόντος παραμένουν;
Οι μαρίνες είναι βασικό και απαραίτητο εργαλείο για την πετυχημένη
ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. και η αλήθεια είναι πως η χώρα μας για
πολλά χρόνια έχασε σημαντικό έδαφος στη κατασκευή και αναβάθμιση νέων
και παλαιών μαρίνων σε βάρος των γειτονικών χωρών (κυρίως Τουρκία και
Κροατία). Αυτό που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος είναι η πρόσφατη πώληση ή
παραχώρηση πολλών κομβικών Μαρίνων σε ξένους επενδυτές. Ιδανικά αυτό που
ευελπιστούμε είναι πως με την είσοδο νέων επενδυτών οι υποδομές και οι
παροχές των Μαρίνων θα γίνουν πιο σύγχρονες και πιο ανταγωνιστικές
προφέροντας ανώτερο επίπεδο υπηρεσιών για την καλύτερη υποστήριξη των
έργου μας και θα προσελκύσουν πολλά ξένα ιδιωτικά και επαγγελματικά
σκάφη για να ξαναγίνει η χώρα μας παγκόσμιο κέντρο θαλάσσιου τουρισμού,
κάτι που κατά την άποψή μου δικαιούται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.