11 Απρ 2014

Η ναυλαγορά θα είναι υποτονική λόγω του Πάσχα

Ανάλυση G.Moundreas SA


Ο δείκτης συνέχισε για όγδοη συνεχόμενη ημέρα την πτωτική του πορεία, χάνοντας σε αυτό το
διάστημα 367 μονάδες επηρεάζοντας αντίστοιχα όλους τους επιμέρους δείκτες και αν αναλογιστούμε ότι την επόμενη εβδομάδα η αγορά θα είναι υποτονική λόγω του Πάσχα, όπου φέτος το Χριστιανικό με το Καθολικό συμπίπτει, δεν αναμένουμε την αγορά να επιδείξει ιδιαίτερη δυναμική. Παρά την πτωτική


πορεία του δείκτη, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των πλοίων παραμένει πάνω από το OPEX Break
Even Point με μόνη εξαίρεση τα Panamax τα οποία εδώ και μία εβδομάδα περίπου δεν καλύπτουν τα
OPEX τους.
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία η πτωτική πορεία των Panamax οφείλεται στη υπέρ-προσφορά
πλοίων στον Ατλαντικό, καθώς και λόγω καθυστερήσεων η ακυρώσεων εξαγωγών Grains από South
America προς Κίνα. Γενικότερα, η πτώση του δείκτη οφείλεται μερικώς στο πλεονασματικό τονάζ
στην αγορά λόγω της μείωσης των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα αλλά και στην μεγαλύτερη
μείωση της ζήτησης από ότι αναμενότανε για Soybeans επίσης από την Κίνα. Εικάζεται μάλιστα ότι
η Κίνα πιθανώς να προβεί σε ακυρώσεις φορτίων Grains από την Βραζιλία το οποίο θα έχει σαν
αποτέλεσμα την περεταίρω μείωση των ημερησίων εσόδων. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως
το US Department of Agriculture (USDA) ανακοίνωσε πτώση των τιμών μεταφοράς ανά τόνο από
US Gulf προς Ιαπωνία επισημαίνοντας πως η τιμή των $ 51,50 ανά τόνο την προηγούμενη εβδομάδα
είναι μειωμένη κατά 11% από την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Παρά την διορθωτική πορεία του δείκτη, τα θεμελιώδη μεγέθη σε συνδυασμό και με την
κυκλικότητα του κλάδου, συνεχίζουν να συνηγορούν για βελτίωση της αγοράς κατά τη διάρκεια του
χρόνου. Να υπενθυμίσουμε πως ο δείκτης τείνει να έχει χαμηλή πορεία το 1ο τρίμηνο κάθε χρόνου
ενώ οι πιο «δυνατοί» μήνες είναι οι τελευταίοι μήνες του χρόνου. Αξίζει να αναφέρουμε πως πορεία
του BDI το πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι αρκετά καλύτερη από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013,
καθώς η χαμηλότερη και υψηλότερη τιμή του για φέτος ήτανε στις 1,085 και 2,113 μονάδες ενώ την
ίδια περίοδο πέρυσι ήτανε στις 698 και 935 μονάδες αντίστοιχα. Οφθαλμοφανής απόδειξη ότι τα
καλύτερα είναι μπροστά μας είναι ότι η αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία συνεχίζεται,
έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των πλοίων αλλά και την μείωση των πλοίων προς
διάλυση με εξαίρεση αυτή των Containers.
Ο μέσος όρος τιμών των πλ

οίων 10ετίας του 1ου τριμήνου του 2014 συγκριτικά με τον μέσο όρο
τιμών του τελευταίου τριμήνου του 2013 έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 15% για τα Capes, 20% για
τα Panamax, 18% για τα Supramax και 7% για τα Handysize, το οποίο έρχεται να επιβεβαιώσει την
αυξανόμενη αγοραστική διάθεση όπου με τη σειρά του επιβεβαιώνει, όπως προαναφέραμε, τη
γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.