Από
τα πιο επικίνδυνα στοιχεία του ενεργητικού των ευρωπαϊκών τραπεζών
είναι τα ναυτιλιακά δάνεια σύμφωνα με εκπρόσωπο της ΕΚΤ, γεγονός που
έχει προκαλέσει την ανησυχία τόσο των τραπεζών όσο και των ναυτιλιακών
εν όψει των stress tests, τονίζει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γερμανική ναυτιλιακή Reederei Heinrich η οποία “βουλιάζει” από τα δάνεια καθώς το χρέος €22 εκατ. προς την HSH Nordbank μπορεί να προκαλέσει την κατάσχεση των δύο εκ των τριών πλοίων του.
Οι γερμανικές τράπεζες HSH Nordbank, Commerzbank και Norddeutsche Landesbank Girozentrale ήλεγχαν περίπου το ένα τρίτο της $475 δισ. ναυτιλιακής αγοράς στα τέλη του 2012, σύμφωνα με τον αναλυτή της Moody’s Swen Metzler, ωστόσο, η ΕΚΤ ενδέχεται να μην δεχτεί τον τρόπο που αυτές αξιολογούν τα πλοία των ναυτιλιακών ως εγγύηση για τα δάνεια που δίνουν, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αξιολόγηση τους από την ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα.
Αν και οι τρεις τράπεζες έχουν €3,6 δισ. σε προβλέψεις για μη εξυπηρετούμενα ναυτιλιακά δάνεια, η ανησυχία για το αν θα λάβουν πίσω τα χρήματά τους ή αν θα χρειαστούν περισσότερα κεφάλαια για την κάλυψη των επισφαλών δανείων παραμένει.
Ενδεικτικά, η HSH Nordbank, ο μεγαλύτερος δανειστής στη ναυτιλία παγκοσμίως, ανακοίνωσε στα αποτελέσματα δ' τριμήνου του 2013 ότι τα “κόκκινα” ναυτιλιακά δάνεια της ανέρχονται σε €9 δισ. και αντιστοιχούν στο 43% των συνολικών δανείων της στη βιομηχανία, ενώ στην Commerzbank, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονταν στα €3,9 δισ. ή στο 27% των ναυτιλιακών δανείων της στο τέλος του 2013.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γερμανική ναυτιλιακή Reederei Heinrich η οποία “βουλιάζει” από τα δάνεια καθώς το χρέος €22 εκατ. προς την HSH Nordbank μπορεί να προκαλέσει την κατάσχεση των δύο εκ των τριών πλοίων του.
Οι γερμανικές τράπεζες HSH Nordbank, Commerzbank και Norddeutsche Landesbank Girozentrale ήλεγχαν περίπου το ένα τρίτο της $475 δισ. ναυτιλιακής αγοράς στα τέλη του 2012, σύμφωνα με τον αναλυτή της Moody’s Swen Metzler, ωστόσο, η ΕΚΤ ενδέχεται να μην δεχτεί τον τρόπο που αυτές αξιολογούν τα πλοία των ναυτιλιακών ως εγγύηση για τα δάνεια που δίνουν, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αξιολόγηση τους από την ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα.
Αν και οι τρεις τράπεζες έχουν €3,6 δισ. σε προβλέψεις για μη εξυπηρετούμενα ναυτιλιακά δάνεια, η ανησυχία για το αν θα λάβουν πίσω τα χρήματά τους ή αν θα χρειαστούν περισσότερα κεφάλαια για την κάλυψη των επισφαλών δανείων παραμένει.
Ενδεικτικά, η HSH Nordbank, ο μεγαλύτερος δανειστής στη ναυτιλία παγκοσμίως, ανακοίνωσε στα αποτελέσματα δ' τριμήνου του 2013 ότι τα “κόκκινα” ναυτιλιακά δάνεια της ανέρχονται σε €9 δισ. και αντιστοιχούν στο 43% των συνολικών δανείων της στη βιομηχανία, ενώ στην Commerzbank, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονταν στα €3,9 δισ. ή στο 27% των ναυτιλιακών δανείων της στο τέλος του 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.