21 Απρ 2014

Λιγότερο από 5% οι πτωχεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών



Το θέμα της φορολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών με έδρα την Ελλάδα συνεχίζει να απασχολεί τον ελληνικό εφοπλισμό που είναι ενοχλημένος από την υποχρεωτική βάση νόμου μετατροπή της εθελοντικής οικονομικής εισφοράς σε υποχρεωτική. 


Πρόσφατα ο Πάνος Λασκαρίδης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και διευθύνων σύμβουλος της Laskaridis Shipping, σε ομιλία του στο πλαίσιο εκδήλωσης   του  Ομίλου  ECONOMIA στον ΟΛΠ συζήτηση με θέμα "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ Χθες-Σήμερα-Αύριο", ευχήθηκε «να μην διαρραγεί ο δεσμός της Ναυτιλίας με την Ελληνική πολιτεία λόγω αψυχολόγητων ενεργειών όπως οι πρόσφατες του Υπουργείου Οικονομικών».

Στη συνέχεια τόνισε τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία : «Στο οικονομικό επίπεδο, οι ωφέλειες φθάνουν (σε μέτρηση 2010) τα 13,5 δις ευρώ τον χρόνο. Τα 7,5 δισ. αφορούν άμεσο όφελος, από την μισθοδοσία των ασχολούμενων με την ναυτιλία στις αγορές στην Ελλάδα. Το 2,8 δισ. προέρχονται από τα "παραναυτιλιακά" επαγγέλματα, του cluster της ναυτιλίας (ναυλώσεις, τράπεζες, μεσίτες, νηογνώμονες, νομικά κλπ.). Τα 3,4 δισ. αφορούν επενδύσεις που αφορούν πιο χαλαρά την ναυτιλία» και προσέθεσε:

«Από πλευράς απασχόλησης, 38-40.000 άτομα ασχολούνται άμεσα σε ναυτιλιακές εργασίες, 30.000 επιπρόσθετα στο  cluster, ενώ 18.000 στην "επαγωγική" ναυτιλιακή δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει 90.000 θέσεις εργασίας - δηλαδή κάπου 250.000 άτομα που ζουν στην Ελλάδα από την ναυτιλία.

Τέλος, χρειάζεται να θυμάται κανείς ότι επενδύσεις 13,5 δισ. το 2013 επέτρεψαν 275 νέες ναυπηγήσεις - που δημιουργούν το αυριανό παραγωγικό δυναμικό της ναυτιλίας. Ενώ οι περισσότερες επενδύσεις onshore, πολλών ετών, στην Ελλάδα - τράπεζες, ναυπηγεία, ξενοδοχεία, διυλιστήρια, real estate - συνδέονται με φορείς της ναυτιλίας».

Λίγο καιρό νωρίτερα, ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς
Πανεπιστημίου, στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε στο φορολογικό σύστημα επεσήμανε ότι παρά το γεγονός  ότι η ναυτιλιακή κρίση διαρκεί από το 2008, λίγες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο.

 «Το ποσοστό πτωχεύσεων ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων σε πέντε χρόνια κρίσης στο σύνολο είναι κάτω του 5%, κατά μέσο όρο 1% ετησίως», επεσήμανε  ο κ.Θ. Μαρτίνος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.