16 Απρ 2014

Διχάζει το project για LNG στην Ακτοπλοία






Η μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της χρήσης LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας, είναι ο στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ο ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης το επανέλαβε πρόσφατα στην διάσκεψη για τη Νησιωτικότητα, που έλαβε  χώρα στο Ίδρυμα Ευγενίδη, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της ΕΕ.
Η χρησιμοποίηση του LNG στην ακτοπλοΐα είναι μία ευρωπαϊκή προτεραιότητα και το ΥΝΑ εκτιμά ότι μπορούν να εξασφαλισθούν τα κονδύλια που θα χρειασθούν για να χρηματοδοτηθεί το  κόστος των μετατροπών στις μηχανές των πλοίων.
Όπως επισημαίνει ο υπουργός, το καύσιμο αφενός είναι πιο οικονομικό από το πετρέλαιο  και αφετέρου πιο φιλικό προς το περιβάλλον.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΝΑ,  «ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη υποβάλλει προτάσεις για τη μετατροπή των πλοίων  με συνέπεια την αντικατάσταση του ακριβού diesel MDO, με το κατά 40% φθηνότερο καύσιμο LNG».

Ο  Μ. Βαρβιτσιώτης έχει αναθέσει στη Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του σχεδίου, καθώς η ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών έχει εξελιχθεί σε κυρίαρχη προτεραιότητα στο υπουργείο.
Ο αντίλογος

Όμως πολύ καλοί γνώστες της ελληνικής  ακτοπλοίας αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας εν γένει έχουν διαφορετική γνώμη.   
«Το ότι με τη χρήση του φυσικού αερίου θα επιτευχθούν σημαντικές οικονομίες είναι προφανές.  Όπως είναι και ηλίου φαεινότερο και επείγον το ότι είναι απαραίτητη η οικονομική εξυγίανση των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.  Το πρώτο βρίσκεται σε στάδιο μελέτης, εξέτασης τεχνικών δυνατοτήτων και κοστολόγησης, ειδικά για τη μετατροπή μηχανών πλοίων που ήδη είναι στο νερό. Το δεύτερο είναι κάτι, θα έλεγα εκ των ων ουκ άνευ, που πρέπει να εφαρμοσθεί «χθες» επισημαίνει πολύπειρος τραπεζίτης και αναρωτιέται:
 « Που βασίζεται το ΥΝΑ για να πιστεύει ότι υπάρχει δυνατότητα να εξασφαλιστούν τα κονδύλια που χρειάζονται για να χρηματοδοτηθεί το κόστος των μετατροπών;    Τι έχει να προσφέρει η ΓΓΑΝΠ στην ολοκλήρωση ενός σχεδίου για την μείωση των λειτουργικών εξόδων των εταιριών του κλάδου;» και προσθέτει:
«Εκείνο που μπορεί να κάνει το ΥΝΑ, έπρεπε να το έχει ήδη κάνει είναι να θεσπίσει απλά νοικοκυρεμένα μέτρα.  Ως, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, αναφέρω τη μείωση πληρωμάτων (χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας), μείωση του ΦΠΑ, εξορθολογισμό  των γραμμών και κατάργηση της γραφειοκρατίας. Η Ένωση των Ακτοπλόων έχει υποβάλλει κατά καιρούς σωρεία προτάσεων.
Μέχρι τότε, για τη πραγμάτωση του «ονείρου» πρέπει να υπολογιστεί το κόστος και η δυνατότητα μετατροπής των μηχανών, ειδικά των τετράχρονων, η απαραίτητη μετατροπή δεξαμενών για τη αποθήκευση του LNG, ως και η υποδομή για σταθμούς ανεφοδιασμού.  Είναι, ίσως, ειρωνικό ότι το Qatar παρουσιάζεται, για μια ακόμη φορά, ως σωτήρας με  την επαγγελία δημιουργίας σταθμού εφοδιασμού στο Πειραιά.  Όσο για την έκφραση ευχής ότι θα είναι ευτύχημα και κατόρθωμα να υπάρξει «έστω και ένα πλοίο που θα χρησιμοποιεί LNG το 2014» έχω να κάνω τούτο το σχόλιο: ή έχουμε τη τεχνολογία οπότε η πρόοδος είναι μαζική, ή δε την έχουμε».

 ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "Παραπολιτικά"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.