Το
πρώτο τρίμηνο
του 2014, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου παρουσίασε αύξηση 7% από χρόνο σε χρόνο ενώ η αύξηση του αριθμού των πλοίων (Fleet Supply) κινήθηκε
στο 5%. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα την βελτίωση των εσόδων κατά τη διάρκεια του
πρώτου τριμήνου.
«Τον
Μάρτιο τα ημερήσια έσοδα
των Capes ήταν στα 18.600 δολάρια
παρουσιάζοντας
αύξηση
200% από τον Φεβρουάριο ενώ οι υπόλοιποι τύποι πλοίων παρέμεναν σε σταθερά επίπεδα με μόνη εξαίρεση αυτή των Panamax που από τον Φεβρουάριο στον Μάρτιο τα έσοδα τους μειώθηκαν κατά 14% στα 8.700 την ημέρα,
κυρίως λόγω των μειωμένων
εξαγωγών σε Grains και Soybean από την Νότιο Αμερική» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«
Κατά τη διάρκεια του
Απριλίου, ο BDI έχει εισέλθει σε τροχιά διόρθωσης λόγω της μειωμένης
βιομηχανικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας, των υψηλών αποθεμάτων
σε εμπορεύματα ξηρού φορτίου
αλλά και την «σφικτή» πιστωτική πολιτική της Κίνας. Πάντως, ο μέσος όρος του BDI από την αρχή του χρόνου μέχρι και τις 11 Απριλίου έκλεισε στις
1,344 μονάδες, ο οποίος είναι σημαντικά υψηλότερος, κατά 67,2% από την ίδια περίοδο
του 2013».
Όσο
αφορά την «σφιχτή» πιστωτική πολιτική της Κίνας, οι Κινέζοι εισαγωγείς
λόγω ότι δεν κατάφεραν να πάρουν πίστωση ή να ανοίξουν Letter of
Credits αθέτησαν (Default) την υποχρέωση τους για εισαγωγή τουλάχιστον
500.000 τόνων Soybeans. Πηγές από το Πεκίνο αναφέρουν πως υπάρχουν περίπου 5 με 6 Panamax σε λιμάνια τα οποία δεν
μπορούν να ξεφορτώσουν καθώς οι αγοραστές δεν έχουν καταφέρει να ανοίξουν LC’s και
άλλα τόσα πλοία τα οποία είναι εν πλω και για τα οποία φορτία τους επίσης δεν έχουν
ανοιχτεί LC’s.
«Πληροφορίες αναφέρουν
και ιδιαίτερα για τα Panamax, ότι η αγορά μάλλον
έχει φτάσει στο χαμηλότερο της σημείο, καθώς οι πλοιοκτήτες αρνούνται – τουλάχιστον προς το
παρόν - να δεχθούν τους ναύλους
που προτείνουν οι ναυλωτές και εκτιμούν ότι σιγά – σιγά θα υπάρξει βελτίωση
αλλά θα
χρειαστεί κάποιο διάστημα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA:
«Σύμφωνα
με την MIDF
Research από την Μαλαισία, τα χειρότερα για την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν παρέλθει, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη συνεχίζουν και παραμένουν
θετικά λόγω των
βελτιωμένων
οικονομικών μεγεθών παγκοσμίως αλλά δίνει και ιδιαίτερη
βαρύτητα στην πρόσφατη απόφαση
της Κίνας για την ανάπτυξη και βελτίωση
του σιδηροδρομικού
της δικτύου, όπου το
ύψος της επένδυσης
εκτιμάται στα $ 25 δισ. περίπου.
Η κίνηση αυτή
της Κίνας η
οποία
έχει στόχο να δώσει γενικότερη
ώθηση στην οικονομία της, με απώτερο σκοπό να συντηρήσει τους ρυθμούς
ανάπτυξης στο 7,5%, θα δώσει ώθηση στην παραγωγή σιδήρου αυξάνοντας έτσι τις
εισαγωγές Iron Ore και Coal».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.