Καθώς οι εικασίες ότι η προσφορά των Containers θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό οι Cash Buyers
προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα πλοία από προηγούμενες αγορές, χωρίς όμως οι End Buyers να
ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους.
Η μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου, ιδιαίτερα στο Μπαγκλαντές, έχει αφήσει για άλλη μία
φορά εκτεθειμένους τους Cash Buyers οι οποίοι είχαν αγοράσει σε υψηλά επίπεδα ενώ στην Ινδία,
παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση από τα διαλυτήρια οι πράξεις είναι αρκετά περιορισμένες καθώς
οι End Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν στα επίπεδα αυτά, τα οποία για άλλη μία φορά
ήταν και είναι βασισμένα σε σπέκουλα από την πλευρά των Cash Buyers.
Tο Πακιστάν, εκτός ότι δεν μπορεί να χτυπήσει τις τιμές των ανταγωνιστών του, ταυτόχρονα
αντιμετωπίζει και την μείωση των πλοίων προς διάλυση, καθώς τα Containers που υπάρχουν στην
αγορά δεν μπορεί να τα δεχθεί λόγω βυθίσματος.
Η Κίνα, συνεχίζει να ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσω των κρατικών της εταιριών και ουσιαστικά
δεν συμμετέχει στην διεθνή αρένα.
Συνολικά, ο αριθμός των διαλύσεων για τον πρώτο μήνα του 2014 δεν έχει να επιδείξει μεγάλα
νούμερα στον «απόηχο» των υψηλών ναύλων το τελευταίο τρίμηνο του 2013 που λειτούργησε
αποτρεπτικά στο να οδηγηθούν πλοία προς διάλυση. Από την άλλη όμως τα τρέχοντα επίπεδα των
τιμών είναι αρκετά υψηλά, το οποίο οφείλεται στην νομισματική σταθεροποίηση, ιδιαίτερα στην
Ινδία, την σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν αλλά και στην
μείωση των προσφερόμενων πλοίων. Η μόνη εξαίρεση στην προσφορά πλοίων είναι αυτή του κλάδου
των Panamax Containers (3,000 – 5,000 TEU), όπου το μέλλον στον κλάδο αυτό δεν διαμηνύεται ότι
θα είναι θετικό και οι πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να εκμεταλλευτούν τα υψηλά επίπεδα των
τιμών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο μέσος όρος των εβδομαδιαίων διαλύσεων για τον Ιανουάριο του 2014
ανήρθε στα 10 πλοία την εβδομάδα δηλαδή 52% μειωμένος από τον αντίστοιχο μέσο όρο του
Ιανουαρίου του 2013 όπου ήτανε στα 21 πλοία την εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 732,393 DWT, εκ των
οποίων περίπου το 48% (351,556 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 43% (318,095 DWT)
δεξαμενόπλοια και το 4% (62,742) Containers.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.