Το petas.gr μπήκε δυνατά στην online αγορά αεροπορικών εισιτηρίων
ενισχύοντας σημαντικά, σε σύντομο χρόνο, τις τουριστικές μπίζνες του
ισχυρού εφοπλιστικού ομίλου
Τρία χρόνια χρειάστηκε η ιστοσελίδα petas.gr για να αποδείξει ότι οι
καλύτερες και πιο αποδοτικές δουλειές μέσα στην κρίση γίνονται μέσα από
το Ιντερνετ. Ο κυριότερος λόγος είναι ότι απαιτούν ελάχιστο κεφάλαιο σε
σχέση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις, έχουν χαμηλά λειτουργικά κόστη
και η αγορά στην οποία απευθύνονται είναι τεράστια.
και σταδιακά σε 20 χώρες της Ε.Ε., η εταιρεία του εφοπλιστή Συμεών
Παληού, ιδρυτή της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Diana
Shipping, έχει κάνει άλματα. Οσα χρειάστηκε 30 ολόκληρα χρόνια για να
πετύχει το παραδοσιακό τουριστικό γραφείο Altair, το οποίο ξεκίνησε στις
αρχές της δεκαετίας του ’80 να μεταφέρει τα πληρώματα του ισχυρού
εφοπλιστικού ομίλου, το πέτυχε το τελευταίο διάστημα το διαδικτυακό
πείραμα. Σήμερα, το κλασικό τουριστικό γραφείο αντιπροσωπεύει μόλις το
1/10 του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών. Μια νεανική ομάδα στελεχών, με
μεγάλη πείρα στον χώρο των online πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών, έκανε
την έκπληξη προσελκύοντας διεθνείς πελάτες και προσθέτοντας δεκάδες
χιλιάδες ευρώ στον τζίρο της εταιρείας. Η συνταγή δεν είναι άγνωστη.
Προσφέρει ευελιξία στην αγορά εισιτηρίων, ανταγωνιστικές τιμές και ένα
αποτελεσματικό after sales service προκειμένου να κρατά δεμένους τους
πελάτες με την επιχείρηση. Πουλώντας περισσότερα από 1.200 εισιτήρια την
ημέρα, που μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεπεράσουν τα 2.000, και με
πελατολόγιο σε μεγάλες χώρες της Ε.Ε., η ιστοσελίδα πώλησης αεροπορικών
κυρίως εισιτηρίων ανεβάζει συνεχώς στροφές, αποδεικνύοντας ότι εκτός από
τις θύελλες της θάλασσας οι Χιώτες καραβοκύρηδες μπορούν να κυβερνούν
και τα βαθιά νερά της τεχνολογίας. Πέρυσι οι ρυθμοί ανάπτυξης για το
διεθνές κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου έτρεξαν με 250%, πετυχαίνοντας
ετήσιο τζίρο συναλλαγών 50 εκατ. ευρώ. Αιτία της μεγάλης ανάπτυξης ήταν η
επέκταση της εταιρείας σε 20 χώρες του εξωτερικού με το εμπορικό σήμα
Tripair, που της άνοιξε νέους δρόμους στο online traveling, με στόχο
μέσα στην επόμενη τριετία να καλύψει όλες τις χώρες της Ε.Ε. Αγορές όπως
της Ολλανδίας, της Ιρλανδίας και της Αυστρίας εκτίναξαν τα νούμερα, ενώ
η σταδιακή επέκταση τους επόμενους μήνες σε Ισπανία και Γαλλία αλλά και
σε νέες αγορές υπολογίζεται να διπλασιάσει τον τζίρο μέχρι τέλη του
έτους. «Είμαστε πλέον ένα γραφείο με προγραμματιστές, αναλυτές και
καινούριες ειδικότητες, καθώς η τεχνολογία έχει αντικαταστήσει τα
κλασικά counters», δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Νίκος Περούλης, project
manager του διαδικτυακού τουριστικού πρακτορείου.
Ενας στους τρεις αγοράζει online
Δεν έχει αμφιβολίες ότι όλη η αγορά θα συναλλάσσεται μέσω Ιντερνετ
μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, όταν σήμερα πάνω από το 30% του συνολικού
τζίρου των αεροπορικών εισιτηρίων γίνεται ηλεκτρονικά. Τα χαμηλά κόστη
λειτουργίας των επιχειρήσεων ηλεκτρονικών συναλλαγών επιτρέπουν σε
αρκετές περιπτώσεις και μειωμένα ναύλα, που ανάλογα με τον προορισμό
αλλά και την αξία του εισιτηρίου μπορεί να είναι από 10 έως 50 ευρώ.
Αυτό προσελκύει ακόμη περισσότερο τους χρήστες που κυνηγούν καλύτερες
τιμές και προσφορές. «Οταν πουλάς μαζικά εισιτήρια, έχεις τη δυνατότητα
να περιορίσεις το περιθώριο κέρδους και να δώσεις στον κόσμο καλύτερες
τιμές», εξηγεί ο κ. Περούλης, που ομολογεί ότι την ώρα της κρίσης το
ιντερνετικό εγχείρημα έσωσε την παρτίδα για την επιχείρηση λόγω της
δραματικής συρρίκνωσης της ταξιδιωτικής αγοράς. «Δεν είναι τυχαίο ότι
μεγάλα τουριστικά γραφεία κατέβασαν ρολά τα τελευταία χρόνια και η
εξωστρέφεια που μας πρόσφερε το site μας βοήθησε να ξεπεράσουμε την
κρίση», επισημαίνει το στέλεχος της εταιρείας. Στην Ελλάδα η ιστοσελίδα
εκτός από αεροπορικά εισιτήρια καλύπτει όλο το φάσμα της τουριστικής
αγοράς, προσφέροντας και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενοικιάσεις αυτοκινήτων,
διαμονή σε ξενοδοχεία, διοργάνωση συνεδρίων κ.ά. Ο κ. Περούλης
επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από τον κόσμο για τα
εισιτήρια της ιρλανδικής εταιρείας low cost Ryanair. Επισημαίνει, όμως,
ότι ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της στην ελληνική εσωτερική αγορά
θα βγουν αφού οι πελάτες δοκιμάσουν τις υπηρεσίες της, δουν τι αγόρασαν
στις τιμές που προσφέρθηκαν και τι επιπλέον χρεώσεις αναγκάστηκαν να
πληρώσουν για καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.