Φωτό: Ι.Χαλάς: «Το να υπάρχει μία
επικυρωμένη σύμβαση είναι ένα θετικό
βήμα. Και βλέπουμε…»
Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το newmoney.gr
Αναδημοσίευση
Μηδενικές αυξήσεις και μείωση των
επιδομάτων προβλέπει η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
με τον Σύνδεσμό Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
«Το να υπάρχει μία επικυρωμένη σύμβαση είναι ένα θετικό βήμα. Και βλέπουμε…» δήλωσε
στο newmoney.gr ο γενικός
γραμματέας της ΠΝΟ, cpt Ιωάννης Χαλάς.
Η προηγούμενη συλλογική σύμβαση εργασίας είχε λήξει στις 31/12/2011, η δε νέα, που λήγει στις 31/12/2013, περιλαμβάνει και τα πλοία της Αδριατικής.
Ανάμεσα στις δύο πλευρές, διευκρινίστηκε και το άρθρο που αναφέρεται στο επίδομα άγονων γραμμών το οποίο όπως υποστήριξαν οι ακτοπλόοι, δεν πρόκειται να μειωθεί, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα.
Ωστόσο τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία διαφώνησαν με τις θέσεις ς της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, και αποχώρησαν ενώ υποστήριξαν ότι το επίδομα άγονων γραμμών θα μειωθεί κατά 75%.
Πρόκειται για την Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), την Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) την Πανελλήνια Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
«Η πλειοψηφία της ΠΝΟ θριαμβολογεί ότι υπέγραψε με τους εφοπλιστές την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας με 0% αύξηση και μείωση κατά 78% του επιδόματος άγονων γραμμών.
Οι
εφοπλιστές απέφυγαν να τοποθετηθούν για την ωμή και απροκάλυπτη παρέμβαση του
Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, με εντολή του οποίου ο Υπουργός Ναυτιλίας κ.
Μουσουρούλης, ο Λιμενάρχης Πειραιά κ.Σαρρηγιάνης και ο Εισαγγελέας Υπηρεσίας
απειλούσαν τα πληρώματα των πλοίων ότι επειδή βρίσκονται σε πολιτική
επιστράτευση και έχουν φύλλα επίταξης δεν μπορούν να διεκδικούν τις
δεδουλευμένες αποδοχές τους και ότι αν επιμείνουν θα συλληφθούν με αυτόφωρη
διαδικασία» επισημαίνει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού
Ναυτικού:
«Αρνήθηκαν να προβάλλουν το αυτονόητο ότι
μόνο για το ΦΜΥ τα πληρώματα επιβαρύνθηκαν κατά 14% φόρο και οι αξιωματικοί
κατά 19%, εκτός τις άλλες επιβαρύνσεις της οικονομικής κατάστασης των
ναυτεργατών».