Τη συρρίκνωση του στόλου των bulk carriers
εξετάζει η Dryships μετά την αποχώρηση της Commerzbank από τη ναυτιλιακή
χρηματοδότηση και τη συνεχή πτωτική πορεία της αγοράς.
Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της
Dryships, Γιώργος Οικονόμου, μιλώντας στους θεσμικούς επενδυτές (η
εταιρεία είναι εισηγμένη στο Nasdaq). Οπως τόνισε ο οικονομικός
διευθυντής της εταιρείας, Ziad Nakhleh: «Τα προηγούμενα τρίμηνα η
ικανότητά μας να χρηματοδοτήσουμε τη ναυπήγηση των bulk carriers
θεωρείτο δεδομένη. Με τις τωρινές εξελίξεις, με κυριότερη την έξοδο της
Commerzbank από τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, υπάρχει πλέον
σκεπτικισμός».
Η Dryships βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τράπεζες για να αναλάβουν τη
χρηματοδότηση του ναυπηγικού προγράμματος, ωστόσο η εταιρεία εξετάζει
πολύ σοβαρά είτε να πουλήσει τα υπάρχοντα bulkers του στόλου της
(ουσιαστικά πρόκειται για το στόλο της Ocean Freight την οποία εξαγόρασε
η Dryships) είτε να μειώσει την έκθεσή της στο δανεισμό, μην
παραλαμβάνοντας ορισμένα από τα νεότευκτα πλοία ή πουλώντας τα συμβόλαια
ναυπήγησης.
«Νομίζω ότι το τοπίο θα είναι θολό για την επόμενη διετία, τόσο για τα
bulk carriers όσο και για τα δεξαμενόπλοια, και πρέπει να ζήσουμε με
αυτό και να αναπτύξουμε τη στρατηγική μας σχετικά με την υπόθεση αυτή»,
σημείωσε ο κ. Οικονόμου.
Σημειώνεται ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας στα bulk carriers,
που αφορά σε 11 πλοία, έχει συνολική αξία 564 εκατ. δολάρια. Ηδη η China
Development Bank έχει αναλάβει τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης τριών
bulkers 206.000 dwt, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο επόμενο
εννεάμηνο, ωστόσο τα δύο υπόλοιπα της σειράς που αναμένεται να
παραδοθούν το πρώτο εξάμηνο του 2013 είναι αυτή τη στιγμή χωρίς
χρηματοδότηση.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική