Περισσότερα πλοία με λιγότερα χρήματα έχουν
αγοράσει φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του χρόνου έως και το
πρώτο εικοσαήμερο του Αυγούστου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του
2011, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Allied Shipbroking.
Προφανώς αυτό συνδέεται με τη σημαντική μείωση που παρατηρείται στις
αξίες όλων των πλοίων, οι οποίες διολισθαίνουν συνεχώς λόγω της κρίσης
που πλήττει τη ναυτιλία και της αβεβαιότητας που υπάρχει σχετικά με τις
εκτιμήσεις για το χρόνο εμφάνισης των πρώτων ενδείξεων που θα εμφανίζουν
αλλαγή στο κλίμα.
Προκύπτει επίσης ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι συντηρητικοί στις
κινήσεις τους και σε γενικές γραμμές δεν έχουν διαφοροποιήσει τη στάση
τους σε σχέση με το 2011. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Allied
Ship-broking από την αρχή του 2012 οι ελληνικές εταιρείες έχουν
επενδύσει 2,175 δισ. δολάρια για την αγορά 116 πλοίων, ενώ το ίδιο
διάστημα πέρυσι είχαν επενδύσει περίπου 2,6 δισ. δολάρια, προκειμένου να
ενισχύουν τους στόλους τους με 98 πλοία.
Στην κορυφή
Όπως και το 2011, έτσι και το 2012, οι Έλληνες παραμένουν στην κορυφή
των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εθνών σε αγορές πλοίων. Το 2012 οι δέκα
μεγαλύτερες ναυτιλίες έχουν επενδύσει περί τα 7 δισ. δολάρια στην αγορά
630 πλοίων, ενώ το 2011 είχαν επενδύσει κεφάλαια ύψους 11 δισ. δολαρίων
για την αγορά 637 πλοίων. Οι Κινέζοι που είναι οι δεύτεροι αγοραστές
μετά τους Έλληνες, φέτος εμφανίζονται να έχουν επενδύσει 572 εκατ. δολ.
για 63 πλοία, ενώ το 2011 είχαν επενδύσει κοντά στο 1 δισ. δολ. για την
αγορά 81 πλοίων.
Από τον Ιανουάριο έως σήμερα οι επενδύσεις των Ελλήνων αφορούν 54 πλοία
μεταφοράς ξηρού φορτίου για τα οποία έχουν δαπανήσει περί το 1 δισ.
δολάρια, 37 τάνκερ συνολικής αξίας 653 εκατ. δολάρια, ενώ έχουν
επενδύσει και περί τα 500 εκατ. δολάρια για την αγορά 25 πλοίων
μεταφοράς κοντέινερ. Συνολικά οι δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εθνότητες
έχουν ενισχύσει τους στόλους τους με την αγορά 309 πλοίων μεταφοράς
ξηρού φορτίου, 218 τάνκερ και 98 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Τα πλοία ξηρού φορτίου απορρόφησαν επενδύσεις ύψους 3,361 δισ. δολαρίων,
τα τάνκερ 2,863 δισ. και τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ 836 εκατ.
δολαρίων. Συνολικά στην παγκόσμια αγορά φέτος έχουν αλλάξει χέρια πλοία
αξίας 7,111 δισ. δολαρίων.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Αναδημοσίευση