Η
αγορά του ξηρού φορτίου παραμένει καθηλωμένη σε εξαιρετικά χαμηλά
επίπεδα, με αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν αρχίσει να
«δένουν» τα πλοία τους διότι δεν συμφέρει η διατήρησή τους σε
λειτουργία.
Σύμφωνα με την Lloyds List, οι πλοιοκτήτες «δένουν» πλοία τύπου supramax
-η χωρητικότητά τους είναι περί τους 56.000 τόνους- στις περιοχές του
Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού. Όπως έγινε γνωστό μέσω του Baltic
Exchange, πλοία από τη Δυτική Αφρική προς την Ευρώπη μέσω των ανατολικών
ακτών της Νότιας Αμερικής, κατέληξαν να εξασφαλίζουν κατά μέσο όρο
ναύλους της τάξεως των 4.578 δολαρίων την ημέρα.
Mεσίτες ανέφεραν ότι ήταν σε γνώση τους τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις
πλοίων που οι εταιρείες τους επέλεξαν να μην τα ναυλώσουν σε αυτές τις
τιμές και στη συνέχεια τα «έδεσαν». Οι μεσίτες εκτιμούν πάντως ότι αυτή η
στάση των πλοιοκτητών δεν αποτελεί και ένδειξη ότι ο κύκλος της αγοράς
φθάνει στο κατώτερο σημείο του.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
|