Tης
Mανταλένας Πίου
για την Ημερησία
Αναδημοσίευση
Ολες τις δυνατές λύσεις προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν τα
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και συνολικά η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη
εξετάζονται πλέον σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο, καθώς χθες το ζήτημα
απασχόλησε τη σύσκεψη των τριών πολιτικών αρχηγών υπό την προεδρία του
πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών
Γιάννη Στουρνάρα, του υπουργού Αμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου, του
υπουργού Ανάπτυξης- Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Ναυτιλίας
Κωστή Μουσουρούλη.
Σύντομα πρόκειται να οριστεί Συντονιστής υψηλού επιπέδου, καθώς με τα
ναυπηγεία εμπλέκονται δέκα υπουργεία. Ο Συντονιστής θα αναλάβει να
χειριστεί το ζήτημα από πλευράς κυβέρνησης τόσο σε σχέση με τα
εμπλεκόμενα υπουργεία όσο και σε σχέση με την Κομισιόν, τους ιδιοκτήτες
των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, την αραβικών συμφερόντων Abu Dhabi Mar, τους
εργαζόμενους και τους εφοπλιστές. Εξάλλου, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέλαβε
την ευθύνη εκπόνησης ενός σχεδίου δράσης για τη διάσωση και την ανάπτυξη
τόσο του ναυπηγείου όσο και του κλάδου, στη βάση του ενιαίου
ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα, που φαίνεται πως έχει προκρίνει ο
πρωθυπουργός.
«Πρόκειται για μία εξαιρετικά πολύπλοκη και δύσκολη υπόθεση.
Αντιμετωπίζουμε το οξύμωρο πρόβλημα από τη μία να έχουμε τον μεγαλύτερο
στόλο και από την άλλη να κινδυνεύουν να κλείσουν όλα τα ναυπηγεία της
χώρας» δήλωσε ο ο κ. Χατζηδάκης, κατά την έξοδό του από το Μέγαρο
Μαξίμου. Ο υπουργός χαρακτήρισε την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
ένα «μπερδεμένο κουβάρι, που πάει χρόνια πίσω» και τόνισε ότι πρέπει
πρώτα να διαμορφωθεί μία ξεκάθαρη ελληνική θέση, πριν ξεκινήσουν οι
διαβουλεύσεις με τον Επίτροπο Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια. «Είναι ένα
τεράστιο πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε όσο πιο πρακτικά γίνεται»
κατέληξε, προσθέτοντας ότι η υπόθεση Σκαραμαγκά είναι πιο δύσκολη ακόμα
και από την Ολυμπιακή.
Για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό
Δικαστήριο και πληρώνει πρόστιμα για παράνομες κρατικές ενισχύσεις, ενώ
ταυτόχρονα η Κομισιόν έχει απαγορεύσει στα Ναυπηγεία να ασκούν εμπορικές
δραστηριότητες, να αναλαμβάνουν δηλαδή τη ναυπήγηση ή την επισκευή μη
πολεμικών πλοίων.
Σε συνδυασμό με την αδυναμία του Δημοσίου να δώσει νέες παραγγελίες , η
κατάσταση στα Ναυπηγεία έχει γίνει ασφυκτική. Λίγο πριν από τις εκλογές η
διοίκηση των ναυπηγείων, η οποία διεκδικεί από το Πολεμικό Ναυτικό
πληρωμές εκατ. ευρώ για προηγούμενες παραγγελίες, συμπεριλαμβανομένων
των υποβρυχίων, έθεσε τους εργαζόμενους σε εκ περιτροπής εργασία μίας
ημέρα την εβδομάδα. Τελευταία βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις
διεκδικώντας κανονική εργασία, ενώ η διοίκηση εμμέσως πλην σαφώς απειλεί
με κλείσιμο των ναυπηγείων, κατάσταση που θέτει σε κίνδυνο τα υπό
κατασκευή υποβρύχια και άλλα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Ο υπουργός
Ναυτιλίας σε δηλώσεις του, αμέσως μετά τη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών,
επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει μηδενική ναυπηγική παραγωγή και ελάχιστη
επισκευαστική και τόνισε ότι αυτή η κατάσταση πρέπει να αναστραφεί.
Ανακοίνωσε ότι θα καταρτίσει ένα συνολικό σχέδιο δράσης, το οποίο μόλις
ολοκληρωθεί θα το θέσει σε δημόσια διαβούλευση με όλους τους φορείς ,
υπογραμμίζοντας ότι ο σχεδιασμός, που θα αφορά όλες τις πτυχές από το
επιχειρηματικό περιβάλλον έως τις υποδομές αποτελεί μονόδρομο για να
επιστρέψει η ναυπηγική δραστηριότητα στη χώρα. «Στόχος μας είναι να
διασώσουμε τη ναυπηγική βιομηχανία, να προωθήσουμε προγράμματα του
Πολεμικού Ναυτικού, να προστατεύσουμε την περιουσία του ελληνικού
δημοσίου και κυρίως να διαφυλάξουμε τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων
στα ναυπηγεία αλλά και των πολλών εργαζομένων σε μικρές υπεργολαβικές
επιχειρήσεις» δήλωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος αμέσως
μετά τη σύσκεψη, τονίζοντας ότι εκτός απο την οικονομία και την κρίση
υπάρχει η εθνική κυριαρχία, που πρέπει να λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη.
Εμφαση στην ανάγκη να συνεχίσουν να λειτουργούν τα ναυπηγεία και να μη
χαθούν θέσεις εργασίας έδωσε στις δηλώσεις του ο αρχηγός της
Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, τονίζοντας οτι οι εμπλοκές πρέπει
να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Στο ιδιοκτησικό σχήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκτός της Αbu Dhabi
Mar, συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό και η πρώην ιδιοκτήτρια εταιρεία, η
γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems.
Κ. Χατζηδάκης
Η υπόθεση Σκαραμαγκά είναι πιο δύσκολη ακόμα και από την Ολυμπιακή
Κ. Μουσουρούλης
Στόχος μας είναι να διασώσουμε τη ναυπηγική βιομηχανία, να προωθήσουμε προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού