29 Αυγ 2012

Ναυτιλία: Ανοίγει το θέμα για δημιουργία παράλληλου νηολογίου

Αναδημοσίευση
από  το protothema.gr


Επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλη με αφορμή το δημοσίευμα του Πρώτου ΘΕΜΑτος για το σχέδιό του να μετατρέψει την Ελλάδα σε Παγκόσμια μητρόπολη της Ναυτιλίας έστειλε ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής
Majestic International Cruises Inc. και Αντιπρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στη μη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας σε σύγκριση με τι σημαίες κρατών κοινοτικών ή μη που διατηρούν συνήθως δεύτερα νηολόγια.
Ο κ.Μιχάλης Λάμπρος ανοίγει το θέμα της δημιουργίας δεύτερου νηολογίου, του λεγόμενου και παράλληλου, στην Ελλάδα. Ειδικότερα αναφέρεις την επιστολή του:




«Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

Διάβασα με προσοχή και ενδιαφέρον τις δηλώσεις σας στην εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» σχετικά με τις σκέψεις σας για αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου για τις θαλάσσιες μεταφορές σε μια προσπάθεια για την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του εθνικού μας νηολογίου με μέτρα όπως εκείνα που ισχύουν σήμερα διεθνώς και σας συγχαίρω γι’ αυτήν την πρωτότυπη πρωτοβουλία σας που εύχομαι να υλοποιηθεί σύντομα.

Θα μου επιτρέψετε κύριε Υπουργέ να προσθέσω ορισμένες προσωπικές μου απόψεις που ίσως φανούν χρήσιμες στοχεύοντας πάντα στην καλύτερη και αποδοτικότερη ενίσχυση του Ελληνικού νηολογίου που δυστυχώς έχει περιοριστεί σε χαμηλά επίπεδα αν το συγκρίνει κανείς με τον παγκόσμιο αριθμό Ελληνόκτητων πλοίων που φέρουν σημαίες τρίτων χωρών είτε κοινοτικών είτε μη κοινοτικών.

Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να ακολουθήσομε το παράδειγμα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών όπως π.χ. της Ολλανδίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Νορβηγίας, της Ιταλίας και της Πορτογαλίας.
Όλες αυτές οι χώρες μας δίδαξαν ένα τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος ενίσχυσης των εθνικών τους νηολογίων με την δημιουργία δευτέρου νηολογίου το οποίο λειτουργεί με απλουστευμένες διαδικασίες αλλά πάντοτε με πιστή εφαρμογή των διεθνών κανόνων ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής στα θαλάσσια ταξίδια καθώς επίσης και των κανόνων που διέπουν τις ασφαλείς συνθέσεις των πληρωμάτων που υπηρετούν σε αυτά τα πλοία.

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η φυγή από το εθνικό μας νηολόγιο της μεγάλης μερίδας των Ελληνόκτητων πλοίων οφείλεται στην μη ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής σημαίας σε σύγκριση με άλλες σημαίες κρατών κοινοτικών ή μη που διατηρούν συνήθως δεύτερα νηολόγια.

Έχω διερωτηθεί πολλές φορές στο παρελθόν γιατί μια χώρα που διαθέτει το 14% της παγκόσμιας χωρητικότητας και αριθμεί πάνω από 3000 πλοία δεν προχωρά στην δημιουργία δευτέρου νηολογίου.
Είμαι βέβαιος ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελληνόκτητων πλοίων θα καλωσορίσει μια τέτοια πρωτοβουλία και θα την αγκαλιάσει θετικά διότι κανένας Έλληνας πλοιοκτήτης θα συνεχίσει να διατηρεί ξένη σημαία στα πλοία του όταν υπάρχει δεύτερο Ελληνικό νηολόγιο που θα του εξασφαλίζει ίσους όρους ανταγωνιστικότητας με τα υπό ξένες σημαίες πλοία και παράλληλα θα του δώσει την ικανοποίηση να καμαρώνει την γαλανόλευκη στην πρύμνη των πλοίων του.
Μπορεί άνετα το δεύτερο νηολόγιο να έχει έδρα ένα από τα παραδοσιακά νησιά που προέρχονται εφοπλιστικές οικογένειες και ναυτεργάτες, όπως την Χίο ή την Άνδρο ή τα νησιά του Οινουσσών.

Αυτές είναι λίγες προσωπικές μου σκέψεις που ελπίζω να σας είναι χρήσιμες. Προχωρείστε κύριε Υπουργέ στις μεταρρυθμίσεις που προτείνετε και συνδέσετε την παρουσία σας στο ιστορικό Υπουργείο μας με την αναγέννηση της μεγάλης Ελληνικής Ναυτιλίας σε Ελληνικά νηολόγια.

Όπως σας έχω διαβεβαιώσει και στο παρελθόν είμαι πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε προσωπική μου συμπαράσταση νομίζετε ότι θα σας είναι χρήσιμη».