Η
πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ θα επιδιώξει το νέο εθνικό νηολόγιο να έχει
πάρει σάρκα και οστά μέσα στο 2012 λαμβάνοντας υπόψη της ότι μπορεί να
διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στις προσπάθειες για ανάκαμψη της
οικονομίας. Κύκλοι του υπουργείου εκτιμούν ότι υπάρχει μία τάση
επιβράδυνσης στους ρυθμούς μείωσης των πλοίων στο νηολόγιο και πιστεύουν
ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για αλλαγές.
Στόχος της αναμόρφωσης θα είναι αφενός να τεθεί ένα τέλος σε όλη τη
γραφειοκρατία που υπάρχει σήμερα προκειμένου ένα πλοίο να υψώσει την
ελληνική σημαία -έχει καταγραφεί ότι απαιτούνται περισσότερες από 30
υπογραφές- και αφετέρου να γίνει δυνατή η προσέλκυση ναυτιλιακών
επιχειρήσεων στο εθνικό νηολόγιο με δραστηριότητες που θα προσδώσουν νέα
δυναμική στις ροές ναυτιλιακού συναλλάγματος προς την εθνική οικονομία.
«Ενιαία Θυρίδα»
Σχεδιάζεται για όλους αυτούς τους λόγους να δημιουργηθεί μία «ενιαία
ναυτιλιακή θυρίδα» η οποία θα αναλάβει να προσφέρει υπηρεσίες σε 24ωρη
βάση προς τη ναυτιλιακή κοινότητα, να περιορίζει σε λίγες μέρες ή σε 24
ώρες ακόμα -από μήνες- τις διαδικασίες νηολόγησης και παράλληλα να
ενσωματώσει νέες δραστηριότητες όπως είναι οι επιχειρήσεις παροχής
υποστηρικτικών υπηρεσιών προς τη ναυτιλία, διαχείριση πλοίων για
λογαριασμό τρίτων κ.ά.
Η Ελλάδα θα επιδιώξει μέσω αυτής της Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας να
γίνει πολύ ανταγωνιστική όσον αφορά τις υπηρεσίες προς τη ναυτιλία,
έναντι άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Στόχος της θα είναι να προσφέρει ένα πιο
ανταγωνιστικό πακέτο σε όσους επιλέγουν σήμερα να λαμβάνουν αυτές τις
υπηρεσίες από χώρες όπως η Ολλανδία και η Βρετανία και φυσικά να
προσελκύσει μέσα από ένα πλέγμα κινήτρων εταιρείες αυτής της κατηγορίας.
Πτώση των ροών
Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και την
Τράπεζα της Ελλάδας στους πρώτους μήνες του 2012 καταγράφηκε πτώση των
ναυτιλιακών ροών ενώ συνεχίστηκε η φυγή πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.
Στο πρώτο τετράμηνο του έτους καταγράφηκαν ροές 4,458 δισ. δολαρίων σε
ναυτιλιακό συνάλλαγμα έναντι 4,461 δισ. το 2011 ενώ τον Μάιο του 2012 ο
εθνικός στόλος έπεσε κάτω από τα 2.000 πλοία στα 1.989 πλοία.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
|