Να καταφέρει να «βγάλει το καράβι» από τη
σφοδρή θαλασσοταραχή, πασχίζει η διοίκηση της Torm, η οποία έκλεισε το
εξάμηνο του 2012 με ζημιές 210 εκατ. δολαρίων, τριπλάσιες (69,6 εκατ.
δολάρια) από το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η εταιρεία που βρίσκεται σε διαρκή προσπάθεια να πετύχει τους στόχους
που είχαν τεθεί στη συμφωνία του Απριλίου με πιστωτές και ναυλωτές,
προκειμένου να αναδιαρθρωθεί ο δανεισμός της, αλλά και να
«ανασχηματιστεί» το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί, στο εξάμηνο
του 2012 είχε έσοδα 582,9 εκατ. δολαρίων, από 606,1 εκατ. δολάρια
πέρυσι.
Όπως επισημαίνει η Torm τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν αρνητικά από τη
δύσκολη οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται, καθώς και από την
κατάσταση στην αγορά των bulker και των δεξαμενόπλοιων που έχουν δεχθεί
πίεση.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει, στα product tankers η αγορά χαρακτηρίζεται
αδύνατη, καθώς οι παγκόσμιοι οικονομικοί δείκτες είναι υποτονικοί. Στη
δύση η πορεία των ναύλων επηρεάστηκε από την πτώση της ζήτησης στην
Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, ενώ στην ανατολή σημειώθηκε μια αύξηση της
δραστηριότητας τον Ιούνιο, κυρίως, λόγω των εξελίξεων στον Περσικό
Κόλπο. «Σε γενικές γραμμές, οι αγορές εξακολουθούν να υποφέρουν από
υπερπροσφορά χωρητικότητας», σημειώνει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
Σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Torm σημειώνει ότι η αγορά κινήθηκε
κατά τη διάρκεια του Απριλίου, λόγω της εποχής των σιτηρών στη Νότια
Αμερική. Κάτι που όμως δεν είχε συνέχεια, καθώς επικράτησε το αρνητικό
κλίμα, λόγω της μακροοικονομικής αβεβαιότητας και άλλων γεγονότων, όπως η
απαγόρευση των εξαγωγών εμπορευμάτων της Ινδονησίας. Επίσης, η εταιρεία
τονίζει ότι συνεχίστηκε και κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2012, στα ίδια
υψηλά επίπεδα, η είσοδος νέας χωρητικότητας σε όλους τους τύπους των
bulkers.
Αναφορικά με τα τελικά αποτελέσματα που θα παρουσιάσει η εταιρεία για το
2012 υπογραμμίζεται ότι είναι αβέβαια εξαιτίας της κατάστασης στην
οποία βρίσκεται η Torm σε συνδυασμό με τις αλλαγές που σχεδιάζει να
κάνει το επιχειρηματικό της μοντέλο.
Τα αποτελέσματα
Η εταιρεία στο εξάμηνο του 2012 παρουσίασε λειτουργικές ζημιές ύψους
139,6 εκατ. δολαρίων, από ζημιές ύψους 39,5 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο
περσινό διάστημα. Επίσης τα ebitda διαμορφώθηκαν στα -30 εκατ. δολάρια
από 33,6 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2012 τα κέρδη προ φόρων για την εταιρεία
έφτασαν τα 132 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 24 κατ. δολαρίων το β'
τρίμηνο του 2011. Τα ebitda έκλεισαν με ζημιές 23 εκατ. δολαρίων, έναντι
κερδών 30 εκατ. δολαρίων πέρσι. Επιπλέον τα αποτελέσματα του β'
τριμήνου επηρεάστηκαν αρνητικά από ζημιογόνες προσαρμογές ύψους 8 εκατ.
δολαρίων από κέρδη ύψους 2 εκατ. δολαρίων από προσαρμογές που είχε το
αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έκλεισε το β'
τρίμηνο με έσοδα ύψους 272,3 εκατ. δολαρίων από 335,7 εκατ. δολαρίων
πέρσι.
Η γενική συνέλευση
Στη γενική συνέλευση της εταιρείας τον Απρίλιο του 2012 ο μεγαλομέτοχος
της εταιρείας Γαβριήλ Παναγιωτίδης «παρέδωσε» τον έλεγχο του μεγαλύτερου
ποσοστού των μετοχών του στους πιστωτές της εταιρείας. Η πρώτη συμφωνία
που επετεύχθη μεταξύ πιστωτών, μετόχων και ναυλωτών, παρέχει στην Torm
κεφάλαιο κίνησης και απαλλαγές από τους όρους των υφιστάμενων δανειακών
συμβάσεων και προβλέπει την αναδιάρθρωση των συμφωνιών ναύλωσης ή και
τον τερματισμό ορισμένων, οι περισσότερες εκ των οποίων είχαν υπογραφεί
την περίοδο 2006-07, όταν η αγορά βρισκόταν σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ο στόλος
Η εταιρεία Torm κατά τη διάρκεια του α' τριμήνου του 2012 πούλησε το
product tanker «Torm Lana» στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει να
μειώσει το χρέος της. Παράλληλα ακύρωσε τη ναυπήγηση ακόμα ενός
δεξαμενόπλοιου, ενώ παρέλαβε δύο νεότευκτα. Μετά από αυτή την ακύρωση η
Torm δεν έχει κανένα πλοίο υπό παραγγελία.
Επίσης κατά τη διάρκεια του β' τριμήνου του έτους η εταιρεία πούλησε τις
μετοχές που είχε στην κοινοπραξία «Torm Ugland» με αποτέλεσμα σήμερα να
διαθέτει έναν ιδιόκτητο στόλο από 66 product tankers και δύο bulk
carriers. Επίσης τα ναυλωμένα πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία από 43
στο πρώτο τρίμηνο του 2012 έπεσαν στα 36 το δεύτερο τρίμηνο του 2012.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση