«Eat
my dust» θα μπορούσαν να φωνάζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες αφού σε μία
ακόμη δύσκολη χρονιά όπως είναι το 2012 είναι οι απόλυτοι
πρωταγωνιστές.
Στον τομέα των αγορών second hand πλοίων κυριαρχούν αφού μέχρι σήμερα
έχουν αποκτήσει συνολικά 116 κομμάτια έναντι 2,1 δισεκατομμυρίου
δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου
Allied.
Οι άμεσοι ανταγωνιστές τους που είναι οι Κινέζοι και οι οποίοι
προσπαθούν να φτιάξουν τη δική τους ναυτιλία στηριζόμενοι στην
οικονομική τους ανάπτυξη, βρίσκονται στην δεύτερη θέση με 63 πλοία που
κόστισαν 572,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Ακολουθεί η Σιγκαπούρη με 26 πλοία συνολικού κόστους 381,6 εκατ. ευρώ ,
η Ινδονησία με 25 πλοία αξίας 175,8 εκατ. ευρώ η Τουρκία με 20 πλοία
κόστους , η Νότιος Κορέα με 18 , η Γερμανία και η Συρία με 17 οι ΗΠΑ με
15.
Οι Έλληνες από τα 2,1 δισ. δολ. έδωσαν 1,038 δισ. για 54 φορτηγά πλοία,
653,6 εκ. δολάρια για 37 δεξαμενόπλοια, 483,3 εκ. δολάρια για 24
πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων .
Συνολικά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δαπανήσει 7,09 δισεκατομμύρια δολάρια γα την αγορά 630 πλοίων.
ΠΗΓΗ: protothema.gr |