Το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων
συνεχίζει να αποτελεί την κύρια απειλή για τις εταιρείες της Ελληνικής
ακτοπλοΐας. Η αύξηση του BRENT κατά 40% σε σχέση με το 2010, 80% σε
σχέση με το 2009 και 190% σε σχέση με το 2004 συνεχίζει να ασκεί
σημαντικές πιέσεις στα αποτελέσματα των εταιρειών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ακόμα και το ισχυρό ευρώ δεν λειτούργησε ως σημαντικό ανάχωμα σε αυτή την εξέλιξη.
Η συμμετοχή των καυσίμων στο σύνολο του κλάδου από 32% το 2004 έχει
πλέον ξεπεράσει το 51% το 2011. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει τις
εταιρείες στο να αξιολογούν και να λαμβάνουν σειρά στρατηγικών αποφάσεων
σε λειτουργικό επίπεδο όπως:
η μείωση των δρομολογίων η οποία επιτρέπει την αύξηση της πληρότητας
η μείωση του στόλου
η μείωση της ταχύτητας
οι στρατηγικές συνεννόησης και συνεργασιών των ίδιων των εταιριών (ANEK LINES και ATTICA GROUP)
«Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι εισηγμένες εταιρείες δείχνουν
να επηρεάζονται περισσότερο σε σχέση με την HELLENIC SEAWAYS η οποία
δείχνει να αντιστέκεται και να ανταπεξέρχεται πολύ καλύτερα λόγω της
περιορισμένης εκμετάλλευσης του στόλου της στο 12μηνο καθώς έχει
περιορίσει τον στόλο των υδροπτέρυγων (flying dolphins) και έχει θέτει
σε ακινησία άλλα πλοία του στόλου ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας»
επισημαίνει σε έρευνά της η XRTC.